İnternet ortamında -kavga manasında- tartışmayın. Sadece sinirleriniz bozulur ve vaktinizi boşa harcamış olursunuz. Benim tartışmaktan kastım günlük problemler, siyaset, ekonomi, felsefe, din, bilim gibi konularda konuşmak ve fikir alışverişi yapmak. Böyle sohbetler yüz yüze daha gerçekçi ve iyi oluyor bence. Ancak eğer sanaldan birisiyle tartışmak istiyorsanız bazı şeylere dikkat etmeniz gerekiyor.

'Aşırı' emoji kullanmayın.

Duygularınızı karşı tarafa göstermek için emoji kullanmak zorunda değilsiniz. Dahası eğer ciddi bir konu hakkında konuşuyorsanız gereğinden fazla emoji, sizi ciddiyetsiz ve umursamaz gösterecektir.
-Sen ne düşünüyorsun? Bana katılıyor musun?
-😠
-Yani?
-Yok ya.😅😏
-Peki, senin fikrin ne?
-👏💃💜🐭😆😆😇
-Ne diyorsun?
-Meşgulüm de biraz.😜 Neyse tam yazamadım.😹😹😹👀💥
Random (rastgele) gülmeyin.

Böyle şeyleri sadece arkadaş ortamında önemsiz ve komik şeyler hakkında konuşurken yapın. Madem ciddi bir konu konuşuyorsunuz bunu üslubunuzla belli edin. Ayrıca random gülüşe sinir olanlar var. Özetle random gülmeyin, karşı tarafın sizden buz gibi soğumasını önleyin.
Küfretmeyin.

Nedense insanlar sanal ortamda deli cesareti kazanıp normalde asla etmeyeceği lafları söylemeye başlıyor. Bazıları karşı tarafı öfkelendirmek, bazıları dalga geçmek amacıyla küfür ediyor. Basitçe; insan olun, ne derdiniz varsa düzgün bir şekilde söyleyin. Ne tartıştığınız insana ne de onun düşüncelerine saygısızlık etmeyin.
İmalı sözler söylemeyin.

Yüz yüze gerçekleşen konuşmalarda mimiklerinizden, el kol hareketlerinizden, duruşunuzdan ve ses tonunuzdan duygularınız anlaşılabilir. Fakat sanalda bunların hiçbiri yok, sadece yazışmalar var. Bu yüzden kendinizi açık ve net bir şekilde ifade edin. Kinaye yaparak hiçbir şey elde edemezsiniz. Karşınızdaki kişi sizi anlamayınca moraliniz daha da bozulur.
Düşüncelerinizi ikide bir değiştirmeyin.

"İnsanlar değişir." Bu cümleye katılıyorum ancak değişmenin de bir ölçüsü vardır. Siz en ufak bir şeyden bile etkilenip fikirlerinizden vazgeçerseniz, her yeni güne yüz seksen derece değişmiş olarak uyanırsanız, kimse sizi ciddiye almaz. İnsanlar değişimi hoş karşılar ama abartırsanız, "yavaş dön ümmet yetişemiyor" moduna girebilirler. Zaten sanal ortamda kimse kimseye tam anlamıyla güvenemiyor, aranızdaki bir parça güveni de paramparça etmeyin. Azıcık istikrarlı olun.
Son olarak: İki düşünün bir yazın.

On parmak klavyede çok iyi olabilirsiniz, telefonda çok hızlı yazabilirsiniz ama siz yine de biraz durun. Aklınızdan geçen her şeyi -parmaklarıma kuvvet diyerek- çabucak yazmak yerine düşünüp taşının ve en mantıklı yanıtı bulun. Böylece tartıştığınız kişinin takdirini kazanırsınız çünkü düşünerek yazdığınız için hem Türkçeyi düzgün kullanmış olursunuz hem de çelişkili, saçma, özensiz cümleler kurmazsınız. Ayrıca aklınızdan geçen her şeyi yazmak başınızı derde sokabilir.
Benim önerilerim bu kadardı. Umarım beğenmişsinizdir.💖👑🍷
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar