Yakın olmadığım bir arkadaşım benden 1.000 lira borç istedi. Tabii ki de vermedim. Millet yüzsüz olmuş iyice. Kankam olsa gözüm kapalı verirdim. Geri ödeyeceğini biliyorum çünkü.
İhtiyacının ne olduğu durumuna göre değişir. Çok ta samimi olmadığım birine borç adı altında 600 lira hibe etmişliğim olmuştu. Gerçekten zordaydı çünkü. Kimisi enayilik diyor buna ama ben insanlık diyorum. Yüzünü kızartıp istiyorsa gururuna rağmen, benim de onu utandırmaya hakkım yok. Ama bu sadece karşımdakinin insan olarak ne kadar değerli olduğuna bağlı. Başkalarından para almayı kendine yakıştıramayan emekçi biriydi çünkü kendisi.
Yakın olmadığım birine elbette vermezdim, isterse 100TL istesin. Millet hakkaten yüzsüz olmuş bu arada. Geçen dayımın eşi gelmiş benden 500€ civarı para istiyor. Neymiş, kilo alamadığı için hiç göğüs möğüs kalmamış, silikon istiyormuş. Çalış, kazan, yaptır anasını s. Yarı yaşından kocanın yeğeninden para istemekte yüzsüzlüğün kaçıncı evresi?
eskiden beri daima verdim.. çoğunlukla geri almadım ... ama kimseden banka dail bir kuruş borç almadım bana ters.. maalesef artık insanlara inancımı yitirdim genelde vermem zor durumda olup olmamasına bakarım ona söylemeden bu parayı neden istemiş onu öğrenirim
Senelerce görüşmediğim ilkokuldan bir arkadaşta 1000 lira istedi vermedim Biliyorum ki ya o para geri gelmeyecek ya da zoraki ısrarla isteyerek geri alacağım
Ama 18 senedir görüştüğüm dostuma veririm çünkü hiçbir zaman bağım, bağlantım kopmadı
Bir de sürekli hal hatır soruyordu buluşmak istiyordu sonunda buluştuk 3 gün sonra aradı borç istedi. Belli oldu niyeti. Soğuttu kendinden artık hayatta görüşmem. 😄
Bak seeen bunu önceden düşünmüş olmalı hal hatırlar, buluşmak istemeler en sonunda da borç istemeler İnsanın içinden demek geliyor ya arkadaş kredi çek, ailenden iste diye 😄
Rabbim kimseyi kimseye muhtaç etmesin, cok zordur, Heleki bu kadınsa, ben olsam neye ihtiyacı olduguna bakardım. Gıda veya saglık içinse halletmeye çalışırdım, yok keyfi bişey se, uzak dururdum...
Samimiyetim olmayan kimseye çöpümü bile vermem Yakın zamanda tanıdıkbi arkadaş aramış duymayınca mesajla borç para verebilirmisin yazmış yanlışlıkla mesajı gördüm ayıp olmasın diye ne kadar diye sordum biiki hafta geçti miktarı hala bilmiyorum arşive aldım mesajına hala bakmadım mutluyum 😋 Pintilikten değil aslında p’clıkten bendeki 🤪
@burakistan35 Ya yok.. Ne senedi... Borç verdiklerim kardeşim, çok samimi arkadaşlarım... Ne zaman istersen o zaman ver dedim... Ama bu kadar uzatacaklarını düşünmemiştim.
aman diyim biz bu tip mikro organizmalara yengeç diyoruz .
yeri gelse babana bile verme . çalıstyıgın kazandıgın senın paran.
not: babama vermıs bırı olarak ıstedıgımde , len sie git sen benım fi tarıhınde yaprağımdan çıktın herseyını yaptım ilk arabanı bile aldım , gelmiş bide para istiyo hanzo dedi . alamadım tabi parayı. ama her gıttığimde ne bulursam yiyom buzdolabından açılmamıs yemek konserve sucuk yogurt onları ozellıkle acıyorum parayı kurtarayım dıye :)
üst düzey biri olsam veririmde benden 3 bin tl para istedi iş arkadaşım hesabımda o kadar yoktu 1500 tl verdim sözünde durduğu sürece sıkıntı yok veriyorum sürede vermediğim zamanlarda oluyor seçtiğim kişilere …
Duruma bağlı. Eğer aşırı sekilde onemli bişey için ihtiyacı varsa veririm o da çok düşük ihtimal olyr zaten. Çalışıyorsa ve normalde parasini saçma sapan şeylere harcayan biriyse (sigarada dahil ) asla vermem. Bir keresinde borç vermiştim hatta fazla bile vermiştim cebinde parası kalsın diye hem o para geri gelmedi hemde 4 gun sonra sigara stoklamis odasına. Gözümün içine baka baka bu kadar paraya aldım dedi o gün anladım millet yuzsuz kimseye güven olmaz.
Para zor is herkesin kazanci kendine kadar o yuzden verebilmek zor imkanim olsa karsiliksiz da verebilirdim lakin gecim. Derdindeyiz zor ihtiyac sahopleri icin verebilirim ama
abartısız yazacağım hanımefendi çok güvendiğim arkadaşlarıma daha çok para verdiğim oldu ve oluyor bir örnek vereceğim 1 hatfa önce doktor arkadaşıma 40 bin dolar vermiştim ve bana dün bu borcu ödedi
Banka hesabımdaki tüm paralar bulunan Internet bankacılık şifremi arkadaşıma verdim. O derece gözüm kapalı güvendiğim tek insan. O istese 50 bin yine veririm. Zamanın da oda bana verdi çünkü
Benım yakınlarımdaki insanlar günahlarını vermez e bende vermem doğal olarak adam akıllı bir arkadasım olsa istese veririm ama adamına göre muamele yanı
Asla vermem 1. Derece akraba hariç kimseye veremem. Belki onlar da ödemez ama en azından para yabancıya gitmemiş olur. Çok şey yaşadım ki borç verilmeyeceğini anladım.
Yakın bir arkadaşıma verdim. şu an bana aylık geri ödüyor. Bugüne kadar da düzenli ödedi. Güvenmesem zaten vermezdim. O da çok ihtiyacı olsa istemezdi.
Arkadaşıma vermem. Arkadaşlarıma para verme mevzusunu kapattım. Dostlarıma veriyorum. Onlarda geri verebiliyorlar. 1000 den de fazla
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Ne alırım ne veririm sevmem borç işini. Hayatımda bir kez borç aldım 5 buçuk, onu da zaten 1 ayda ödedim. Kimseye kolay kolay para çıkmaz benden hatta hiç. O limiti çoktan doldurdum kimseye borç verilmez...
kimseye vermiyorum buğüne kadar hiç geri getirenine rastlamadım belli bi süreden sonra helal ettim arkamdan enayi diye konuşmuşlar bidaha borç verenin...
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
1400 verdim sözde ertesi gün getirecekti 1 senedir getirmiyor. Daha da 1 lira bile vermem.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Borç mu? bu devirde hemde yok qardaşım benim param falan ben gariban adamım hadi eyw