Gizli Üye(30-35)+1 yıl" bazı kimseler cuma namazlarını terketmekten ya vazgeçerler veya Allah Teala onların kalplerini mühürerde gafilerden olurlar" buyurulmuştur. Bunuda bilip hala benim tercihim diyorsan evet mühürlenmek senin tercihindir canım. Ne biliyim bir de anlamadığım barlara gecenin bir yarısıs üşenmeden gidip saatlerce dans edenlerin bazıları yatsı namazını kılmıyor çünkü çok geç okunuyormuş. Çok uzunmuş yoruluyormuş. Gerçekten komiksiniz ya.. Birde şey vardı adamın birine , biri demşki "neden namaz kımıyorsun?" oda ona "şimdilik düşünmüyorum."demiş. Sİze evlenme teklifi edilmiyor müslümanlar. Ayet bunlar! Allah namaz kıl diyor bizlere! Son olarak bir şiiri paylaşmak istiyorum :
Müslüman olunur mu "müslümanım" demekle?
"evet" diyorsan eğer , hele birazcık bekle..
Nasıl savunur insan, mahşer günü kendini;
Müslümanım deyip de, Kur'an'ı bilmemekle?
Diyelim ki ; öğrendin , Kur'an'ı bin emekle
Bu yeterli diyorsan, hele birazcık bekle..
Nice alimler bile , aldatıyor kendini;
Kur'an'ı yaşamadan, "Müslümanım" demekle..
Cengiz Numanoğlu10 Yorumla
En İyi Cevaplar
Haftada 1 kere gidiliyor ona bile gidilmiyorsa Müslümanlığını gözden geçirmesi gerektiğini düşünürüm.
Dünyalık işlere bu kadar kendini kaptırmış ki Allah'ın huzuruna çıkmak için 10,15 dakikasını ayıramıyor.
Üzülürüm ve dua ederim başka bir şey elimizden gelmez sanırım.7720 Yorumla- +1 yıl
haftada birgün namaz kılıonmu acep :D
- +1 yıl
Özetlemişsin, tebrikler.
- +1 yıl
@vitaly kimse size hiçbir namazı kılmayın demiyor ki.
Sonuçta cuma namazı farz ise diğer namazlar da farzdır.
Ayrıca nasıl ki alkol kullanan bir insana sen alkol kullanıyorsun artık namaz kılamazsın denilmeyeceği gibi, 5 vakit namaz kılmayana da cuma namazı kılamazsın demek çok yanlış olur.
Onun vebalini alabiliyorsanız buyun alın. - +1 yıl
Hiç yapma denir mi yahu.
Hangimiz günahsız kuluz ki? Siz günahsız mısınız?
Hepimiz günahkar kullarız o halde hiçbirimiz ibadet yapmayalım, olur mu böyle mantıksız düşünce.
Tövbe edin diye buyuruyor Yüce Allah.
Rica ediyorum insanlara yanlış bilgi vermeyin. Hiç yapmasın diye bir şey yok.
@vitaly - +1 yıl
@Disloyal bence var. İnsanları böyle kısıtlamazsan, ciddi ciddi uyarmazsan kendi kendilerine kural, adet koyuyorlar. Yok 3 günde alkol arınırmış, dövme abdest kabul olurmuş. (ŞİMDİ Bİ MALAK GELİP "SU GEÇİRMESE DERİ KURUR ÖLÜRDÜ" DİYECEK)... Hata yaparsan özür dilersin. Bilerek yaparsan dönüşü olmaz... Tekrarı olursa güvende azalır, af ta kalmaz... Yapmayın deniyorsa yapmayacaksın. Sizin müslüman dedikleriniz Allah'ın emrettiği namazı kılmıyor atasının saçının teline köy, kasaba kesiyor...
- +1 yıl
@namıdiyar
- +1 yıl
Bunu okusana :)))
- +1 yıl
Gençler inançtır bişi diyemezsin ama böyle şeylere kafa yoracağınıza hayata kafa yorsaniz azicik ilim bilim ogrenmis olurdunuz.. simdi su tartismada hakli haksiz yokki herkes kendince hakli herkes bildigi gibi yasamali kimse kimseyi yargilamamali elin adami uzayi tartisirken siz gusulu cuma namazni tartisiosunuz inanc bu yahu biraki isteyn istedgne inansn hakli olamaz bunda bulunmaz cnku bu olmayan bisi somut degil anliomusunuz inanc...
- +1 yıl
@fhenomen Milletbazı şeyleri tartışacak bilen bilmeyene söyleyecekki bazı yanlışlar düzeltile.. Kalkmış burada Cuma guslü tartışıyorsunuz diyen zaar, sen belki cenabet geziyosun, cumaya gitmiyosun diye millette aynısınımı yapmalı? Sen bugüne kadar bunlara kafa yormadında ne yaptın, marsa mı gittin mk?
İş Cuma Namazıyla bitseydi.. Şimdi çevremde ne çok Cuma Namazı kılan arkadaşım var ki Namaz'a gelince Müslüman, Namaz'dan sonra Hrıstiyan oluyorlar. Yani sırf Cuma Namazı Farz (Diğer Namazlarda Farz tabiki) olduğu için kılıyorlar. Cuma'dan çıkınca küfre doyamıyorlar. Zinaya doyamıyorlar. Benim bir arkadaşım var. Cumaya gider. Ama kaç defa bana Geneleve gittiğini söylemiştir. Yani diyeceğim şudur ki. Sen ''Namaz''ın anlamını bilmedikten sonra kılsan ne fayda kılmasan ne fayda.
İkinci bir meseleye gelirsek. İbadetinde gizlisi makbuldur. ''Bugün Namaz kıldım ben. Sen kıldın mı?'', ''Evet. Hepsini kıldım.'' Ee? Nerede bunun gizli ibadeti? İstersen çevrende ki herkese duyur? Ne ibadetimizi başkasına söylemeliyiz ne de başkasının ibadetine karışmalıyız.103 Yorumla
"Ey iman edenler, cuma günü namaz için çağrı yapıldığı zaman, hemen Allah’ı zikretmeye koşun ve alış-verişi bırakın. Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır." - Cuma suresi 9. Ayet
Rabbim zaten kitabında gerekeni buyurmuş. Müslümanım diyen cuma namazını kaçırmamalı ve Peygamberimizin bununla alakalı hadisleri de var
"Cuma namazlarını önemsemeyerek üç hafta cuma namazı kılmayan kimsenin kalbini Allah Teâlâ mühürler" (Ebû Dâvûd, Salât 204; Tirmizî, Cum`a 4; Nesâî, Cum`a 2; İbni Mâce, İkâmet 93).
Rabbim bizleri Cuma namazını ve diğer vakit namazlarımızla beraber ibadetlerimizi en güzeli ile eda edenlerden eylesin30 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
108Cevap
+1 yılMüslüman olan gider eyvallah... Eee peki bizim dinimizde ibadetin gizli olanı makbuldur diye bir şey var ve insanları yargılamanın günah olduğu, Allahtan başka kimsenin bir başkasını yargılamaması gerektiğini ben mi söylicem? Kaç kişi gerçekten ibadet için gidiyor ki şuan? kimi sevap kazanmak için ibadet ediyor kimi de cumaya gider ama çıkınca başlar küfüre... Ee ben ne anladım bu cumadan? Ibadet ediyorsan layıkiyla yapcaksın hemşerim. Ya tam yap ya da yapma. Içinden geldiği için gerçekten Allah sevgisi için yapılandır doğru olan. Göstermelik
değil.86 Yorumla- +1 yıl
hem ne belli cumaya gidiyor diye çok iyi ahlaklı biri olduğu? neler var görsen vayy ne hayırsever adam muhtaçları doyuruyor cumaya gidiyor helal olsun dersin ama bilmediğin ne kirli işleri vardır mesela. Demem o ki her cumaya gideni müslüman, her sakallıyı da dede sanma ;)
- +1 yıl
:)) güler geçerim ikinize de cevap bile vermem :)) sen yap yap sonra cumaya git :D bir şey yapıyorsan hakkıyla yap. hadi hepinize hayırlı cumalar ;)
- +1 yıl
cumaya gitmeyi kabul ediyorsunuz da küfür etmemeyi neden kabul etmiyorsunuz anlamıyorum. Düzgün insan olmak cumaya gitmekle mi oluyor. İslam güzel ahlak dini değil miydi?
- +1 yıl
#bibuçukiskender katılıyorum sana
- Aile & Toplum konusunda 6,1b cevap paylaştı.
+1 yılCuma namazina giden erkek icin dusuncem "acaba diger namazlarini da kiliyor mu?" olur. ama cidden cok guzel bir sey kilmak... fark o kadar belli ki... konaktaydik gecen bilenler bilir saat kulesinin caprazinda camii var cuma gunu bazi erkekler dizilmis cimlik bir alan var kiliyorlardi... cok guzel bir goruntuydu... yaninda gelip gecen insanlar ve o insanlar arasinda (erkekler) epey fark vardi. hani bazilari icin bir sevecenlik imrenme gipta duyarsin ya oyle.. diger gelip gecen erkekler kilmayan kesime de uzulerek bakiyosun ama niye kilmadigini bilemedigimizden yorum yapmak iyi degil.. ama dunyalik isin pesine bu kadar dusen de pek... ne bileyim olmamaliii.
2212 Yorumla- +1 yıl
Güzel detay bende hep düşünüyorum diğer 5 vakti kıloyorlar mı diye ama bazıları imamdan önce selam verip namazdan çıkıyor üzülüyor insan
- +1 yıl
Evet haklısınız ama onun oraya gelmesi bile cok guzel zamanla o durumda duzelir
Kilanlarin cogu yasliydi ama arada genc insanlarda varddi.. mesela gençlerinde katilmasi cok guzel olurduu ama malesef. belki ilerde olur
@çatlak_prof - +1 yıl
Evet yinede 2 saatlerini namaza ayırıyor olmaları çok güzel :)
- +1 yıl
Bir sahis sey demisti cuma namazinda ki kadar ne zaman sabah namazi da oyle kalabalik olur o zaman kurtulunur gibi bisey ama oz olarak buuu
@çatlak_prof - +1 yıl
Aynen öyle çok güzel söylemiş :)
- +1 yıl
bencede cok manalı.
@çatlak_prof - +1 yıl
Kesinlikle Öyle
- +1 yıl
- +1 yıl
+1 yılmüslümanız demekle musluman olunmaz. ben turkıyede tam anlamında muslumanlıgı yapan %1 bıle degıldır. ben cok ınsan bılıyorum cumaya gıder ordan cıkar dukkanın önunde çavuşu sıvazlayıp durur ona buna bakmaktan. adam oruc tutar ama mılletın 3 kurusuna tenezuul etmekten cekınmez. burada amac ınsanın ruhen barınması dır. ben bu konuda yabancıları cok taktır ederım adam ınanıyorsa yapıyo ınanmıyorsa yapmıyo ancak durustler. yanı burada samımıyet cok onemlı. bana göre muslumanlık turkler ve araplar gıbı gerı kalmıs toplumların anlayabılecegı bır dın degıldır. cıddı algı sorunu var cahıllık dız boyu hersyımız ezbere dusunurek tek bır iş yapılmıyor bunun en buyuk örnegıde dın meselesııdır. herkes musluman ama hıc kımse önce beyın ve ruhun arınmasından başlamıyor görsel bır muslumanlık yaşanan bızdekı. bu ülke nezaman gelısırse dın olayıda gercek anlamda yerını bukucak. anck malesef bunun gercklesmesı ıhtımalı oldukca zor hatta ımkansız gıbı bır sey
20 YorumlaGiden gider gitmeyen gitmez bu kadar basit. babam gitmiyor kardesim gidiyor. aralarinda bir fark yok. iman icinde olucak insanin kisiliginde namaza gidip gitmemesinde degil. ama gitse onun icin daha guzel olur. mesela esim camiye gitse namazini kilsa ben kalmıyorum şu an fakat onun davranisi benim hosuma gider. ben 3 yil sonra kapanmaya namaza karar vericeksem iki gune esimden bilgi alir kapanirim. zaten evleniyim her gun arapca kuran okuma kurslarina gidcem camide kadinlar arasinda yaptiklari yere. gec kaldim bile bari zamani dogru degerlendiriyim. bizim annemiz babamiz bizi bilgilendirdi fakat biz bilmezsek cocugumu babam gibi bilgilendiremem
10 Yorumlacuma namazı tabiki gidilmesi gereken bir namaz olup hatta hic kaçırılmaması gerekn bir bir farzdır bayanlara baktığım zaman entrasan yorumlar yazılmış din bir bütünüyle yaşanılmalıdır burada ahkam kesmekle olmuyor bu işler cuma namazına gitmeyen bir erkeği kimse yargılama hakkına sahip değil bu durum tamamen allah ile kul arasında olan bişeydir. bu soruya yorum atan kızlara sesleniyorum kaç taneniz kapalısınız kaçınız 5 vakit namaz kılıyorsunuzda cuma gitmeyen bir kişi hakkında yorum yapabiliryosunuz hayret ediyorum size...
20 YorumlaAile & Toplum konusunda 446 cevap paylaştı. Şimdi cami uzakta olup da gidemiyorsa anlayış gösteririm. Araba ehliyeti yoktur ya da tren parası yoktur diye saygı ile karşılarım.
Türkiye dekiler için zorun olucanı sanmıyorum çünkü her köşe de cami var nasıl olsa!
Birde bizim gibi yurtdışında yaşayan ne yapsın yaşadımız şehir de cami yok anca 12 km sonra bir cami var bazen tanıdıklar arabayla gidince onlarla birlikte giderim ya da param varsa trenlere binerek giderim, gidemedim zamanlarsa cuma akşamı elime dua kitabı alır okurum.60 YorumlaO kulla yaradan arasinda kimse karisamaz lakin es sevgili baba kardes bunlarin gitmesini isterim zaten cogu kisi bes vakit namaz kilmiyo artik bn de bu cogunluktayim ama en azindan cuma bayram teravih gibi namazlar kilinsin orucunu tutsun ki musluman oldugumuz belli olsun
50 YorumlaCuma namazına giden erkek her zaman bir adım öndedir. Gönül ister ki 5 vakit namaz kalsın, birlikte kılalım. Ancak günümüzde cuma namazı, teravih namazı, bayram namazı kılana bile dinine çok bağlı demeye başladık.
338 Yorumla- +1 yıl
eic
- +1 yıl
Asqmla namaz keyf. s
+1 yılBazı cevapları okudum bu kadar olmaz dedim
İnancı niye kimse bir bütün olarak ele almıyor?
Yani cuma namazını kılmakla erkek olunmuyor ki zaten bunun başlı başına erkeklikle alakası yok
Hele ki kızların yorumu
Ya bir çok kişi kızacak ama gerçekten cahil denilecek gibisiniz eksik bilgiye sahip çok insan var
Beş vakti kılmıyor ama cumaya gidince erkek oluyor
Sıyrılan şu sığ düşüncelerden artık
Herşey bir bütündür
Yarım yumalak yaparak hesap etmekten vazgeçin50 Yorumla
+1 yılCocuklariniza zorunlu din dersini ve imam hatipleri dayatanlarin cocuklari yurtdisinda kolejlerde okuyor... bilginize koyun populasyonu...
344 Yorumla- +1 yıl
İsteyen istediğini yaşar.. ister kolejde okutur ister new jerseyde.. önemli olan toplumun taleplerine kulak vermek... herkesin dini kendineydi hani
- +1 yıl
helâl sana.!
Cuma namazını kılamaz çünkü önemli dünyalık işleri var o saatte,
Vakit namazını kılamaz çünkü çalışıyor o saatlerde,
Oruç tutmaz çünkü dayanamıyor bünyesi,
Kurban kesmez çünkü aldığı 2 bin tl evi ancak geçindiriyor.
Ama Müslüman.186 Yorumla- +1 yıl
Zaten bunlar bahane değil gerçek!
- +1 yıl
Sesli güldüm gülüncek bir durum değil ama mantıkla bağdaşınca komik geliyor be kardeş dediklerin çok doğru katılıyorum bende ekliyim birde kalbi temiz olanlar var birde ramazandan ramaza vardı.
- +1 yıl
Ironi yapmis anlamadiniz mi..
@Keff13 hani hep arkadaşın dedigi gibi bir durum vardir ya.. ama onlar oyledir gibisinden biseyler demis - +1 yıl
@Juan26 Müslüman bir insanın sünnisi ne alevisi ne zazası ne kürdü ne? Hepsinin kitabı ayrı mı? Müslüman olmayanları muaf tutuyorum. Her insanı Müslüman olarak da görmüyorum zaten. Öyle olsa bu kadar günahın içine batmazdık zaten. Benim lafım şu sözde Müslümanım diyenler için.
Şöyle bir bakınca... acayip bir milletiz :)
Yahu herkes önce kendinden sorumlu. Kendim dört dörtlükmüşüm gibi konuşup kimseye laf söylemeye hakkım yok. Herkes eğriyi de biliyor doğruyu da. Tabi ben kimse kimseden sorumlu değildir demiyorum. Her koyun kendi bacağından ASILMAZ.30 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılcumaya gitmeyen erkek şöyledir cumaya gitmeyen erkek böyledir yazmış yine namaz kılmayan kızımız :D cumaya gitmeyen erkek babasının prensidir :D şaka bir yana ALLAH'A 15 dakkayı çok gören RABbim ben gelmiyorum diyen erkekden, işini gücünü bırakmış ödevini üstüne düşeni yapandan yapmayan hiç bir olurmu? Olmaz tabikide. bir adım değil giden erkek 1000 adım ondedir. Ateistlere gelince yine atlamışlar islamla ilgili ne görseler atladıkları gibi dünyada milyonlarca insan Hristiyanlarda dahil çünkü onlarda ALLAHa inanıyorlar herkes cahil, bir siz akıllısınız öylemi?
10 Yorumla
+1 yılSene olacak 2015, hala camiye giden var. Sargılı teyzelerimiz de gitmeyen erkek şöyledir böyledir demiş :) Sizi kim ne yapsın. Herkes kendi dalgasına bakar. İsteyen inanır ibadet eder, isteyen etmez. Sizin meşhur tanrınız kapitalizme tutsak olmuş, çalışmayan aç kalır, buna rağmen cumaları çalışmak yerine camiye gidecek bir vaktim yok, olamazda.
21 YorumlaBurda, " Erkek mi o gitmeyenler " gibi triplere giren kızlar da varmış vay be.
Hiç kimse de demiyor arkadaş, " ya adamın dini farklıysa, ya dinsizse? "
Cuma namazına gidip, fukara öğrenciden, yaşlı emekliden, yoksuldan, düşkünden fazla fazla çarptığı parayı hayır kutusuna atanlar da var. Allah kabul etsin diyelim.30 Yorumla
+1 yılBu zaten ikinci kişiyi ilgilendirmez ki.
Allahla onun arasında, burada cumaya gitmeyen bacımızdır demiş kız arkadaşlar.
Türban takmayanda döşü gıllı kardeşimizdir.
İnsan bir sorar kendine ben allah için ne yaptımda burada milletin inancını saygısızca eleştiriyorum diye.
Ha gençler dininize bu kadar bağlısınız ya o yaptığınızda günah.20 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılErkeğin erkekliği cumaya gidişinden belli olur derim 😌 yani cuma erkeklere farz sonuçta evde oturuyosa olmaz, normal düzenli namazını kılmasa bile cumadan bahsediyoruz önemli bu ve gereklide kılmayanlarda inşallah başlarlar beni ilgilendirmez ama kendileri için güzel olur 😊
51 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 458 cevap paylaştı.
+1 yılcuma namazına gitmeyen erkek bacımızdır ajgdhsjhd şaka l*n ister gitsin ister gitmesin allah ile arasına giremem
144 Yorumla- +1 yıl
şikeciler :DD
- +1 yıl
eic
- +1 yıl
enforce7 algılama kapasitene hayran kaldım
+1 yılİlla insanin muslumanmi olmasi gerekli bu bir tur ayrimcilik degil mi cumaya giden birisi ile gitmeyen bir insan arasinda ne fark olmasini bekliyorsunuz anlamiyorumki inanclarinizi bu tur safsatalara alet etmeyin ayiptir din kisinin inancidir gerisi kulturune ahlakina yetistirilmesine baglidir tabiri caizse bir insan yavsak ise musluman olsada aynidir olmasada
10 Yorumla
+1 yılGideni daha çok severim hem işleri de daha yolundadır. Gitmeyenin işi zor. bir cumaya gitse tüm hafta işlediği küçük gunahlarina kefalet olur kim bilir.
72 Yorumla- +1 yıl
Eksileyen bayan muah :))
5 vakit namaz kilan fakat yalan hirsizlik ve bunun gibi butun kotu seylerin toplanmis oldugu birini tanidigim icin bence namaza daha dogrusu ibadetlere gore insan yorumlamalarina hic girmeyelim. Kalbi temiz olsun kul hakki yemesin baskalarinin ah ini almasin vesaire gerisi hikaye bence.. sorunun cevabina gelirsek sahsen ben ikisi hakkindada ayni seyi dusunurdum.
32 Yorumla- +1 yıl
Verdigim ornekteki kisi sencede kotulukten ya da cirkin seylerden alikonulmus gibi gozukuyo mu? namaz kiliyorum demek icin kilanlar var o yuzden bence bu kimsenin namaz kil demesiyle olmaz insanin icinden gelmesi gerekiyo he eger yapmazsa bu onun kendi kaybi ama namaz kilmamasi veya kilmasi benim karsimdaki kisiyle ilgili dusuncelerimi degistirmez bunu demek istiyorum
+1 yılValla kardeşim müslüman adamin bütün farzlari yerine getirmesi lazim gerisi hikaye bahane falan traş..
101 Yorumla- +1 yıl
Cok dogruu
cuma namaına gitmiyen erkek bcımızdır :D anneleriyle kabule gitsinnler :d
51 Yorumlavalla Allahla kul arasındaki bişey ama Cuma namazına giden erkek her zaman daha farklı gözle bakılır Allah korkusu vizdanlı olarak görünür tabii bunu mecburmuş hissiyle yapanlarda var o yanlış mesela içinden geldiği gibi giden birisi hoştur tabiiki
50 Yorumla
+1 yıl"Aman efendim herkes kendinden sorumludur" falan diyemeyeceğim. Adam olan cuma namazına gider.
