KIYAMET GÜNÜ ALLAH'IN İLK SÖZÜ Peygamber Efendimiz (asm) buyurdu ki: “Dilerseniz Kıyâmet günü Allah’ın mü’minlere ilk söyleyeceği söz ile mü’minlerin Allah’a ilk söyleyecekleri sözü size haber vereyim: Allah mü’minlere: “Bana kavuşmayı arzû eder miydiniz?” buyurur. Mü’minler: “Evet, ey Rabbimiz.” derler. Cenâb-ı Allah: “Niçin?” diye sorar. Mü’minler: “Affını ve bağışlamanı umardık.” derler. Cenâb-ı Allah da: “Öyleyse size affımı ve bağışlamamı vâcip kıldım.” buyurur. İnşAllah Allah'ın affına layık kullar arasına girebiliriz 🤲
Kıyamet günüü seni yoktan var eden Allah'a inanıp onun emir ve yasaklarına uyduğun için sana ilk ne söyleyeceğini biliyor muydun?
Kıyamet kopmalı bence çünkü imtihan dünyasında pek güvenli değil alın yazımız. Bu bir gerçek doğal afet gibi felaketler gelecekte daha fazla can alabilir nüfusa göre. Dünyanın kaderi Ahiretten bile daha bahtsız.
Tez zamanda inşAllah ecelimle hayırlı bir şekilde ölürüm de nasıl olduğu mühim değil yeterki hayırlı bir ölüm olsun 🤲 sel felaketi güzel olur bak şehit olarak ölme ihtimali çok yüksek. Su şehitlerinin kul hakkı bile affediliyor deniliyor çünkü
Maşallah. Hamd olsun Rabbime ya. İnşallah cennetle mujdeleniriz. Elimizden geleni yapalım da biz, gerisi Allah'a kalır zaten. Ümit edeceğiz ama aynı zamanda da korkacagiz. İbadetimize de güvenip ben tamam cennetlik biriyim dememek lazım. Rabbim hepimize hidayet nasip etsin doğru yoldan şaşırtmasın. ♥️
Yani bu boşluğu Rehber dolduruyor zaten. Şöyle düşünmek lazım. Bir müzeye gittiğinde neden o müzede rehber olmak zorunda? Çünkü sen tek başına gezersen o müzenin içindeki eserlerin nerden geldiğini, bu eserlerin ne anlattığını, hangi amaçla bu müzeye geldiğini bilemezsin değil mi? Yani nasıl ki her müzenin bir rehberi olmak zorunda ise bu kâinat müzesinin de bir rehberi olmak zorunda. Allah o yüzden her dönem peygamber göndermiş insanlara kâinat müzesini anlatsınlar. Neden geldik, nereye gideceğiz öldükten sonra ne olacak sorularını cevaplasınlar diye bir rehber bu yüzden olmak zorunda
O zaman son peygamberi gönderdim demeseymiş :) bu devirde de gönderseymiş... Ama bu devirde göndermesi imkansız çünkü kayıt cihazları mevcut saçma sapan mucize tabirlerinin yalan olduğu ortaya çıkar :)
Kayıt cihazları ortada yokken zaten son peygamber gönderdim diyor. Kur'an o yüzden dünyanın geneline yayılmış durumda. Bunca okumuş aydın kesim bile Kur'an'ın ayetlerini delil olarak kabul ediyor. En basitinden bir örnek; Zâriyât süresi göğü kudretimizle biz kurduk. And olsun biz onu genişletmekteyiz diyerek. Evrenin genişlediğini taaa 1400 yıl önce söylüyor. E bakıyorsun bunca bilim adamı gelmiş geçmiş. Galileo'dan tut da kopernik'e kadar kimse evrenin genişlediği 19. Yüzyıla kadar keşfedemiyor. Taki 20. Yüzyıl da hubble'ye kadar. Habble kanunu ile bunu ıspatladı. İlim bilim bilmeyen birinin bunu 1400 yıl önce söylemesi tesadüf diyelim. İkinci bir ayett de. Rum-Pers savaşları ile ilgili diyor ki Rumlar yenildi ama alçak bir yerde 3-9 yıl içinde tekrar galip gelecek. Şimdi bu savaşa bakıyorsun. Rumlar öyle bir yeniliyor ki Kilisede ki değerli eşyalarını bile satacak duruma düşüyorlar. Hatta Rum kralına söylesen bunu kendi bile inanmayacak durumda. Yani şöyle örnek vereyim sana; Biz Çanakkale Savaşı'nda nasıl çıktıysak onlarda öyle bir savaştan çıkıyor. Şimdi Çanakkale Savaşı'ndan sonra nüfusun bitik vaziyete iken sana biri çıkıp deseki siz 3-9 yıl içinde savaşacaksiniz tekrar ve galip geleceksiniz dese sence bu mümkün mü? Eğer mümkün olsaydı biz zaten ikinci dünya savaşına giderdik. Sırf ordu bitik diye girmedik. Ama bakıyorsun Kur'an böyle cesurca bir tez atıyor ortaya ki eğer doğru çıkmazsa herkes Kur'an'ı yalanlayacak. Neden böyle bir risk alsın bir peygamber? Ve Rum-Pers savaşlarına bakıyoruz gerçekten de 9 yıl sonra Rumlar tekrar galip geliyor. Bu da mı tesadüf. Bak bu konuda Doc. Dr. Altay Cem Meriç Güzel özetlemiş izlemeni tavsiye ederim. Eski ünlü bir Ateist iken sonradan müslüman olan birisi. https://youtu.be/kj1gf-XaAIo
Fizik kanuna göre bir is varsa bu işi yapan olmak zorunda. Örneğin buraya bir yorum yazılırsa bunu yazan olmak zorunda. İnsan varsa bu insanı var eden olmak zorunda. Hayat varsa bu hayatı veren olmak zorunda. Ben sizi sudan ve topraktan yarattım diyor. Şu kâinata bak herşeyin kaynağı su ve toprak. Bunlar tesadüfse eğer ölünce anlayacaksın zaten tesadüf olmadığını öleceğin günü bekle sadece 😀
Ana Sayfa > Aile & Toplum > Sorular > Kıyamet günüü seni yoktan var eden Allah'a inanıp onun emir ve yasaklarına uyduğun için sana ilk ne söyleyeceğini biliyor muydun?