Bir önceki bencemde sanal ortamda tartışmanın kurallarını anlatmıştım. Bkz: İnternette Tartışırken Nelere Dikkat Etmeliyiz? Şimdi, yüz yüze gerçekleşen tartışmalarda yapılan hataları ve nasıl davranılması gerektiğini söyleyeceğim.

İlk ve en önemli madde: İnsanların sözünü kesmeyin.

Paris: Lütfen, ben konuşurken benimle konuşma.
Kim: Tamam.
Aslında bu maddeyi bir assolist gibi sona koyacaktım ancak bazılarınız sonuna kadar okumaya üşenir diye en başa yerleştirdim. Eğer birisiyle -samimi bir arkadaşınız veya yeni tanıştığınız kişi- düzgünce tartışmak istiyorsanız onun sözünü asla kesmeyin. O sizin sözünüzü kesmeye çalışırsa hemen uyarın. Kimsenin kimseyi tam manasıyla dinlemediği bir sohbet, gerçek sohbet değildir çünkü iletişim monologlarla değil diyaloglarla kurulur.
Karşınızdaki insan çok yavaş konuşuyor olabilir. Ancak sözünü bölmek yerine onu nazikçe uyarabilirsiniz. "Dikkatlerin dağılmaması için biraz daha hızlı konuşur musunuz? Çok yavaş konuşuyorsunuz, bu yüzden sizi rahat dinleyemiyorum."
Yüz yüze iletişimin en yaygın ve önemli sorunu bu olabilir.
Gereğinden fazla gülümsemeyin.

Arkadaş çevrenizde sorun yaşamazsınız ama eğer karşınızdaki kişiyle yeni tanıştıysanız, aranızda bir resmiyet varsa buna dikkat etmelisiniz.
"Merhaba" diyerek el sıkıştınız. Bu sırada nezaketen gülümsemeniz gayet normal. Sohbet ederken ara sıra gülmeniz de garip değil. Ancak abartıp yüz kaslarınız ağrıyıncaya kadar sırıtırsanız umursamaz, itici ve yapmacık görünebilirsiniz. Hatta insanlar sizin dalga geçmeye çalıştığınızı zanneder.
Başkaları sizi soğuk, sıkıcı, resmi bulmasın diye kendinizi gülmeye zorlamayın. Doğal olun, yeterli.
Göz temasından kaçınmayın.

Sürekli değil ama bazen tartıştığınız kişinin gözlerinin içine bakın. Bu aranızdaki samimiyeti ve güveni arttıracaktır.
Bakışlarınızı kontrol edin.

Önemli konular hakkında tartışırken ciddi ve 'soğuk' bakışlar atmak istiyorsunuz ama abartırsanız sinirli ve tehditkar görünebilirsiniz.
Karşınızdaki insanı bıçaklamak istiyormuş gibi, biraz daha konuşursa boğazına saldıracakmışsınız gibi bakmayın. Eğer o kişiyle yeni tanıştıysanız ve sizden çekinirse, düşüncelerini rahatça ifade edemez. O zaman tartışmanın hiçbir anlamı kalmaz.
Dik durun ve başınızı öne eğmeyin.

Bir suç işlemişcesine veya fikirlerinizin yanlış olduğuna eminmiş gibi güvensiz ve çekingen durmayın. Her zaman dik durun ve karşınızdaki kişinin yüzüne bakın. Bakışlarınız ve duruşunuz "Ben kendimden eminim, haklı olduğumu biliyorum." desin.
Kendinizi övmeyin.

Mezun olduğunuz okulları, okuduğunuz kitapları, gezdiğiniz ülkeleri, edindiğiniz tecrübeleri anlatmakta özgürsünüz. Fakat her tartışmada bunları açıklamanız, sürekli kendinizi övmeye çalışmanız hiç doğru değil. İnsanlar -umduğunuzun tersine- sizi ukala zannedebilir. Ne kadar bilgili birisi olduğunuz tartışma sırasında ortaya çıkar zaten, biraz sabredin.
Benim tavsiyelerim bu kadardı. Umarım beğenmişsinizdir. <3
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar