Bilirsiniz eskiden mahalle kültürü oldukça fazlaydı... Mahallenin kızı ile öyle sevgilisi gezemezdi, esnaf ve vatandaş birbirini tanır sever, komşuluk ilişkileri yüksektir, çocuklar hep beraber sokaklarda oynar filan...
Sizin şu an oturduğunuz mahallede bir kültür var mı, yoksa kim kime dum duma yaşıyor millet , kimse kimseyi tanımaz mı dersiniz?
Öveçler ile Dikmen’in arasındayız.. gayet sessiz, güzel bir mahalle.. kışları çok ama çok erkenden sokaklar tenhalaşır, sessizleşir, sağımız solumuz park şükür... bir tarafımızda yoğunluk Aleviler yaşıyor diye tahmin ediyorum, kreşi var, hemen yanında düğün salonu var, halk evi gibi bir yeri falan var... bir tarafımızda CHPliler diye tahmin ediyorum, çünkü seçim zamanlarında çok fazla broşür mroşür, parkta bangır bangır konuşmalar, müzikler yapılıyor her zaman... akp nin hiç denk gelmedik... ha bir de arada bdp nin de yapılıyor))))) yaşlılar çok fazla, öğlenden akşama parktaki banklarda otururlaaar otururlaaar.. 5 sene oldu burdayım, hiç komşuculuk oynamadım. Çocukların okulundan velilerden arkadaşlık ettiğim oldu ama ortaokula geçince koptuk... Apartmanda ise hepsi yaşça epey büyükler. Bir pandemi döneminde bahçede toplaşmalara katılıyordum, baktım benlik değil, çünkü onlarla iştahla konuşabileceğim ortak konumuz yoktu. Kendi halimde takılıyorum anlayacağın.. sitede de öyleyim.. benden ötürü bu durum sanırım... sanırım değil öyle 😄 değişik miyim neyim ben 😆 bir soru sordun, makale yazdım, beni düşünceye ittin 😄 sesli düşünüyorum şu an... taam taam sustum 😅 kimseyle konuşmayınca böyle mi oldum neyyuy 😅😂😄🤦🏻♀️
Komşularımın evine gitmedim, evime almadım ama balkondan bolkona bazen denk geldikçe kapı önlerinde muhabbet ediyorum. Eski köy kültürü devam ediyor gözlemlediğime göre. Yazları kadınlar sokakta oturup yazma oyalıyor falan. Akşama kadar çocuklar sokakta oynuyorlar. İyi insanlar gibi sanki
Evet dayanışma var, çok sıkıntıda olduğum bi dönem mahalleye taşınan genç bi anne için yardım topluyorlardı kapı kapı dolaşarak. Para yoktu, evdeki yedeği olan fazla eşyalardan verdim. Cebren ve hile ile en sevdiğim halımı da aldılar :(( canım halım umarım iyidir.
Mesafe iyidir köylüm, uzakta olsunlar iyi olsunlar.
komşuluk var ama kendi gibi olanlara kendi gibi olmayanların kuyusunu kazıyorlar, elalemin inancını sorgular müslümanlığı kimseye bırakmazlar, ama ıslama aykırı her haltı yerler, çocukları sapıtana kadar içer gecenin köründe nara atar ottan boktan mevzularda niye selam vermedin niye yan baktın kavga çıkarır hatta adam bile doğrayan bile var her beş evden birinde katil var. Kızları köşe başlarında kırıştırır ama hep dışardan gelenler bozuyor olur. Bombok bir mahalle anlayacağın Kentsel dönüşüme girdide hırlayamıyorlar eskisi gibi
Mahalle ikiye bölünmüş durumda yarısı sol diğer yarısı ise sağ sosyalist görüşe sahip olan kısımı sağcıların özelikle akplilerin yoğun olduğu kısma göre biraz daha iyi, oradada sosyalist olduğu halde medeniyetten yoksun tipler var ama çoğunluğun borusu ötüyor elbette chplilerin yoğun olduğu kısımda sokaklar tertemiz her apartmanın önlerinde saksıda çiçekler kedi köpek ve kuş evleri mama ve su kapları var bende orada takılıyorum Akpnin çoğunlukta olduğu yerde ise sokakları bok götürüyor içki şişesi ve dolu ve yaptığımız kedi evlerini anında parçalıyorlar maksimun üç dört gün duruyor kedilerde salak ne işiniz var burada gidin öteki kısıma dimi ama😄 anlayacağın mahallenin yarısı milano yarısı şam, fakat belediye CHP seçmeninin yoğunlukta olduğu bölgeye kasten hizmet götürmüyor kaldırımı, yolu, altyapısı 30 yıllık sürekli borular kanallar patlıyor hastaneyi bile yıkıp başka yere taşıdı yıkılan hastaneyide molozlarıyla bırakıp gitti çirkin bir görüntü oluşsun diye yıkılan boş araziye ise gece tinerci, tırnakçı dadanıyor, yıldırma politikası uyguluyor bildiğin ama bölgede %35, i pes etti ama %65 hala direniyor Akpye inat mahalle sakini kendi imkânları ile sokağı onarıyor
Bizim burada da durum aynı, ne ilginç bir olay dimi oy çıkmayan mahalleye devlet hizmeti gitmiyor, bizim ülkemizde olur bu anca :) Bosna Hersek'e gittim ben, ortada bi köprü var. Bir tarafı müslüman mahallesi diğer taraf ortodoks. Ortodokslarda sokaklar tertemiz, herkes kapısının önünü temizlemiş. Saksılar, süslü duvarlar, dediğin gibi köpek kedi yuvaları filan... Müslüman mahallesine geçiyorsun, yerler çöp içinde, sokaklar kaldırımlar bakımsız, evler boyasız, insanlar değişik değşlik bakıyorlar. Sözde biz müslümanlar temizlik imandan gelir deriz ama sadece lafta...
Evet çok sıradışı bir ülkeyiz boşuna muz cumhuriyeti demiyoruz, sanki bu ülkeye savaşarak değilde kızlı erkekli hoplaya zıplaya muzun üstünde gelmiş gibiyiz😄mostar köprüsümüydü o köprü şu osmanlının yaptığı hani şu serebrenitsada yarısı yıkılan Osmanlı medeniyet yerine başka bir şey götürdü oraya hiç ıslama geçmeselermiş diyorum bir müslüman olarak🤔 Vurdumduymazlık, duyarsızlık, bağnazlık, yobazlık onlara da sirayet etmiş yazık olmuş! Maalesef her şeyi bir tarafımızdan anladığımız gibi bunuda bir tarafımızdan anlamışız iç temizliğini dış temizlik olarak anlamışız ama dışımızda pek temiz değil içimizde dışımızda cıfıt olmuş Atam İzindeyiz lafını başka bir taraflara çekip dünyada en çok tatil yapan ülke konumuna ulaşmışız Bu sözleri saptırmaya ve fesatlığımıza türkçe işte nereye çekersen çek sakız gibi sünüyor diye kılıf uydurmakta çok zorlanmamış her ne yaşıyorsa müstehak bu toplum ama yaşta yanıyor beraberinde
Doğru Mostar. Bizler kendimizi üstün kişilik gördüğümüz sürece ne terbiye ihtiyacı duyuyoruz, ne ahlak ne de eğitim. Her şeyin en iyisiniz biz yapıyoruz, her şeyi biz biliyoruz, en doğru biziz... Herkes bizi kıskanıyor
Oturduğumuz mahalle ilçenin en yoksul mahallesi desem yeri var. Her kesimden insanın olduğu ve apartmanın pek olmadığı yer evlerinde, huzurlu ve mutlu bir şekilde yaşıyorlar çok şükür.
Herkes birbirini tanıyor abi senelerdir, kötü zamanlarda insanlar birbirinin yanında oluyor genelde. Arada çürük elmalar da çıkıyor ama olsun onlardan her yerde var😊
Mevsimi geldiğinde salça yapılmaya başlanır. Komşular da yardım eder. Ya da kışlık hazırlanırken domates konservesi , turşu gibi şeylerin yapımında yardımlaşılır
Türk kadınlarına Kezban lakabı takmışsınız. Elin Escrt yabancı kadınlarına köle oluyorsunuz. Onlarla her haltı yedikten sonra o Kezban dediğiniz namuslu kızla evleniyorsunuz
Bana Kezban diyen olmadı. Türk kızlarına böyle lakap takmışlar. Hangi ülkenin erkeği kendi ülkesindeki kadınlara lakap takmış? Ülkemdeki erkekleri sevmiyorum