214 Yorumla- +1 yıl
Sanane gitmeyen gitmez ne alaka adam olan gidermis
- +1 yıl
Bu benim fikrim. Yaranız var ki rahatsız oldunuz.
Gitse iyi tabi hatta 5 vakit kılsa.. ama namaz kılmayla o kişinin dinini nasıl yaşadığı hakkında kesin yorum yapamam ben (etrafımdan gördüklerinden söylüyorum) sadece namaz kılmak ile olmuyor diyeceğim..
32 YorumlaBenim için bir şey ifade etmez Cuma namazına gitmeyen kişi. Hatta Cuma namazına ard arda gitmeyen bir erkeğin nikahı düşer. Bu yüzden Eşim İnşallah aksatmaz..
64 Yorumla- +1 yıl
Bunu hangi hadis ya da hangi ayete dayanarak söylüyorsun? Allah aşkına sacmalamayin ya
- +1 yıl
https://m.youtube.com/watch?v=AWyQQF1Xs1Q @__Alice__
Şöyle bir durum var benim fikirlerim sanırım herkesten farklı.
İnanç, insanın kalbindedir. Allah'a ve onun Resulüne olan inancınızı kalbinizde yaşatıyor ve iyiliği kendinize şiar edinebiliyorsanız, bence en güzel inanca sahipsiniz demektir. Ötesi yok. :)10 YorumlaAile & Toplum konusunda 8,9b cevap paylaştı. Bır arkadasımı guc bela cumaya gıtmeye ıkna etmıstım ama cok ısrar ettım. Bunu soru olarak da paylastım. Ama benım dusuncem şu , tabı kı ınsanın ıcınde olacak buna dıyecek lafımız yok ama bıraz da vesıle olması gerekıyor. Bıraz tetıklenmeli. Zaten ondan sonra ınsan kendısını sorgular ; ya huzur bulmustur ya da sıradan bırseydır. Karar kendısının !!!
20 Yorumlamüslümanlığı kabul eden kişi Allah'a ve Kur'an-ı Kerime inanıyor demektir.. doğru mu? O zaman inandığını düşündüğümüz kitapta Cuma suresi 9. ayet der ki :Ey inananlar! Cuma günü, namaz için çağrı yapıldığında, Allah'ı anmaya/Allah'ın Zikri'ne koşun! Alışverişi bırakın! Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır. İsteyen gidebilir, isteyen gitmez demiyor.. Dolayısıyla erkekse, inanıyorsa gidecek arkadaşım...
30 Yorumla
+1 yılKimseyi elestirmeye hakkim yok cunku ben de tam anlamiyla bazi farz olan seyleri yerine getirmiyorum ama elbette gidilse iyi olur. Bizim icin degil, kendi icin...
50 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 646 cevap paylaştı.
+1 yılCuma namazina gitmeyen erkek mi olur. Kesin gitmesi lazim
Allahla kul arasinda demişler işte oyleyse gitmesi gerekiyor o arada başka alternatif yok gibi50 Yorumla Aile & Toplum konusunda 515 cevap paylaştı. gitmeyen erkek sorumsuz :) o kadar da yaniii haftada 1 kere çok mu?
102 Yorumla
+1 yıl70 YorumlaBence sabah namazına da gitsin yani kendi amelleri herkes iyi olsun sorun değil :)
80 YorumlaCumaya gitmeyene guvenimlez mesela. Allaha karsi olan gorevini yerine getirmemis bana verdigi sozu mu tutacak?
60 Yorumla
+1 yılBekar olsaydim cumaaya giden erkek derdim esimde gidiyor cok sukur cunku bir evde namaz varsa huzurda olur mutlulukta:)
62 Yorumla- +1 yıl
Dalga gecme ben sizle dalga gecmiyorum amen mis tobe ya.. ayrica iki kasar eksi vermis bna sagolsun
+1 yılValla bence erkek dediğin önem vermeli ibadetlerine bir evde erkek ibadete önem verirse eşide mutlaka ondan etkilenip dini yaşantisina özen gosterir...
40 Yorumla
+1 yılgıtmesı cok daha ıyı Rabbımın katında ıyı yerlere adım atmıs olur lakın gıtmıyoda kendı kararı sonucta. ben acıgım ama cok sukur namazımı kılıyorum esımınde kılmasını ısrarla ısterım ama
40 YorumlaCuma namazına giden erkek 1986472310502799532 adım öndedir diye düşünüyorum.
80 Yorumla
+1 yılHer ne olursa olsun Müslüman bir erkek en azından Cuma namazını kılmalı diye düşünüyorum.
