aydınlıyım buralarda aget gereği. Düğün günü yemek verilir. 10-12 bin tl civarında para sadece yemeğe gider.(aşçısı malzemesi eti yağı vs) Düğün yaparsın sadece düğün salonu 5-6bin tl'den başlıyor. gereksiz masraf bana göre. umarım ileride evleneceğim kadın benimle aynı kafada olur. Hiç öyle düğünden önce yemek miş düğünmüş uğraşmayacağım Bunların yarı parasına bir gece önce benim ve müstakbel eşimin yakın akrabalarını alıp güzel bir mekanda yemek yeriz eğleniriz. Ertesi gün kumsal ya da kır tarzı bir yerde akşamüstüne doğru güzel bir nikah. oynama yok çalgı çengi yok. bitti gitti :D
Bence düğün sadece çevrenin gözünü doyurmak için yapılan gereksiz bir masraf. Bir düğün en az 30 bin liraya mal oluyor. O parayla karı koca mükemmel bir tatil yapabilir. :):
Eğer ortada çok ciddi önemli bir durum yoksa düğün isterim. Buna örnek olarak bir tanıdığımızın düğünü olacağı gün damadın annesi kalp krizi geçirip vefat etti. Düğün iptal edildi ve gelin akşamına geldi damat evine. Böyle ya da benzer bir durumda vazgeçerim
Düğüne o kadar para verecek kadar mal değilim onun yerine tatile yurt dışına giderim hem yeni yer gezmiş olurum veya ev alırız milleti eğlendirmek ve üstüne üstlük dedikodumuzu yapsın diye o kadar para veremem
Şart değil. Çünkü düğünü kendim için yapıyorum mantığıyla girdiğin olaya bir bakıyorsun ki yok pahalı olsun. En iyisi olsun. Müziği, yemeği, pastası derken gelen konuklar o masrafa daha çok dahil oluyor. O masrafı eşimle başka şeyler için kullanırım daha iyi. O sebeble sade bir nikah yeterli.
Nikah daireleri boşuna yapılmamıştır. 2-3 şahit ile de çözülecek hallolacak birşeydir. Fakat gelenekler böyle olduğu için biraz zor ve meşakatli olabiliyor. Şahsen bana kalsa nikah dairesin de hemen çözerim. 10 dakikalık işi uzatmayı pek tercih etmiyorum. Yine de büyük konuşmamak gerek tabi... Belki gelin tam tersini ister bizim planlar yalan olabilir o da bir ihtimal tabi...
abi bir evin bir kızıyım tek çocuguyum. ben nasil yapmamayim. ailem tek cocugunada yapmayacakta kime yapacak. benden daha hevesli olurlar dügüne. bana kalsa sade az davetli bir tören party ok. ama ailem. tüm sülaleyi cagiracak.
Düğün aşırı masraflı bir iş size uzun süre altından kalkamayacağınız yüklü miktarda borç bırakıyor. Huzurlu rahat bir evlilik isteyenler düğünden uzak dursun. artık Düğünsüz evliliklerin gelenek haline gelme vakti
Karşılıklı konuşularak anlaşılacak şeyler bunlar tek taraflı düşünceler işlemiyor genelde. Yani şart değil illa da benim için ama ne bileyim dıdısının dıdısı bile laf etmeye hak buluyor böyle durumlarda bazen 🤷🏻♀️
Davul zurna olmasa da after party tarzı bir şey illa isterim ne bu, saçma bir doğum gününe bile parti yapacak insanlar benim aileye girişim için eğlenmeyecek mi? Tabi ki de kutlayacaklar.
Şahsen bir ton para ödeyip düğün yapmak yerine o parayı mükemmel ötesi bir balayı yaparak harcamaya tercih ederim benim düşüncem nikâhı basıp evlenmek 😂
Aslında ben sade bir nikahtan yanayım. Çünkü sevdiğine kavuşan var kavuşamayan var belki benim düğünümde icerlenecek genelde mutluluğumu içimde yaşayan bir insanım ama karşı taraf ne der bilemem.
Şart değildir. Karşı taraf düğün istemesin bir hele Tamamdır bu iş Masrafdan da kurtulduk Ailemin tek evladı olduğumdan onlar çok istese de düğünsüz tercih ederim 👍
Şart değil dostum, hatta hiç evlenme başını yakma seni gerçekten seven seninle ömür boyu olmak isteyen kendini böyle bir boyunduruğa mecbur bırakmaz tabi bunlar senin içinde geçerli.
Dugun sacmalik bence olmasa hersey cok daha guzel olacak sanki
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
ya iki kişi şey edecekler diye mi bu kadar tantana. ama zaten çoğu da takı gelsin diye düğün yapıyor malum anneler o kadar altın taktık toplayalım diyor
Bence düğün sadece evliliği elaleme duyurmak için yapılır yani kendin için değil akrabaların için düğün yaparsın asıl önemli olan işin resmi kısmıdır evliliği düğün değil nikah simgeler
En İyi Cevaplar