Günahlarım sevaplarıma ağır basıyor. Tövbe edersem sıfırlanır mı?

Arkadaşlar ben ergenliğe ilk girdiğim zamanlar biraz geri zekalıydım, günah kasmışım. Şu an 18 yaşındayım ve günahlar ağır basınca cehenneme temelli gidildiğini yeni öğreniyorum. Ben biraz durup sonra geçeriz cennet tarafına, müslümanız sonuçta, sanıyodum. Yks'ye giricem, bir yandan onun stresi, bir yandan İslam'dan şüphe duyduğum zamanlarda müslüman değilsem günah mıdır? İslam'dan ya hala şüphe duyuyorsam. Hmm... E, günahlar tamam da, tövbe etsem borçlar gider mi? Ergenliğin ilk zamanlarında blu çağına girmişken bozulmuş oruç günahlarım var. Borçları ödeyebilecek ve sürekli namaz kılabilecek durumda değilim. +60 gün oruç tutabilecek durumda değilim. Nasıl olcak?
Günahlarım sevaplarıma ağır basıyor. Tövbe edersem sıfırlanır mı?
Günahlarım sevaplarıma ağır basıyor. Tövbe edersem sıfırlanır mı?
Cevapla