Kadın, kocasının izni olmadan evden çıkabilir mi?
Evet, kocası izin vermese de çıkabilir.
Hayır, kocası izin vermiyorsa çıkamamalı.
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Kadinlar kocalarından izin almak zorunda değildir.
Haber verilir biz de bireyiz erkek nasıl ki çıkabiliyorsa kadınında buna hakkı var.
Malesef toplumumuz da kadınlar sürekli kontrol edilmesi gereken bir kukla olduğu için kim nereye çekerse oraya gitmek zorundayız.
Kadınların nedir çektiği bu zihniyet de anlamıyorum her saçma sapan olayın içinde kadınlar ın adı geçiyor, kadın izin almalı mı, kadın çalışmalı mı, kadın kocasına hizmet etmeli mi, kadın kaç çocuk yapmalı, kadınları aşağılık durumuna sokmaktan başka bir işe yaramıyor bu sorular, erkekler ne haltlar yiyor duyuyoruz, bu işler karşılıklı haber ile olur, yani kocam evde yoksa dolaşacak isem tabikide arayıp asla haber vermem çıkarım dolaşırım gelirim bitti gitti, herkesin evli de olsa kendi özel alanı var, bir halt yemeye gitmiyor sonuçta, evde ise tabikide hayatım ben şuraya kadar çıkıyorum haberin olsun demesi başka gidebilir miyim demesi başka. Bu işler karşılıklıdır, erkek her yere habersiz izinsiz gidecek kadın foni gibi evde erkek g.. bekleyecek. Olaya islami açıdan bakmaya kalkarsanız altından kalkamaz erkekler çünki hiçbirine uymuyor çoğunluğu.
Ben bunda kadın erkek diye ayırt etmiyorum ikisi içinde birbirinin izni olması lazım. En basit örnekle: belki eşinize çok romantik bir şey yaptınız ama o sizden habersiz çıktığı için süpriz çöp olucak.
Ya da kocanız birisinin yanına gidecek ama siz o kişinin kötü olduğu biliyorsunuz ve o kişi hakkında kötü şeylerde duymuşsunuz. Tabikide izin vermeyeceksiniz. Siz artık evlisiniz sonuçta birbirinizin iyiliği istemeniz normal.
Mesela sevgilim beni erkek kuxenleriyle konuşmamı istemiyor çünkü "onlar böyle kardeşim biraz" falan dedi.
Yani sevgilim bunu dedikten sonra bende çok acil bir şey olmadığı sürece konuşamam
Erkek, kadının sahibi değildir ki, izin vermiyorsa da çıkabilir elbette. Karı ile Koca birbirne ait ama SAHİP değil. Kimse kimsenin kölesi değil.
Cevap
32Cevap
Evlilikte kadın eşinden izin almadan bir yere girmemelidir. Bu gürüşümün zıttını düşünenler ilerde evlendiklerinde ne demek istediklerimi tecrübe ederler. Bütün ayrılıkların sebebi bana göre izin almamalar ve kendi başlarına buyruk hareket edip İlerde büyük sorunların sebeplerini küçük küçük ekliyorlar. Müslümanlıkta her şey çok doğru, temiz ve güzeldir. Bu konuda da eşlerinizdeb habersiz bir yere gidilmemesi gerektiğine inanıyorum. Söz konusu güven ve sevgi değil, siz küçük düşünen üyelere bazı şeyleri idarak edemiyorsanız bu konuyada fazla düşünmeyin.
İlk olarak A0 Türkçeni anladığım için kendimle gurur duyuyorum,
Zihniyetin 1700 yıl oncesi için bile çok eski gülsem mi ağlasam mı bilemedim seninle evlenecek kişinin de vizyon seviyesi az çok bellidir o yüzden banane ama sen de karından izin alacak mısın çıkarken bunu da öğrenmek istedim açıkçası:)
"İzin almak" cümlesini ben de sevmiyorum ama sırf merak ettiğin için yazdım. Evet, ben de haber verir verirdim ve eşimin de nereye gideceği konusunda haberinin olması gerektiğini düşünüyorum.
Tükrçeye ve yazım kurallarına çok dikkat edrim, yukardaki girişimde yarı uykulu olduğum için biraz zor anlaşılmış olabilirim. Ama siz yazdığımı okuyup anlamışsınız herkes anlıyabilir demektir.
Türkçeme laf edip "Lacasa de Papel" yerine "Las chicas del cable" yazan kişinin gelip benim yazımıma A0 demesi ironik 😂
Çetin ceviz çıktın, sana da iyi günler
Nereye, saat kaçta gittiğine bağlı. Bu tamamen maalesef güvenlik amaçlı. Eşine güvenirsin onda hiç bir problem yok ama ne yazık ki kadınlar özgürce akşamları eğlenemiyorlar. En azından nereye gittiğini bilirsem içim rahat eder herhangi bir problemde oraya gidebileyim
İzin kelimesi çok çirkin
Kadınin bir insan bir birey olduğunu unutulmuş gibi
Evlilik bir beraberlik ve bir ortak yaşam.
Ancak insanların kendi arkadaşları ve özel alanları olmalı ama evli olduğunu unutmadan evlilik isteyenin istediği gibi bir kurum degil
Ne demek tabiki çıkar yurttduşuna bile gider engel koyan yok sadece haber vermek mantıklı olan. Ama kadın bunu müşteri ile yatmada kullanır habersiz çıkar telini uçak moduna alır müşteri de iş bitince eve gelir acar teli güven yoksa ben yokum der kocaya
Hayır çıkamaz tabii ki önce kocasına haber verecek kocasının paşa gönlü isterse gelip kadının tasmasını çözecek anca öyle çıkabilir. Hey allahım yaaa !!!
Tabiki çıkabilür ama haber vere bilir her iki taraf da çıkmadan önce ama izin almak saçma ben şimdi bile evden çıkınca anne çıktım ben diyip öyle giderim oda izin değil haber vermek amaçlı söylerim
İlişkide izin belli şeylerde alınır. Kadın da erkek de kendini bilmeli öncelikle ve çift olarak da birbirlerini bilmeliler. Kaçıncı yüzyılda yaşıyoruz ki, kadının tabii ki hakkı, izin almak değil ama haber vermek olmalı.
Evcil hayvan değilim. Oldu olacak tasmamı da taksın. Tasmamdan tutup dolaştırsın. İzin almamı gerektiren durumlarda alırım o ayrı. Fakat onun dışında istediğim zaman evden dışarıya çıkar, gezer tozarım. Kendisine sadece haber vermem yeterli olur.
Ne demek izin? hangi çağda yaşıyoruz? evlenirken kendimize kölemi alıyoruz yoksa hayatın her türlüsünü paylaşacağımız bir İnsanmı? bırakın böylesi düşünceleri lütfen
Herkes özgür yaşamalıdır özellikle özgüven şartıyla
öncelikle şu bilinmeli: kimse kimseden izin almak zorunda değil fakat haber vermek zorunda.
Haber vermesi yeterli olur..
İkinciye oy verenler neyin kafasını yaşıyorlar acaba.. Ahıra iple bağlayın tam olsun teallam
İzin değilde haber vermeleri yeterli. Yoksa kimse kimsenin himayesinde bulunmak için evlenmiyor yani. Zaten aileyle birlikte yaşaken bir şey yapacağinda hep izin istiyorsun.
Haber verebilir ama izin niye alsın "kocası" sonuçta sahibi değil
2021 yılındayız bu ne biçim soru? kadın erkeğin malı mı ki izin alacak?
Bence tam tersi. Kadının izni olmadan erkek dısarı çıkamaz. Hatta akıllı adamın gece gece dışarıda zaten ne işi var.. Efendi adam eşini dinler gerisi çocuktur.
islam dinine göre çıkmamalı.
islam dinine inanmıyorsa zaten istediğini yapar. (ha tabi müslüman olup yapmayan da olabilir, o seçim meselesi. biz olması gerekeni konuşuyoruz).
Yorumun üstünden epey zaman geçmiş ama hangi ayet-hadis olduğunu da yazar mısınız?
@YarenMelda youtube.com/shorts/PBT8dk-up7Q?si=cqSfP-kkn7mszIRy
şu kısa videoya bakabilirsin, Timurtaş Uçar sohbetleri biraz serttir ama net konuşur.
İzin farklı haver farklı.
Gittiğiniz yeri bilmesi açısından faydalı olur. Herhangi bişey olma olasılığına karşılık nerden başlayacağını bilmesi iyidir.
saygı sevgi sedakat ve güven varsa zaten herşey yolundadır. Diğer sekilde o insanı sıkarsın
Çağımızda yeni evli kadınların yüzde 80i eşini aldatıyor. Eşini boynuzlayan kadın sokağa çıkarken mi izin isteyecek? Bu devirde erkeğini eşini dinleyen kadın mı kaldı? Erkeğe tasmayı takıp kendileri gezip tozuyorlar zaten...
@demitry yufkacılara kaçan eltilerin eşleri, yaşadıklarının hiç de komik olduğunu düşünmüyordur bence.
@demitry Allah herkesi sevdiğiyle mutlu mesut yaşatsın. Kimse kimseyi aldatmasın. Ben de yalnız ve huzurlu yaşayayım.
İki tarafta birbirine haber vermeden icraate koyulmamalı
İzin vermek nedir ya ben şuraya gidiyor haberin olsun denilir ve gidilir
Ben evlensem kocam izin vermesede paşa paşa çıkarım annem öyle yapıyordu :D
Yok babam rahatsızdı bu durumdan ama annemin umrunda değildi
Evli değilim ama evlendiğimde de izin istemem de haber veririm yani, sorarsa söylerim.
Ondan da aynı şeyi beklerim.
Eğer kadın kocasının çıkıp çıkmamasına karışıyorsa erkek de kadına karışır. Bunun dışında sorun yok.
kadının yeri mutfak.
çünkü kocası ona güzel yemekler yapıp yedirecek 😏
Pardon da ben evcil hayvan mıyım tabiki istersem kimseye sormadan çıkarım sadece haber veririm o kadar
Yine canımı sıkan, içimde sövme isteği uyandıran türde bir soru.
Sene 2021 olmus hangi izin pardon haber vermek neyine yetmiyor cocuk muamelesimi gorecem
çok ilginç burda hangi devirde yaşıyoruz diyenlerin sevgılılerı 10 dakka geç yazınca trip atıp ayrılanlardan biri belkıde ne hıkmetse sadece evlılıge gelınce laiklik yönleri ortaya çıkıyor
Bu ne kadar ilkel bir sorudur. Taş devrinde felan mi yaşıyorsunuz siz birde oylama yapmışlar
İzin değil bilgi vermek ben haber vermek zorundayım merak etmesin başıma birşey gelirse neredeyim kiminleyim bilgisi olsun aynı şekilde bende beklerim izin alma verme değil bilgi vermek mesele
Evet ama tasmasinin zinciri 10 metreden fazla olmayacak ki çok uzağa gidemesin. Bunu soruyu sorduran zihniyete sokayım. Her insan özgürdür canı ne yapmak isterse yapar ne izni, en fazla haber verir.
Çıkarım diyenlerde olur ama danışıp çıkmaktan yanayım kısıtlama olarak degil birbirimize karsı saygı sevgiden dolayı en azından bildirmek güzeldir olmaz diyebilir sonra birlikte telafi edebilirz böyle şeyler güzeldir sahiplenip sevildigini bilir..
Afedersin ama kimse kimsenin kölesi değil tabiki dışarı çıkarken haber verebilir ama izin almak ne abi ya
Ciao🦇🍀
Bilgi verilmeli nerede kiminle vs. ancak "izin" demek koca karısının sahibi mi ki izin alsın?
Üstünde implant olarak deri altına gizlenmiş bir gps olduğu sürece istediği yere gidebilir. Sıkıntı yok yani.
Kopek mi bu sahibinden izin alacak?
Kimse kimseden izin almamalı zaten izin nedir ya, çok sinirleniyorum böyle şeylere
izin degilde. haber vermeli. nere gidecegini. ne işi olduğunu.
yanlış mıyım?
Ben sadece çapkınlık yapmak için kadından izin alırım
bu soruyu soran ve hayir, kocasi izin vermezse cikamaz diyenler icin yasadiklari magaraya bir adet isitma sistemi bagislamak istiyorum.
nerede yasıyoruz irandamı
umarım trol için sormuşsundur.
Çıkar knk
İzin istemem haber veririm
İzin değil haber verir
ÒQKSNMQNDNNXBWHSBW Umarim ironidir yani öyle di mi şaka?
İzin ne kadar çirkin bir tabir öyle.
Izni cocuklar aileden alir. Esler haber verir
İzin değil, haber vermesi lazım.
Migrenim geliyor tanrım
hayir cikamaz, zaruri durumlar haric
çıkamamalı ,çok kıskanırım ben
Yok canım nefesde alamaz😑
Her şeyde dengeyi bulmak lazım.
Şeriat ne ara geldi ya haberimiz olmamış
Termal kamera yerleştirilir
izin ne? ne saçmalıyorsunuz
Kocam kim ya çıkarım tabii
Aynen koçan kim ev arkdaşın 🙄
Evet çıkarım sadece hesabımı Allah’a veririm!!
İzin almam, haber veririm.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?