Baktığım zaman eskiden evlilikler daha uzun sürüyordu. Aileler sanki daha çok mutluydu. Son yıllarda boşanmalar bir hayli artmış olup yeni evlenecek kişiler bu tablodan bir hayli çekinmektedirler..Sizce bu zamanda mutlu bir aile kurmak zor mu? Sebepleri nedir?
Eskiden boşanma diye birsey neredeyse imkansızdı kızlara gelinlikle gidecek kefenle çıkacaksınız o evden denilirdi... Eskiden bence insanlar daha mutsuzdu ama ses çıkarma hakları yoktu çalışan kadın sayısı azdı hiçbir şey bu kadar gelişmemisti ve kadınlar susmak zorunda kalıyordu ama şimdi öyle değil kadınlar çalışıyor hayata atılıyor sadece bir erkek için bütün bir ömrünü heba etmenin mantıklı olmadığını biliyor... Bana göre bu zamanda mutlu bir aile kurmak zor değil iki taraf gerçekten sever birbirlerine saygı duyar ve iletişimi sağlam tutarsa her iki tarafta sidik yarıştırmak yerine birbirlerini anlayıp isteklere karşılık verirse gül gibi geçinir gider insanlar... Ama maalesef ki her insana nasip olmuyor bu da bir gerçek...
Cok zor cunku kadinlar maddi gücünü şükürler olsun ki eline aldi buda ciddi bir güçtür. (Baba evine degil kendi evime giderim mantigi). Ayrica okumus olmanin etkisiyle yaş ister istemez ileri gitti ve secicilik artti kadin icinde erkek icinde. Birde bahane bulmak kolay oldu artik sosyal medyada sunu yapmissin bunu takip etmissin vs vs vs. Bunun gibi birçok nedenle eski uzun ömurlük ne dostluk ne arkadaşlık ne de yarenlik var.
Benim yönümden açıkçası pek sorun yok, evleneceğim kişiyle; eğer karşılıklı sevgi saygı kurallarına dikkat etmemiz koşuluyla uzun bir ilişkiye sahip olabilirim diye düşünüyorum. Ama bu kısa evliliklerde ve boşanmalarda etken olan konular: “İsteklerin ve beklentilerin ilk başta fazla olmayıp sonradan artması, çiftlerin birbirini ilk başta tanıdığı gibi kabul etmeyip zamanla birbirini ilerleyen zamanlarda değiştirmeye çalışması, karı-kocanın anne ve babasının aile işlerine aşırı karışması, sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla aldatmaların daha fazlalaşması ve kolaylaşması” vb... etkenler nedeniyle günümüzde maalesef evlilikler kısa ömürlü olmaktadır diye düşünüyorum
Kadınlar için evlilik, bedava düğün ve damada ödettirilen benzeri masraflar ile boşanırken taş taşımış gibi tazminat, süresiz ve sınırsız nafaka istekleriyle erkekleri yolunacak kaz gördükleri için zor değil bilâkis aptalca ve anlamsız.
Türkiye'de kendimi Hindu gibi hissediyorum, bu kadınları gördükçe.
eskilerin mutlu olduğuna inanmıyorum hatta bizden daha mutsuzlar ama bosanmak eskideb baya baya bir zora yakındı o yuzden yapacak bir şey yok diyip mecbur devam ediyorlardı