Merhaba sevgili KS halkı. Bugün sizlere çağımızın sorunu olan bir problemden bahsedeceğim. Bu konuyu reel ve sanal alemde aldığım eleştirilerden dolayı yazma kararı aldım.
3 Madde halinde sizlere düşüncelerimi aktarmak istiyorum:
1) Bir konuda yorum yaparken iyi düşünüp her açıdan değerlendirin

Bu maddeyi özellikle ilk sıraya aldım. Çünkü en büyük problemimiz buradan başlıyor. Örnek verecek olursak, kızlar mesela kendisiyle sevgili olacak birine veya yakışıklı bir adama:
Çok hoş çocukmuş...
derler ama bazı insanlar "çocuk" kelimesini o adamı veya erkekleri küçültmeye çalıştığını ima ettiğini sanıp yanlış anlarlar. Halbuki orada o kişiyi masumlaştırmak için öyle bir tabir kullanılmıştır. Direk olarak "Adam" diyebilirdi ama çocuk demiş yani çok da büyütülecek bir şey değil bana göre. :)
2) Doğru düşündüğünüze inandığınız fikirlerin gerekçelerini iyi belirleyin

Bir fikri desteklerken o fikri besleyen etmenleri iyi araştırın. Din, siyaset gibi hassas konularda da bunu yapın. Fikriniz gerçekten doğru olsa bile karşınızdaki kişi görüşünüze katılmayabilir. Önemli olan sizin inandığınız fikrin doğruluğunu mantıklı ve etik gerekçelerle beyninizde kuvvetlendirmenizdir.
Ancak bu demek değildir ki siz yeniliğe kapalı olun. Elbette bunu söylemiyorum. Ancak düşündüğünüz şey çok temel bir şeyse veya günümüzdeki yaşam koşulu için doğru, makul ve faydalıysa onları değiştirmeyin. Mesela sigara içmek zararlı bir şeydir ama ona inadına "Hayır faydası da vardır." diyip düşünmeyin. Böylece hem başkalarını yanlış yönlendirmemiş olursunuz hem de kendinize zarar vermezsiniz.
Karşınızdaki çok etkileyici konuşsa bile siz katılmayabilirsiniz. En doğal hakkınızdır. Ancak şu soruyu kendinize yönlendirin:
O fikre katılmıyorum dedim ama gerçekten iyice düşündüm mü?
Küçük şeyleri önemsemeyen biri olabilir ve eleştirebilirsiniz. Ancak sizin farkında olmadan yaptığınız birçok küçük şey aslında gündelik hayatta pratikleştirdiğiniz şeylerin meyvesidir.
Örneğin: Uzun bir yazı yazmamız bile daha önce küçükken veya halen yazmakta olduğumuz yazılar sayesindedir. Hepsi aslında ufak ufak şeylerdi ama o ufak ufak şeyler birleşti ve büyük bir özelliğe dönüştü.
3) Sakin olup karşınızdakini iyi dinleyin

Biliyorum bunu yapmak çok zor ama imkansız değil. Biz görüşleri iyice dinlersek karşımızdakinin fikirlerini öğrenip ona bir şeyler söyleyebiliriz.
Eğer böyle yapmazsak kopuk bir iletişim meydana gelir ve amaçsız bir tartışma ortaya çıkar. Hatta kavgaya bile dönüşebilir. Fikirler iyice tartışılıp konuşulmalıdır ki gelişme katedebilelim.
Okuduğunuz için teşekkür ederim. Bunlar naçizane fikirlerimdi. Katılmasanız da canınız sağolsun. :)
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar