Hadi gelin biraz kadınlar hakkında erkeklerin nasıl davranması gerektiğini söylemiş, kadınları nasıl savunmuş biraz bakalım: “Kadınlarınızla iyi geçinin; eğer onlardan hoşlanmadı iseniz bile!.. Olabilir ki bir şey, sizin hoşunuza gitmez de, Allâh onda bir çok hayır takdîr etmiş bulunur."
“Kadınlar hakkında birbirinize hayır tavsiye ediniz!”
“Mü’min bir erkek, mü’min bir kadına kızıp darılmasın! Eğer onun bir huyundan hoşlanmazsa, öbüründen memnûn olabilir.”
“Allah sizden; kadınlara karşı iyi ve hayırlı olmanızı ister; çünkü onlar, sizin analarınız, kızlarınız veya teyzelerinizdir."
“Sizin hayırlınız, eşine hayırlı olandır. Ben de eşime karşı sizin en hayırlınızın. Kadınlara ancak iyi insanlar iyi davranır; onlara karşı ancak kötü kişiler, ihanet eder.”
"Kadınlara ancak asalet ve şeref sahibi kimse değer verir. Onları ancak kötü ve aşağılık kimseler hor görür."
"Hanımını döven, Allah’a ve Resûlüne asi olur. Kıyamette onun hasmı ben olurum.".
﴾34﴿ Allah’ın, (iki cinse) birbirinden farklı özellik ve lütuflar bahşetmesi ve mallarından harcama yapmaları sebebiyle erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudurlar. Sâliha kadınlar Allah’a itaatkârdır; Allah’ın korumasına uygun olarak, kimsenin görmediği durumlarda da kendilerini korurlar. (Evlilik hukukuna) baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve onları dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür. Nisa suresi 34. ayet
Çünkü tefsir okumuyor sunuz, Kur'an ayeti inerken, ne zaman inmiş, hangi olay üzerine inmiş bakmak aklınıza gelmeden. Ayetleri parça parça anlıyorsunuz. Kur'an bir bütündür güzel kardeşim. Parça parça öğrenemezsin. Örneğin: Cenga oyunun da parçanın bir kaç tanesini çekince maket neden yıkılıyor? Çünkü sen bir bütünü bozuyorsun. Şimdi ben cenganın bir parçasını alsam çarşıya çıksam desem ki eey ahali bu parça cengadan çıktı alın bununla evinizde cenga oynayın desem alır oynar mısın? Yani mantıksız olur. Kur'an da Cenga gibi bir bütündür. Parçaları çıkarıp oynayamazsın. Sorunun cevabı güzel kardeşim iyi seyirler; https://youtu.be/dmyA4Jjk3nw
Soru bir Kur'an da bir ayet: O oku sen Atmadın Allah' atti yazıyor. Enfal süresi 17-18 Kardeşim. Kur'an da bu ok nasıl hangi savaşta Allah nasıl atmış? Kur'ana bakarak cevap ver hadi bana?
Bulamazsın çünkü tefsirde bulursun sadece, peygamber hayatını okumadan Kendi başınıza filozof kesiliyor sunuz. Kuran bir anayasadır. Namaz kıl der ama o namazın nasıl kılındığını peygamber hayatından öğrenirsin. Sahih hadislerden.
Senin 82 anayasasinda kırımızı ışıkta durman lazım diye bir kural yazmıyor neden duruyorsun? Anayasa da yazmıyor bu mesela ama kural gereği uyuyorsun. İşte Kur'an da her şey yazmaz. Dinin kurallarınu rehberden yanı peygamber den öğrenirsin
Okumadan çamur atmak işlerine geliyor çünkü. Yorumlar da baksana daha ayetin ne anlama geldiğini bile bilmeden Kur'an ı bir bütün olarak okumadan ayetleri cımbızla çekip kendilerini haklı sanıyorlar çok yazık. Ayetlerin hangi dönemde ne amaçla hangi olay üzerine indiğini bilmeden yani tefsirini okumadan ayetleri anlayabileceklerini sanıyorlar.
