Size karşı olan davranışlarıyla, çevresine karşı olan davranışlarını karşılaştırın
Bir insanı tanımaya çalışırken sadece size karşı takındığı tavırlar değil, başkalarına karşı takındığı tavırlar da çok önemlidir. Bu yüzden mümkün olduğunca bir toplum içindeyken bu tanımaya çalıştığınız insanın hâl ve hareketlerine olabildiğince dikkat edin.
Her iki lafınızın birinde, ortak özellikler yaratma çabasına girip girmediğine dikkat edin
İlla ki sahip olduğunuz ortak özellikleriniz vardır. Ve bunu belirtmesi güzel bir şey burada hem fikiriz. Fakat ortak özellik dediğimiz şey; hayatımızın başlı başına ortak özellikler üzerine kurulmuş olması anlamına gelmez. A'dan Z'ye kadar ortak özelliklere sahip olduğunuzu belirten bir insan bana pek de inandırıcı gelmiyor. Bu yüzden bu gibi şaşırtıcı durumlarda insanların samimiyetine fazla inanmayın.
Güvenmiş gibi yapın! Size güven verdiklerini hissettikleri an, artık maske takma ihtiyacı hissetmezler
Maske takmayı bir yere kadar sürdüreceklerdir. O noktayı koyacakları an sizi, kendilerine karşı güven aşıladığını hissettikleri ana kadardır. Siz onlara güvenmiş gibi yaparsanız onlarda artık maske takmaya ihtiyaç duymayacakları için maskelerini düşürmeleri an meselesi demektir.
Maske takmak insana bir yüktür. Hem taşıyana, hem anlamaya çalışana. #Dostoyevski
Sorduğunuz her soruya iyimser yaklaşıyorsa, sizin her söylediklerinizi onaylıyorsa oturup bir düşünün isterseniz
İlla ki çok iyi bir insan olduğu için sorduğunuz sorulara iyimser yaklaşıyor olabilir fakat bir de şöyle düşünün; sorduğunuz sorulara sizin hoşunuza gidecek şekilde cevap veren, her dediğinize tamam diyen insanların gerçekçi olduklarını savunamazsınız.
İlk günün efendiliği, ikinci günü yerini laubaliliğe bırakıyorsa zaten nasıl biri olduğunu anlamışsınız demektir
Tanıştığınız gün size karşı bir efendiliği söz konusu iken ertesi gün ya da bir iki gün sonra o efendiliği laubalilik boyutuna ulaşmışsa size karşı olan samimiyetinden değil tam anlamıyla aşırı rahatlıklarını içlerinde tutamadıkları içindir.
Burada yazanları okuyunca bayağı berbat karakterli bir insanım sanırım. Ortak özellik yaratma çabasına giriyorsam biriyle, karşımdakine kendimi beğendirmeye çalışıyorum demektir. Ya onun beni beğenmesine ihtiyacım varsa? Her dediğine tamam diyorsam olduğum halimle kabul edilmemekten korkuyorum demektir, ya da tartışmaya girecek gücüm yoktur. Maskeyi çıkardığım anda benim değersiz ve gereksiz olduğum kanaatine varabilir.. Karşımdaki kişinin yanımda rahat olmasını tercih ederim, laubali de olabilir isterse, kendini kasacağına..
yaa ne gerek var böyle tartıp biçmelere... kendi gibi olan insanların nesli mi tükendi... yoklar mı artık... samanlıkta iğne arar gibi insan arıyoruz yaa...
Neden iyimser olmak kötü olsun ki? Şahsen ben hayatımdaki dostun ya da sevgilinin, bimen birsey yaptigimda 'sen yaptiysan bir bildigin vardir' demesini tercih ederim. Kotu birseyde yapsam desteklesin yani :D
Bir de şöyle birşey düşün: Yeni tanıştığın biri var ve o kişiyi tanıyabilmen için yine o kişiyi göz hapsine alıyorsun. Ve muhabbet ediyorsunuz sen ona bir soru sordun ama bu soru herkesin sabrını taşıracak bir türden soruydu ama bu soruya o kişi çok iyimser yaklaştı. Ama halbuki yaklaşmaması gerekiyordu. Çünkü sorduğun soru her insanın iyimser yaklaşamayacak kadar genel bir soruydu... Sırf bu yüzden aklından hiç geçirmez misin "acaba bu kadar iyimser yaklaşıyor olması göz boyamak için mi?" Diye 😊
Evet ama bu saflıktan değil. Karsı tarafın nasil biri oldugunu anlayabilecek kapasiteyim ama belli etmem. Kimsenin durduk yere kötü olmadigini dusunuyorum cunku
Kimse durduk yere kötü değildir, onları kötülüğe iten etkenler var elbette ama sana zararı dokunacak olan insanlara karşı da bu kadar iyimser düşünme yinede.
En İyi Cevaplar