Ablam beni inanılmaz aşağılıyor, ne yapayım?

merhaba arkadaşlar, ben 24 yaşındayım ablam 29 yaşında. beni öyle bir aşağılıyor ki, mekan zaman fark etmeksizin, arkadaşlarımın yanında evde dışarda nerde olursa olsun, inanılmaz sinirli ve şiddet eğilimi var. annem onu çok dövermiş küçükken, ta yetişkin olana kadar da ablam beni dövdü. ruh sağlığımı bozdu. öyle bir raddeye geldim ki saç baş kavga ediyoruz hatta bugün birbirimize girdik. yıllardır şiddet aşağılama göre göre özgüvensiz sinirlendiğinde konuşmayı beceremeyen kendini ifade edemeyen ve saldırgan bir insan oldum. en ufak bir bağırmasında içimdeki kor alev harlanmaya başlıyor. erkek arkadaşım bile beni sinirlendirdiğinde konuşmayı beceremiyorsun diyor. yani hep bir yerlerde birilerinin zorbalığına maruz kalıyorum. bugün ablamla saç baş kavga edince içerde babama bağırıyor ben onun ablasıyım bana hürmet göstermesi gerekiyor diye ama asla kendine sormuyor ben hak ediyor muyum diye. saygı hak edilen değil kazanılan bir şey. annem bile o bağırmaya başladığı zaman ablamı susturamayacağını bildiği için bana hep sus der. geçenlerde hastaneye gittik hastanede birimi bulmaya çalışıyorum, canımsın kafan basmıyor aptalsın falan sürekli beni böyle aşağılıyor. o kadar yoruldum ki, psikiyatriste gidiyorum şu an ama devlette 10 dakika neye yarar, nasıl özgüvenimi kazanırım nasıl şu pislik ablamı üstüme sıçratmadan aynı evde yaşarım bilemiyorum. erkek arkadaşlarını da aşağılıyordu hep. salak insanlara tahammül edemiyorum diyor. kendisi üstün zekalı birisi ben bunu inkar etmiyorum ki belli oluyor zaten benim on kere de anladığım bir şeyi ona 1 kere söylemeniz yeter. bir kere işyerinde bir arkadaşı ona herkes senin gibi değil 10 kere de 20 kere de anlayan insanlar var demiş. kilosuyla kompleksi olan birisi ona asla kilosuyla ilgili bir şey diyemezsiniz. beni de aşağılaya aşağılaya eleştirilere kapalı bir hala getirdi. üstelik 7 kez ameliyat geçirdim ciddi sağlık sorunlarım var akciğer nakli olma ihtimalim var ve buna rağmen o kadar kaos bağımlısı bir insan ki yeter ki kavga etmek olsun kendi ağzıyla da söyledi kavga edince deşarj oluyorum diye. zamanında annemi de dövmüştü. yani 15 16 yaşlarında falan. sinir hastası ve geçen günlerde bende bipolar olduğundan şüpheleniyorum demişti. ban bugün sen hastasın senin kafanda sıkıntıların var diye bir aşağılama da daha bulundu. bu aşağılamalara sadece ablamın yaptığı değil dışardan gelen aşağılamalara karşı nasıl bir tavır almalıyım nasıl bunlar beni incitmez bunun yolu yordamı nedir bana lütfen bir yol gösterin. fiziksel hastalıklarım beni yeteri kadar yoruyor bide ne zaman çok üzülüp ağlasam hastalanıyorum. akciğerlerimdeki hastalık (lenfanjiomyomatozis) için bağışıklık baskılayıcı kullanıyorum bide üzülünce iyice bağışıklığım düşüyor ağlamaktan gözlerim ağrıyor artık bu gidişle kanser olacağım. inancı kuvvetli bir insanım Allah'a dua ediyorum bana yapılanları görüyor. bana bir yol gösterin.
Ablam beni inanılmaz aşağılıyor, ne yapayım?
Cevapla