Yardım edin lütfen ne olursunuz
Tarih okumak istiyorum lakin ailem eşit ağırlıktan girmeye zorluyor hukuk psikoloji falan düşünüyorlar ama ben zerresini istemiyorum istenmediğim mesleğin istemediğim ders yüklerini almak istemiyorum tek hayalim tarih okumaktı ve bu sınava 3. girişim olacak önceden başka üniversiteye gittim ayrıldım mecburdum ayrıldım ama şimdi hayallerimi gerçekleştirmek istiyorum ama ailem engel
Tarihte is yok diyorlar peki hakli olsunlar ama istemediğim bölümü okuyunca bu daha ayri bir eziyet ve ben tarih akademisyenliği dahi düşündüm ne olur akıl verin ne yapacağım hayatımı istemediğim bölümü okuyup caba verip okuyacağıma karartacağıma tarih okumak istiyorum
Tarih okumak istiyorum lakin ailem eşit ağırlıktan girmeye zorluyor hukuk psikoloji falan düşünüyorlar ama ben zerresini istemiyorum istenmediğim mesleğin istemediğim ders yüklerini almak istemiyorum tek hayalim tarih okumaktı ve bu sınava 3. girişim olacak önceden başka üniversiteye gittim ayrıldım mecburdum ayrıldım ama şimdi hayallerimi gerçekleştirmek istiyorum ama ailem engel
Tarihte is yok diyorlar peki hakli olsunlar ama istemediğim bölümü okuyunca bu daha ayri bir eziyet ve ben tarih akademisyenliği dahi düşündüm ne olur akıl verin ne yapacağım hayatımı istemediğim bölümü okuyup caba verip okuyacağıma karartacağıma tarih okumak istiyorum
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Her yerinden yaklaşırım bu konuya!
Kendi yaşantılarımdan yola çıkarak başlamak isterim. Kendimi hatırladığım yaştan bu yana sanata ilgili alakalı bir insan oldum. Küçük yaşta yaptığım resimlere baktığımda hala "Bunu nasıl göremediniz?" diye isyan edesim geliyor hem aileme hem öğretmenlerime. Çünkü her aile ve öğretmenin gözünde akademik başarı önemliydi, sanat ekmek getirmezdi.
Desteklenmediğim gibi engellendim. Lisede bir isyan çıkartıp kimseyi dinlemedim ve yabancı dil okudum. İlgim olan başka bir alan olduğundan benim için tatmin ediciydi. Ardından kariyerimi bunun üzerine şekillendirdim. Şu an mutluyum. İşimi çok seviyorum. Belki şanslıydım belki fark edemediğim bir yönümdü eğitimcilik. Çünkü bölümde bana doğru hissettiren aldığım eğitim dersleriydi, gerçekten ilgili olduğum bir alan; geri kalan derslerim zaten yabancı dil. Bu nedenle ne okuduğumdan ne mesleğimden hiç rahatsızlık duymadım.
Ancak sizde durum biraz değişiyor. Ne yaşlıyım, ne çok genç ya da tecrübesiz. Şimdiye kadar vardığım noktada beni rahatlatan ve benliğime yakın hissettiren "konfor alanından" çıkmak oldu. Ailelerin söyledikleri mantıksız mıdır? Hayır. Eminim ki gelecekte mutsuz olmanızı istemediklerinden bu ısrar. Çünkü yetişkinler biliyor ki, gençlerin hayallerinin bittiği yerde hayatın gerçekleri başlar. Gerçekçi bir tavırla söylemek isterim ki her hayalperestin hayallerini bir patron yıkar. İşsiz kalmak, parasız kalmak, temel ihtiyaçlarını karşılayamamak hatta ve hatta tüm sosyal hayatından kısmak zorunda olmak insanları, toplumları bunalıma sürükler. Çünkü hayat bu ya: Ekmek yoksa özgürlük de yok.
Bununla birlikte yine gerçek bir tavırla başka bir perspektiften bakınca bugün hukuk ve psikoloji kariyerinin ve önü sular seller gibi açık mıdır? Net: Hayır. Her meslek kolunda olduğu gibi sizi bölümünüzde ve kariyerinizde ayrıcalıklı kılan, kendinize kattıklarınızdır. Bu nedenle aslında kimse de mutsuz olacağı bölümleri okuyup, o mesleklerde çalışmamalıdır. Çünkü hiçbir danışan hali hazırda çok sağlıklı hissetmediği ruh halini yüzüyle etkileyecek bir psikologla karşılaşmak istemez. Ya da hiçbir müvekkil kendisini savunurken, kendisinden tereddüt eden bir avukatla çalışmayı planlamaz. Ancak bir üniversite öğrencisi karşısında ona masal gibi tarih anlatan hocasından çokça ilham alacaktır. :) Bu tabii ki sadece bir örneklendirme. Çok daha detaylı, çok daha fazla soruyla ele alınması gereken hassas bir konu. Konuşmak, danışmak isterseniz buralarda olacağım. Sevgiler :)