131 Yorumla- +1 yıl
-1 veren neyin kafasında anlayamadım :/
- Aile & Toplum konusunda 469 cevap paylaştı.
+1 yılİsteyen gider istemeyen gitmez diye düşünüyorum tercih meselesi
244 Yorumla- +1 yıl
farz ne zaman tercih oldu
- +1 yıl
Sana mı soracak millet
- +1 yıl
Harbi sana mi soracak herkesin ibadeti kendine gitmiyorum ben mesela suç mu sanane?
+1 yılHristiyan biriyle beraberim kilise icin dusuneyim mi?
1521 Yorumla- +1 yıl
Asıl ateistler en çok düşünen insan toplulugudur.
Herkesten cok düşünürüz, sorguladigimiz icin ateistiz @Mac123
@dehaa yazdigini anlamadım - +1 yıl
Kuranda da arastirin, sorgulayin diyor. Asil "gerçek" müslümanlar lafta olanlar degil. Onlar asil zeki, arastirmaci. Ateistlere aciyorum :)
- +1 yıl
@ateistbirkız Boşver uğraşma niye sorguladığımızı körü körüne niye inanmadığımızı anlamıycaklar :)
- +1 yıl
Bilimin %90'ı tanrıyı gördü diyen biri bana cahil damgası vuruyor. Hunharca güldüm :)
Herkes ateist doğar, içten içe kabul ediyorsunuz ki dininizi kendiniz seçmediniz. İngiliz olarak doğsaydınız şu an İsa'nın yolundaydınız. - +1 yıl
@ateistbirkız hiç sallama kendini hırpaladığına değmez. Adamlar seni cahil ilan etti bile. onlara sorsan richard dawnkins de cahil, marie curie de , hatta sigmund freud, stephen hawking , pablo picasso , mark zuckerberg, carl sagan ve daha sayamadığım nice bilim adamı ve filozof cahil :D
- +1 yıl
@anil000 haklisin
- +1 yıl
@Mac123 kardesim sus da adam sansinlar
- +1 yıl
Ne kadar saygısızsın sen öyle :) @namıdiyar
- +1 yıl
Sen bir sey dusunme ne demek?
- +1 yıl
Türkce ana dilim olmasada iyidir.
Yazdigin sey alay etmekti. Gereksiz yere - +1 yıl
@bakmagüldüğüme Cahillik herhangibir konuda olabilir bu saydığın isimler dünyaya bizim sosyal yaşantımıza birşeyler katmış Entellektüel kimseler ancak Bu saydığın insanlar herhangibir konuda cahil olabilir. Örneğin din konusunda. sonuçta tutupta burada Bir Mevlanaya kimse cahil diyemez. efendime söyleyeyim Harizmi ali bin sina ebu hasan behmenyar ebu musa cabir ve yakın geçmişimizden Mustafa Hayrullah Diker gibi isimler Cahil kimseler değildir. bu isimler Hem tehvid hemde bilim i bir arada götürmüş kimselerdir. bunlar arasında ki ilişkileri kullanmış kişilerdir.
- +1 yıl
Yo @soğukaşkı o ara mesguldum kursa gidiyordum cogunu göremedim, hepsine cevap yazarim ama
Yaptiklari tek sey Kufretmekk ee sadece kufurle tartisma yapilmaz
İtüde okuyan bir insan olarak onlara cevap yazarak düşemem.:) sen sor bakalm
Aile & Toplum konusunda 3,4b cevap paylaştı. Bazıları diyor ki 10-15 dakika altı üstü, gidilsin. Ancak borsada o kadar zamanda ne paralar dönüyor.
71 YorumlaAile & Toplum konusunda 11,7b cevap paylaştı. Ne mutlu bana ki allahsız, kitapsızım. Cuma gibi bir mecburiyetim yok.
75 Yorumla- +1 yıl
Dışarıda güneş varken sen gözlerini kaparsan sadece sana gece olur. Ama gerçek güneşin ord oluşudur. Sen gözlerini kapatmış olabilirsin ama bence gerçekler ortada. Sorumlu olmadığını düşünebilir buralardan kaçabilirsin. Ama sende sorumlusun ve gerçekler peşinde sen onları görene kadar..
