Hayır diyenlere 2 artı veriyorum. Bu söylediğime inanıp hayır diyenlere de 3 artı veriyorum. Ciddi anlamda kaç gündür bulunduğum yerde dönen bir muhabbet var bu konu hakkında. Bir abi diyor ki; "Eskiden kadınlar eşlerinden önce kalkıp kahvaltı hazırlardı, evden çıkarken ceketini giydirirdi. Şimdiki kadınlar yapmıyor, evlenmesinler daha iyi." Sonra ben de dedim ki "Kadın bunu yapmak zorunda mı?" Şimdi size soruyorum, kadın eşine kahvaltı hazırlamak zorunda mı? İlla eşinden önce kalkıp onu işe mi göndermeli?
Zorunda. Onun eşi olarak ona, yapabileceğinin en iyisini yapmalı, özenmeli, sevgisini katmalı, her seferinde iyi ki dedirtmeli (Kastım sadece kahvaltı değil, hayat arkadaşlığınca). O, bşy yaparken bu kadar şeye kayıtsız kalamayacak bir erkeği olmalı, ona aynı karşılığı verecek, aynı düşünceliliği gösterebilecek... Aşk, böyle olursa sonsuzdur yoksa adına aşk dediğiniz, bencillikten öteye geçmeyen çıkar ilişkisinden ibaret olur.
17 senelik evlilik hayatım boyunca eşimin bana kahvaltı hazırladığı gün sayısı 5'i geçmez. Ben erken kalkarım. Kahvaltıyı da ben hazırlarım. Bundan da hiç bir zaman rahatsızlık duymadım. Kahvaltı ya da yemek yapmak bir kişinin görevi olmamalı. Özellikle de eşlerin ikisi de çalışıyorsa. Bizde kim uygunsa o hazırlar. Beraber toplarız...
Şimdiki zamanda kadınlarda çalışıyor ve çalışan kadından sabah kalkıp sana kahvaltı hazırlamasını bekleme ona bakarsan çalışmakta erkeğin görevi karını çalıştırmayacaksın o zaman. Bizde öyle gördük işe gitmeden annem kahvaltı sofrasını donatırdı ama babamda annemin elini sıcak sudan soğuk suya sokmadı...
Yorumlara baktım da biz böyle gördük diye yazmışlar. Sizin gördüğünüz devir eskide kaldı. Günümüz iş hayatında kadınlar hatırı sayılır bir yerde. Çalışıyorsa öyle bir zorunluluğu yok. Ayrıca ev, her iki tarafın ortak yaşam alanı. Hizmet bekleyeceğine kalksın kendi hazırlasın bir zahmet.
Evlilikte bu tarz muhabbetler olmamalı. Kadin da erkek de kendi ayakları üzerinde durup kendi işini görebilmeli. Eşler arasında bu konular üzerinde yazılı olmayan bir anlaşma olur iyi bir evlilikte.
Kadın isterse yapar, değilse onun görevi değildir, sonuçta adam işe gidiyor diye kadın yeni gelin sunumu gibi bir sofra hazırlamak zorunda değil. Zorunluluk değil ama isterse yapar, o gün kendini fiziksel veya duygusal olarak iyi hissetmiyorsa eşi de saygı göstermeli, bunun onun "zorunluluğu" (!) olduğunu iddia ederek bağırmamalıdır, sonuçta kadın da saksı değil, haksız mıyım?
Valla şimdi bir hayatımızda gerçek var eski zamanlar gibi değil kadinlarda erkekler gibi sabah çıkıp akşam evine gelen bir çalışan ki bide eski zamanlar evet öyleydi kadınlar okutulmaz çocuklarına bakar kocasının "kahvaltısı ceket olayı " yapardı. Ama günümüzde artık zor yani o tür kız bulup evlenmek
İnsan sevdiği için yapmalı bece kadın olsun erkek olsun fark etmez karşındaki kişiye kendini özel hissettirmekten mutlu olmalı insan onun için yaptığı herşeyde. Yani ben varım ben burdayım ben varken kimseye ihtiyacın yok ben sana yeterim ve en önemlisi “ben seni çok seviyorum” kelimesini konuşmadan söyleyebilmek için yapmalı. Herşeyi..
İkisi bir çalışıyorsa birlikte hazırlarlar zaten sadece erkek çalışıyorsa da o işine gidecek ama kadının evde bir dünya işi var bütün gün sabah sabah hazırlamak zorunda değil yani isteğe bağlı kısaca görev asla değil
Hiçbir tür diğerine hizmet etmek için gelmedi dünyaya. Lâkin çalışmayan taraf ( bu erkek de olabilir kadın da) diğerine kalkıp kahvaltı hazırlayabilir. Bunda ters bur şey yok. Hayata nasıl baktığına bağlı bu. Kız arkadaşıma çok kez kahvaltı hazırladığımı bilirim. Gocunmadım hiç. Taraflardan birinin iş yüküne göre diğeri bu tarz şeyleri zaten yapmalı. Erkek ya da kadın farketmez. Cinsiyet üzerinden değil insanlık üzerinden bakabilsek keşke hayata...
Kadın evin iç nalburu gibi dir acıkcası.. Şimdi erkekler yani benim gibi yetişmiş erkekler öyle kalkıp kahvaltı vs yapmazlar hanımın dan bekler yani ev hanım dan sorulur yemek vs kahvaltı temizlik.. Çünkü bir kadın bunları yapmak zorunda az cok ancak ben demiyorum ki kadın hamal vs ezik sistem bu tarz şeylere cekme yin bir kadın calışsada aynını elinden geldiği yapması gerek .. Modernizce bayanlar da bu yok ancak o bayanlar sadece kendini kandırma peşin de koşan kız dır acıkcası
Şimdi siz ilişkileri arz talep olayına göre değerlendirdiğiniz için hesap kitap yaparak evlilik hayatı yaşandığını sanıyorsunuz ama öyle değil işte evlilikte çoğu şey fedakarlığa dayanır görev meselesi değildir. Farz-o misal annemiz bizim o kadar kahrımızo çekmek zorunda mı tabiki değil ama evladına kendinden fedakarlık yapıyo, annenin evlat üzerinde ki hakkı evladın anne üzerinde ki hakkından daha fazladır ama gel gör ki saçını süpürge eden annedir.
Hayır. Şu an evliliğimde eşim işinden ayrıldı iş arıyor, ben de genelde mesaiye yetişmek için saat 6buçuk gibi çıkıyorum evden. Sabahları gayet 4 buçuk 5 gibi kalkıp inanılmaz kahvaltılar hazırlıyor bana.
ev kadını ise yapmalı. , ben iş kadınıyım gene de hazırlıyorum. akşamları da kocam geç geliyor eve ona bakarsan. ben erken kalkıp kahvaltı hazırlıyorum, eşim de geç saatlere kadar müvekkillerle görüşüyor. kendi içinde bir denge var.
ev hanımlığıyla alakası yok cahil cahil düşünmeyin güzel tebessümlerle uyanıp kadın eli değmiş sofrada kahvaltı etmek elbette güzeldir şahsen ben bunu düşünüyorum sizin düşündükleriniz gram umrumda diğil
Ohooo beyler bayanlar siz olayi hic kavrayamamissiniz bence hic yorum yapmayin adam devir le alakali muhabbet etmis eski devirle simdi ki deviri kastetmis hangi dunya da yasiyosunuz siz bir silkelenin kendinize gelin
Eski devirde degiliz ki. Artik calisan kadin oluyo. Nolur yani kalkipta hazirlasa olmez ki kimse. ben hayir diyorum. madem evlisin yeri geldiginde erkekte kalkip hazirlayacak evlilik bir dayanisma bence
O devir eskide kaldı, eskiden kadınlar is hayatına bu kadar atılmamışti. Çalışırken bir de her gün kahvaltı mı hazırlayacagim oldu. Kim daha az yoğun ise o hazırlar
Değil tabi ki az yesin de köle tutsun Erkekler siz de evlenmeyin zaten bunları kendiniz yapacaksanız evliliğe harcayaganiz parayı yatarım yapın Orspular ile cinsel ihtiyacınızı karşılarsiniz daha ucuza gelir
Hayat musterektir, evlenecek erkek calismak zorunda ve esi ona bir sekilde bakmaksi gerekiyor, egerki bayan bunu yapmayacaksa o erkek eve onun yerine kuş alsin onu beslesin :)
Hayır değildir... Şahsen ben kendim kahvaltı hazırlamak isterim hatta yatakta kahvaltı edelim hiç çıkmaya gerek yok sonra ben ise giderim olur biter 😊önemli olan sevmek...
herşey kadının üzerine kalmamalı. Eğer birde çalışıyorsa yükü hafifletilmesi gerek. E tabi burda da eşi azcık yardım etsin canım. kahvaltı hazırlamak kimseden bişy eksiltmez.
Sürekli değil ama bir kere yaparım ya da arada bir bu benim ona verdiğim değeri hayatta yalnız olmadığını iyi kötü günde onun yanında olduğumu gösteren bir davranış olarak tarihe adını yazacak
Zorunda mi dersen kavga çıkar Deniz 😉 Eşim naif olmalı Bunları yapmali Ama kuru bir inat ya da ego değil derdim. Karşılıklı olmalı fedakârliklar... 7 arti isterim 😜
Saygı çok önemli,, bazen erkek hazırlar mutlu eder eşini , bazen kadın hazırlar kahvaltıyı eşini mutlu eder, mutluluk bir görev değildir , aksine aralarındaki bağın güçlü kalması için bir sebebtir. İyi geceler.
Valla biz anne Babadan öyle gördük öyle büyüdük. Buda zaten sanırım evliliğin ana temellerinden biri diye düşünüyorum kahvaltı olarak değil saygı olarak bahsediyorum
kadın çalışmıyorsa yapmalı adam işe giderken yatan kadının adama ne hayrı var. adam eve para getirmek zorundamı derim o zaman. çalışıyorsa saatlerine göre ayarlanır yeri gelir erkek hazırlar.
@Badbad12 çalışıyorsa o başka şartlar el verdiği sürece yapılması lazım. evde kos kos oturup saat 11 12 ye kadar uyuyup kocasının kahvaltı isteğine cevap vermeyenler için dedim
Hem çalışmayıp hem de eşi işe gittikten sonra kalkana, eşinin de iş yerinde kahvaltı yapma imkanı olmadığına ve aç aç öğleye kadar verimsiz çalıştığına ve de vitaminsizlikten sağlığının bozulduğuna ne dersiniz? Bu ilişkide bol bol aşk ❤️ 🚫 olabilir mi sizce?
Onun hizmetini severek ve isteyerek yapıyorum yapmasam neden yapmadı n demez ama onun mutluluğu benim için çok önemli bence bur kadın mutlu olmak istiyorsa önce eşine karşı ıyi olmalıdır ki eşi mutlu olsun ki eşini de mutlu etsin
Helâl olsun sana düşüncen çok hoşuma gitti gerçekten tebrik ederim insanın içinden gelmeli o sevgi zorla yapılması yapmasini istemek emri vaki olur seninle aynı fikirdeyim
Hımmm daha yenisiniz daha yolun başındasınız ama olsun benden sana abi tavsiyesi olarak birbirinizi incir çekirdeğini doldurmayan gereksiz sebeblerle kırmayın dış etkilere kulağınızı kapatın dış etki dediğim huzur bozan dış kapının mandalı olarak tabir ettiğim elti görümce ve diğer kişiler bunlara karşı dikkatli olun birbirinize saygı ve sevginiz bir bütün olsun hayırlı geceler 😊
En İyi Cevaplar