Özel hayata tecavüzün daniskası olan çarşaf geleneği
Çarşaf geleneği, yeni evlenen kızın bakire olup olmadığını anlamak için için gerdek gecesinde ilişkide bekaret kanının çarşafa bulaştırılıp, kaynanasına gösterilmesidir. Bu oldukça yanlış, mide bulandırıcı ve insanların özeline ve mahremine saldırıdır.
Damadı imtihandan geçirme
Kız istemeye giden erkeklerin tuzlu kahve ile imtihanını hepimiz duymuşuzdur ya da tuzlu kahveyi içerken şekilden şekle girmelerine tanık olmuşuzdur. Bu geleneği neden yaptığımızı bile sorgulamadan tuzu döktük. Hatta bazı kişiler dayanamayıp, pul biber, kara biber koydular, tüküren bile var. Bu çok saçma bir hareket. Neden sevdiğimiz adama bile bile işkence çektirelim ki?
Beşik kertmesi
Erkek ve kızın daha beşikte, bebekken, evlenmeye dair verilen bir karar. Yani bir tür doğuştan görücü usulü denebilir. Artık çok bir geçerliliği kalmaması sevindirici, bireyin özgür iradesine ve gelecekteki kimliğine hakarettir bu gelenek.
Göbek adı koymak
Göbek bağı kesilirken verilen addır. Başa türlü belalar açabilir, hele birde beğenmediğiniz bir isimse, öyle olma ihtimali oldukça yüksektir. Halk arasında çokça yanlış kullanımı söz konusudur. Genelde beğenilmediği için sır gibi saklanır.
Ülkemizde Yapılması Uygun Görülen Ama Saçma Olan Gelenekler
Beşik kertmem vardı da babamlar şakasına yapmıstı akerlik arkadaşinin oğluyla. şimdi gel çocuğu gör, evli ama çok yakisikli be keske şakasina olmasaydi. 😂😂
1. adeti ben burada öğrenmiştim çok şaşırmıştım =D onu uygulayının kafasını ikiyim ama 2 numaa eğlence amaçlı yapılabilir geçen de yaptık bııraksalar bir kavanoz tuz atacaktım zor tutular çocuk kıpkırmızı oldu lkasdlskdşslak su yolladık su da da tuz var kalsdkasldşksa
O çocuğun göbeği mi delinmiş 😮 ilk 3 madde doğru da göbek adını anlamadım. Göbek adı 2. isim öylesine göbek adı deniyor sanıyordum göbek bağı kesilirken mi konuyor? Ve beğenilmeyen bir isim olmak zorunda mı güzel göbek adlar olmuyor mu
evet doğrusu bebeğin göbeği kesilirken konulmasıdır, günümüz de yanlış kullanımları da mevcut. Genelde hani bizden habersiz bir isim olduğu için beğenilmeyebilir :)
En İyi Cevaplar