İnsanlara sürekli yaranmaya çalışan tarafım ne yapmalıyım?

İnsanlara arkadaşlarım olsun ilişkilerimde olsun sürekli verici olan tarafım çabalarım uğraşırım maddi manevi hep uğraşırım ama çok yoruluyorum onlar benim yaptığımı yapmadığı için üzülüyorum :( bu yüzden hep beklenti içinde oluyorum onlardanda karşılık bekliyorum ne biliyim uğraşsınlar karşılık versinler benim gibi istiyorum ona yaptıklarımı onlarda yapsın istiyorum ama sadece istemekle kalıyorum yapmıyorlar ve sonunda terkediliyorum :( hayır rahatsız da etmiyorum dile getirmiyorum mutlu oluyorlar başkalarınada yapıyorlar ama bana neden yapmıyorlar hiç mi sevilmeyeceğim :( neden hep kötü taraf ben oluyorum? kötü olmamak için uğraşırken onlar beni kötüleyip gidiyorlar :( ne kadar alttan alsam uğraşsamda hep ben kaybediyorum ne yapmalıyım :(
İnsanlara sürekli yaranmaya çalışan tarafım ne yapmalıyım?
Cevapla