- +1 yıl
Keşke olsan.. Çünkü müslümana o cuma namazı bir müddet sonra ağır gelmez zevk olur.. Sen sahte aşkları bırakır da sonsuz bir aşkı bulursan sana da sonsuz bir mutluluk gelir.. Sahte ve boş yaşamaktansa , gerçek ve sonsuza tutunmayı tercih ederim..
- +1 yıl
Yanılmıyorum. Varlığını iddia ediyorum. Herkes inanmak zorunda değil ama herkes gerçeği bir gün görecek. bundan eminim. Benim de bir tanıdığım vardı. O da Allah yok diye geziniyordu. Bir felç geldi adama "Allah'ım affet" diye gezer oldu. bir gün gerçeği sende onlarda öğrenecek. Umarım gerçeği öğrendiğinizde çok geç kalmış olmazsınız.. Ha birde bir gün başımıza kötü birşey gelse ben ıssız bir yerde ölüyor olsam."Allah'ım beni kurar"deyip ona sığınığ umut bekleyebilirim. Peki siiz öyle bir durum da kime sığınacaksınız. O tuttuğun din seni kurtaracak mı?
+1 yılDini bilgisi iyi olan ve mümkünse ibadetlerini yerine getiren birini isterim cumaya gitmeynden Hayır gelmez iyi dusunmem
85 Yorumla- +1 yıl
artı
- +1 yıl
@sinan_tsn07 artiyi goremedim:p
- +1 yıl
artı nasıl verilir ki
- +1 yıl
Yorumumn altında yeşil ve kırmızı ok işaret var yeşile basamaklı beğendiğim yorumlari beğenmediği de de kırmızıya aslı yok aslında ama öylesine tkldm; ) @sinan_tsn07
- +1 yıl
ya ben yeniyim kusura kalma ismim sinan bu arada
+1 yılkimse hakkinda yargilamak bana düsmez..
Elimden geldigince gidiyorum71 Yorumla- +1 yıl
ahanda cewap kızlar
+1 yılSanki muslumanlik adina herkes herseyi yapiyorda gitmeyeni mi eleştiricem? çok gereksiz. insan önce kendine bakmalı.
50 Yorumla
+1 yılKızlar diye girmiş abi cümleye. Bundan rant mı sağlanıyor anasını satim?
Hı cumaya giden erkek aldatmaz kalp felan?
Part time müslüman50 YorumlaCuma namazina gidiyorsa Allah kabul etsin derim. Ama benim icin cumaya gidenle gitmeyenin bir farki yok. Biz ne cumaya gidip aksamina striptiz cluplara gidenlerini gorduk :)
30 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 2,6b cevap paylaştı.
+1 yılMübarek gün her müslüman erkeğe farzdır sebebsiz gitmeyen erkek müslümanım diye geçinmesin
80 Yorumla gidip gitmemesi kendine kalmış bir şey elbette cumaya gidene aa ne harika adam cumaya gidiyor demeyiz elbette ama cumaya gitmeyene bir cumaya bile gitmiyor deriz.
30 YorumlaHerkes gitmek zorunda degildir, herkes dinini icinde yasamalidir..
81 YorumlaIste cuma namazina giden ERKEK ve gitmeyenler olarak dusunuyorum
91 Yorumla
+1 yılgitmeyenin dindar olmadığını düşünürüm.. giden için yorum yapmam. dindar olabilirde dindar taklidide yapıyor olabilir, kendini dindar sanıyorda olabilir vs vs... kısacası giden gitsin gitmeyen gitmesin beni alakadar etmez.
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 2,3b cevap paylaştı.
+1 yılaslinda pek bise dusunmem cunku burada bikac kez okudumki sirf babasi istedigi icin veya baskalari laf etmesin diye gidenler varmis.
bu yuzden bise diyemem.. iman cami de değil kalpte olur.. ne mutlu kalple ibadetini yapana..10 Yorumla Bende böyle
https://i.hizliresim.com/2QgnBL.jpg91 Yorumla
+1 yılcumaya giden erkek bence cok sanslı Allah a klluk görevini yerine getiriyor :)
cumaya gitmeyen erkek cok sansız ve boş yasıyor :/40 Yorumla
+1 yılCuma namazına giden ve hakkıyla kılan erkek bir adım öndedir, gitmeyen Müslüman erkekler için üzülüyorum malesef hep bu dünyada kalıcakmış gibi yaşıyoruz pişmanlıklarımız çok
30 Yorumla
+1 yılDilerse gider dilemezse gitmez, ben yüreğine bakarım, ibadetini sorgulamak benim haddimde değil bu gönül ve rabıta işi...
40 Yorumla- Devamını Gör (198)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar