Kadın-Erkek Eşit-siz-liğinin Nasıl Empoze Edildiğine Hiç Dikkat Ettiniz mi?

Merhaba.


Bu bence'mde, belki de daha önceden dikkat etmediğiniz ama her an yanı başınızda, bindiğiniz otobüslerde, minibüslerde, gittiğiniz okullarda, izlediğiniz programlarda bilinçaltınıza yerleşen bir takım (sübliminal) mesajlardan bahsetmek istiyorum.


Dişi - Erkek Eşit(siz)liğinin Nasıl Empoze Edildiğine Hiç Dikkat Ettiniz mi?



Bu hashtag'i bir yerlerden hatırlıyorsunuzdur. ''Önce Adam Ol Kadına El Kaldıran Adam Değildir" Bu hashtag üzerine hiç düşündünüz mü?


Yoksa destekçisi olup bir hashtag de siz mi yazdınız? Şu ana kadar bu hashtag'de bir sorun görmüş müydünüz? Görmediyseniz aklınızın sınırlarını çok değil, biraz zorlamanız yeterli olacaktır. ''Önce ADAM Ol'' Şimdi bir şeyler daha dikkat çekici olmaya başladı mı? Neden ''adam'' kelimesinin kullanıldığı hakkında düşünmeye başladınız mı?


Kadına şiddet gösteren ''adam'' değildir, peki buradaki ''adam'' kelimesinden ne anlıyorsunuz? ''İyi insan'' olmak mı, ''doğru insan olmak mı, ''şiddete karşı insan'' olmak mı, canlılara ''saygılı olan insan'' olmak mı? Peki bu niteliklere de tabii olarak bir kadın da sahip olamaz mı, peki bir çocuk? O halde neden ''insan'' kelimesi, ''Önce İNSAN Ol'' hashtag'i yerine ''Önce İNSAN Ol'' hashtag'i tercih edilmemiş? Yoksa ''erkek egemenliği'', kadına şiddet konusunda bile empoze edilmeye çalışıldığı için olabilir mi?


Kadın-Erkek Eşit-siz-liğinin Nasıl Empoze Edildiğine Hiç Dikkat Ettiniz mi?


Deterjan reklamlarında dikkatinizi çeken bir şey oldu mu?


Reklamlarda bulaşığı yıkayanın kadın olması, ama kadına yardım edenin bir adam olması? Başka bir deyişle, kadının yetemediği yerlerde daima bir erkeğe ihtiyaç duyuyor, yani ''muhtaç'' konuma düşürülüyor olması? Neden bir kadına başka bir kadın yardım etmiyor?


Kadın-Erkek Eşit-siz-liğinin Nasıl Empoze Edildiğine Hiç Dikkat Ettiniz mi?


Ya da bulaşıkları yıkayanın kendisi neden bir erkek olmuyor da bir kadına ihtiyaç duymuyor?


Acaba gerçek amaç, reklamlara maruz kalan halka ''Kadın evde çalışır, kadın bulaşık yıkar, kadın çamaşır yıkar, kadın bir erkeğe ihtiyaç duyar'' mesajı verilme isteniyor olabilir mi?


Kadın-Erkek Eşit-siz-liğinin Nasıl Empoze Edildiğine Hiç Dikkat Ettiniz mi?


Peki ya diziler, özellikle çocuklara yönelik olan dizilerde daha önceden kadının çalıştığı, erkeğin ise ev işi yaptığı bir kurgu gördünüz mü?


Evin temizlikçisinin kadın olmadığı, işe gidenin erkek olmadığı bir dizi? Oysa bir kadının mesleğini icra edip erkeğin evde oturup ev işleri yapması olanaksız değil. Doğrusu ise her iki tarafın çalışması, her iki tarafın da ayakları üzerinde durması. Peki bunu daha önce neden bir dizide görmedik?


Bence'mde verdiğim örnekler elbette kısıtlı örnekler ama etrafınıza baktığınızda bu örnekleri kendiniz de çoğaltabilirsiniz. Reklamlar, diziler, filmler vb. bunlar gibi örneklerle dolu ve toplum farkında olmadan ''kadın edilgendir / erkek etkendir'' algısı yerleşmiş durumda. Öyle ki ''kadın erkek eşitliği yoktur'' demek, günümüzde bir özgürlük halini almakla beraber, toplum tarafından da desteklenir bir durumda.


Bu bence'deki kadınların yerine adamları, adamların yerine ise kadınları koyduğunuzda hayal gücünüzün zorlanması demek, bilinçaltınız bu mesajları çoktan kabul etmiş demektir.


Bilinçli hayatlar dilerim...

Kadın-Erkek Eşit-siz-liğinin Nasıl Empoze Edildiğine Hiç Dikkat Ettiniz mi?
Cevapla