Yaklaşık 1 senedir çalışıyorum ama araba almak için kredi çekmiştim.. O krediyi ödüyorum, ve doğal olarak kendime de harcıyorum. Bu yüzden maaşımdan eve destek olmuyorum ki, ihtiyaçları da yok zaten..
Babam doktor, annem ev hanımı ama durumumuz gayet iyi ama sırf ben eve para vermiyorum diye dışlanıyorum. Kardeşim çalışıp maaşını veriyor diye ona karşı aşırı iyiler ama sırf ben eve para vermiyorum diye kötü davranılıyor.
Bunu bir zorunluluk gibi düşünmeyin ama aynı evde yaşıyorsak yiyor içiyorsak katkı olması gerekiyor yani ben kazandım vermem ama evde de yaşarım böyle bir şey yok. O zaman paranız varsa Kendi başınızın çaresine bakabilirseniz ayrı eve çıkar ayrı bir şekilde yaşarsınız.
İhtiyaçları yoksa vermemen doğal zaten araba borcun var, onlarda buna saygı duymalı, sonuç ollarak da o arabada evin işlerini görüyor, has darda olurlar o zaman eve destek çıkarsın, ama gerek yoksa , bu şekilde sana davranmaları, ayrımcılık yapmaları iyi degil, birde neden kardeşinin maaşını alıyorlar,çocuk birikim yapsın, kendine güveni olsun, burda yanlış yapıyorlar, okumuş hayatta bir noktaya gelmiş büyükler böyle yaparak çocukların kişiliğini etkiliyolar,
Yani açıkçası bu çok değişken bir durum. Ancak sen keyfin için araba alırken kardeşin o parayı evdekilere verince doğal olarak bir dengesizlik olmuş oluyor. Bu inkar edilemez. İhtiyaçları olup olmaması konusu da dediğim gibi değişken bir durum.
Elbette eşitlik taraftarıyım, bende evlat yetiştirdim okuttum (bunlar ebeveynlerin vazifeleri) ama asla onlardan bir beklentiye girmedim ki çok salakça bir durum, hem ihtiyaç yok hemde beklenti abartı olurdu zaten sizinde ödemeleriniz var,
şimdi diyelimki durumunuz iyi değil vermiyorsun o zaman düşüncesiz olursun ama öyle bir durumunuz yok şükür. bence yanlış sen kendin emek verip kazanıyorsun sonuçta onlara yük olmuyorsun kendi ihtiyacını kendin karşılıyorsun onlardan bir şey istemiyorsun ve kredi ödüyorsun hayat senin hayatın sırf para için dışlanmaz insan.
Maşallah bir doktor maaşı ne kadae artı kardeşin çalışıyor birde senden mi istiyorlar? Sen çalıştığın halde yine de ailenden istiyorsan bu biraz abes olur ama tüm ihtiyaçların senin üzerinde ise birşey demesinler yanr Ama sende arada bir fatura öde ya da eve gelince 3-5 birşey al en azından
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Hem kredi borcun var hem araba masraf ve sahsi giderlerin var senden acik acik hadi şu dogalgazida bu ay sen öde demedikleri müddetce bu durumu abartiyosunuz derim , sen ailenin yerinde olsan aynisini yapardin cunki sana faydasi olana sempati duymak dogal bi duygudur
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Onlar sen meslek sahibi olana kadar yedirip içirip sana baktılar seni buyuttuler birkaç kuruşu mu çok görüyorsun onlara.. Ben Aileme hep destek olurum maddi olarak. Ölüm var şu dünyada onları kaybedince toprağına sarılıp ağlayacaksın para Ailenden kıymetli mi zoruna gider onların..
Evin ihtiyacı yoksa vermemen normal ama o evde kalıp para kazanıyorsan bazı masraflara ortak olmam gerekiyor bence. Bütün kazandığını kendine harcaman pek hoş değil. Ama yine de sana kalmış. Baazı insanlar buna hiç takılmaz bile, sorun etmezler.
Kişilerin aile yapısına görüşlerine düşüncelerine göre değişir bu durum. Aile geçim sıkıntısı yaşıyorsa eve katkıda bulunmak gerek ama sizde böyle bir durum söz konusu değilse anne ve babanın böyle bir beklentiye girmesi bence doğru değil.
Daha sana bir ihtiyacın var mı diye sormaları gereken yerde sana kötü mü davranıyorlar nasıl bir aile yaşantısı bu zaten baban 7 8 bin den aşşa kazanmıyordur ihtiyacı mı var sanki senin durumun da ortada kredi ödüyorsun
Yaşadığımız her sosyal ortama karşı sorumluluklarımız var.. Bu bazen maddi katkı olur bazen de ev işlerinde alınan sorumluluklar olur. Para verme imkanın şu an için yoksa ev işlerinde daha çok sorumluluk alarak bu eksiği giderebilirsin.
Herkes kendine göre haklı aslında, para vermek zorunda değilsin bence. Tamam ihtiyaçları olur, bir evlat olarak tabiki destek olmalısın. Kaldı ki sende kredi çekmişsin, arabanın borcunu ödüyorsun
Bilmiorum madi durumun nasil ama. Eve vericek kadar paran yoksa en azindan arabanla aileni gezdir veya arada onlarinda isini gör derim. Veya arabaya okadar ihtiyacin yoksa sat zarar etmeden ve sende ailene destek ol derim , yeri ve zamani gelir karsilini alirsin
Bizim evdede ayni durum var iki ablamdan biri devlet memuru oldu 5 bin maaş alıyor. Her seferinde bize harçlık verir hediyeler alir evdekilere. ama diger ablam askeri ücretli 3 bin bile almıyor ve araba almak istiyor o yzuden birikim yapıyor. ben ikisinin de kendine yatırım yapip eve para vermemeleri taraftarıyım ikisi de ayni benim için Bence sen eve kucuk katkılarda bulunabilirsiniz ama asil paranı birikime ayır
Çalışıyorum ve eve hic para vermiyorum. En fazla eve gelirken birsey lazım mı diye sorarım. Maddi durumunuz iyi olduğu halde ailenizin sizin maaşınızı alması ilginç geldi.
İhtiyaç yoksa yapmaları çok saçma hatta varsa bile anne baba tavır yapmamalı sonuçta borç ödüyorsun ve daha çok yeni ayaklarının üstünde durmaya başlamışsın. Sana ufak tavsiyem imkanın varsa hatta belki yapıyorsundur, mutfak alışverişidir annenin babanın ufak istekleridir küçük jestler yapmaya çalış derim imkan dahilinde. Belki biraz yumuşarlar
Bana göre eksiksiz anlatıyorsun.. bana kötü davranıyorlar kelimesi başlıca hata.. niye dövdüler mi hakaretmi ettiler. Sonuçta para biriktirme den araba almışsın kendine.. evede hiç bir katkın yoksa seni baş tacımı ediceklerdi
Ya hepiniz vermelisiniz ya da hiçbiriniz. Bence hiçbiriniz vermemelisin herkesin kendi hayatı var annenle baban da fakir değil yani nesi yetmiyor paralarının
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
evi ayır. Kendine yetebilecek bir durumdaysan evini ayırmaya bak.