Hz. İbrahim peygamber için yakılan ateşe ağzında bir damla su ile su dökmek için bir karınca yola koyulur. Karşısına başka bire karınca çıkıp onu görünce. Bu aceleyle nereye gidiyorsun böyle. Telaşla yetişmeye çalışan karınca, ağzındaki bir damla suyu ellerinin arasına alıp cevap vermiş: – Haberin yok mu? Nemrut, Hz İbrahim peygamberi ateşe atacakmış. Meydana ateşin olduğu yere su götürüyorum. Diğer karınca kahkahalarla gülerek demiş ki: – Senin yanan büyük ateşten haberin yok mu? Ateşe hiç bakmadın mı? Ne kadar büyük, senin bir damla suyun ateşe ne yapabilir ki? Bir damla su taşıyan karınca: – Olsun, hiç olmazsa hangi taraftan olduğum anlaşılır.
﴾34﴿ Allah’ın, (iki cinse) birbirinden farklı özellik ve lütuflar bahşetmesi ve mallarından harcama yapmaları sebebiyle erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudurlar. Sâliha kadınlar Allah’a itaatkârdır; Allah’ın korumasına uygun olarak, kimsenin görmediği durumlarda da kendilerini korurlar. (Evlilik hukukuna) baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve onları dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür. Nisa suresi 34
Çünkü tefsir okumuyor sunuz, Kur'an ayeti inerken, ne zaman inmiş, hangi olay üzerine inmiş bakmak aklınıza gelmeden. Ayetleri parça parça anlıyorsunuz. Kur'an bir bütündür güzel kardeşim. Parça parça öğrenemezsin. Örneğin: Cenga oyunun da parçanın bir kaç tanesini çekince maket neden yıkılıyor? Çünkü sen bir bütünü bozuyorsun. Şimdi ben cenganın bir parçasını alsam çarşıya çıksam desem ki eey ahali bu parça cengadan çıktı alın bununla evinizde cenga oynayın desem alır oynar mısın? Yani mantıksız olur. Kur'an da Cenga gibi bir bütündür. Parçaları çıkarıp oynayamazsın. Sorunun cevabı güzel kardeşim iyi seyirler
Çok mantıksız bir düşünce neden? Sen bir müzeye gittiğini düşün şimdi, o müzenin içinde rehber olmazsa sen hangi eser ne amaçla hangi tarihte, ne amaçla yapılmış, nasıl bu müzeye getirilmiş rehber anlatmadsn öğrenebilir mısın? Rehberi yok sayıp bu müze yetersiz kalıyor demekle aynı şey senin yaptığın Müzenin rehni olmak zorunda olduğu için Kur'an'ın da rehberi olmak zorunda ki sana anlatsın hangi olay nasıl oldu, bu kâinat müzesi nasıl yaratıldı bil diye rehber olmak zorunda Kur'an yanında. O yüzden Allah'ın indirdiği her kitapta rehber yani bir peygamber bu yüzden var.
Hepsinin cevabı var elhamdülillah kardeşim. Nisa süresi: 34 . Ayeti daha anlamını bilmeden tefsirini okumadan. Arapça hangi anlamda geldiğini bilmeden araştırmadan açık bulduğunu sanan insanlar topluluğu haline gelmiş ülkemiz
Kız çocuğu gömmek iğrenç arapların özelliği.. Bu dinin evrensel olduğunu iddaa eden sizsiniz Türk toplumunda islamdan önce at üstünde savaşan kadından kadın hakanlara kadar bulunurdu...
Bunların hiç biri bilimsel kanıt değil... tamamı birer kabule dayanıyor tabiki inanmamak ya da inanmak seçim... Fakat benim dediğimi yalanlamıyor inanmakta inanmamakta
Kardeşim güneşe bakınca sarı sanıyorsun ama güneş rengi beyaz. Bilimsel kanıtlar da var güzel kardeşim sen yeterki iste 😇 mesela Kur'an diyor ki: Göğü kudretimizle biz kurduk ve şüphesiz biz genişletmekteyiz. Bilim: tr.m.wikipedia.org/wiki/Evrenin_geni%C5%9Flemesi s. hawkings'in evrenin geni$lemesi duracak sozleri gectigimiz yil icindeki ara$tirmalar sonucu cürütüldü ve evrenin sonsuza dek geni$leyecegi ke$fedildi. yüzeysel gecersek sonsuz icinde sonsuz kainat oldugu bir takim matematiksel tezlerle ortaya kondu. umutayildiz.com/.../
Bu konuda sana döneceğim işlerimi hallettikten sonra ilgimi çekti sana takip atıyorum... Ben ateist ya da teist değilim agnostik im kesin reddetmemde kabul de etmem ikna edici ise kanıtlar değerlendirmeye alırım