Sevgili KS üyeleri; bugün sitede genel olarak gördüğüm karamsar sorular üzerine bir Bence yazmaya karar verdim. Evet, hayat bazen hepimizi zorluyor. Yaşamaktan yorulduğumuz, kendimizi güçsüz ve moralsiz hissettiğimiz, birilerinin desteğine ihtiyaç duyduğumuz zamanlar illaki oluyor. Gelin böyle durumlarda karamsarlığın sizi esir almasını engellemek için neler yapabilirsiniz ona bakalım..
1) Sizi bunaltan ortamdan uzaklaşın

Evde eşinizle, dışarıda sevgilinizle, iş yerinizde patronunuzla tartışıp oldukça kötü bir gün geçirmiş olabilirsiniz. Böyle durumlarda yapmamız gereken şey derin bir nefes almak için bizi bunaltan ortamdan biraz olsun uzaklaşmak. Eşinizle kavga ettiyseniz bir süreliğine farklı odalara geçin, patronunuzla kavga ettiyseniz işe küçük bir mola verip, temiz bir hava alın. Sevgilinizle kavga ettiyseniz en azından siniriniz yatışana kadar iletişimi kesin.
2) Nefes egzersizleri

Belki çok şiddetli bir kavga ettiniz, belki de çok sinirlendiniz. Sonuç olarak biraz rahatlamaya ihtiyacınız var. Kendinizle baş başayken en az 10 kere derin nefes alıp verin, ciğerleriniz havayla dolsun, beyninize daha fazla oksijen gitsin. Unutmayın bu sağlıklı düşünmek için sakinleşmenin ilk aşamasıdır.
3) Sağlıklı düşünme aşaması

Artık biraz daha sakinleştiğimize göre problemin ne olduğunu sorgulayabiliriz. Kimle neden kavga ettik? Haklı olan biz miydik yoksa karşımızdaki kişi miydi? Eğer haksız olan taraf bizsek neden aşırı tepki verdik? Bu aşamada en önemli şey hem kendi adınıza hem de karşı tarafın yerine empati kurarak düşünmeyi başarabilmektir.
4) Çözüm aşaması

Sağlıklı düşünme aşamasından sonra sorunun nerede olduğunu tespit ettik. Eğer sorunun bizde olduğuna kanaat getirdiysek bir daha böyle durumlar yaşanmaması için almamız gereken tedbirleri belirlememiz gerekiyor. Gözlemlerim neticesinde, en büyük tartışmaların bile başlangıç anının ufacık bir ses yükseltmesi olabildiği sonucuna vardım. Altın kural karşımızdakini iyi dinlemeyi bileceğiz, karşımızdaki insan bizden ne istiyor? Önce buna odaklanmalıyız ve onu iyice anladıktan sonra kendimizi düzgün bir şekilde ona ifade edebilmeliyiz.
5) Rehabilitasyon aşaması

Problem neyse hallettikten sonra artık kendimizi ödüllendirmenin zamanı :) Gidip bakkaldan en sevdiğiniz çikolatayı alın, uzun zamandır almayı düşünüp alamadığınız kitabı sipariş edin, Sinemaseverseniz çıkıp tek başınıza da olsa izlemek istediğiniz bir filmi izleyin, tiyatroya meraklıysanız gidip şirin bir oyun izleyin, bulunduğunuz şehirde yapmak isteyip yapamadığınız, ertelediğiniz bir etkinliğe katılın. Unutmayın hayat çok kısa, yaşamaktan asla vazgeçmeyin.
Değerli KS üyeleri bugün hayatla başa çıkmaya çalışırken yaşadığımız tartışmalar karşısında almamız gereken tavırları irdeleyici bir Bence paylaştım. Sözlerimi Üstad Mevlana’nın çok sevdiğim bir sözü ile bitirmek istiyorum..

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar