Kadın-Erkek Eşitsizliği ile İlgili Duyarlılık Kasmaya Devam mı?

Ne zaman bu konuya değinsem "Abartıyorsun!" "Feministlik yapma!" gibi tepkilerle karşılaşıyorum ancak ben feministlik yapmazsam kim yapacak? Bir kadın olarak halkın kullandığı dilin kadınları aşağılıyor olduğu gerçeğini ben önemsemezsem kim önemseyecek?


Kadın-erkek eşitsizliği ile duyar kasmaya devam mı?


Bu siteyi baz alarak konuşuyorum, kadın hakları ile ilgili her hafta onlarca yazı yazılıyor, soru soruluyor ve altında çeşitli tartışmalar çıkıyor. Ne yazık ki açık bir şekilde kadın düşmanlığı yapan çok fazla insan var ancak benim sorunum onlar değil, benim asıl sorunum bu konuyla ilgisi olan paylaşımların altında duyar kasıp başka bir zaman hiç çekinmeden kadınları aşağılayan küfürler kullanan, cinsiyetçi atasözlerini hayatına uyarlayan insanlardır.


Kadınlar çiçektir dedin, Özgecan'ın katilini kınadın ve bitti değil mi?


Hayatına kaldığın yerden devam edebilirsin artık!


Kadın-Erkek Eşitsizliği ile İlgili Duyarlılık Kasmaya Devam mı?


Baba veya anne olmayı başardıysan kızını döverek eğit mesela, küçük yaşta gözünü korkuymazsan büyüyünce baş edemezsin, Allah korusun!


Oğluna da bunun ne kadar normal olduğunu öğret, kız kardeşini sırf kız olduğu için bu kadar sıkıyoruz de. Oğlun akşam eve geç geldiğinde "Aç mısın, yemek yedin mi?" sorusu ile karşılarken kızına sopayla giriş!


Kadın-Erkek Eşitsizliği ile İlgili Duyarlılık Kasmaya Devam mı?


Kadınlar kim ki iş hayatında erkeğin önüne geçebilsin?


Kariyerinde iyi bir yere geldiyse kesin patronun metresidir o kadın, yoksa mümkün değil onca erkek dururken terfiyi alması, ne haddine?


Peki ya sen, üniversiteyi bitirene kadar öğrenimini devam ettirmiş ancak asla ve asla devamını düşünmemiş olan hemcinsim? Kendine nasıl yakıştırıyorsun daha iş hayatına girmeden koca arayışlarına başlamayı? Bu mu en az 16 yıl sürmüş olan çabanın sonucu?


Evlilik programı izlemeye ara verip haberleri izlerken gördüğün kadın cinayeti haberlerine yakınmayı biliyorsun da, neden değiştirmek için çaba harcamıyorsun? Mecliste ve iş hayatında bu kadar az kadın varken kadınların hayatının ülkeyi yönetenler için öncelikli değer taşımaması mı şaşırtıyor seni?


Kadın-Erkek Eşitsizliği ile İlgili Duyarlılık Kasmaya Devam mı?


Aynı şeyin sizin başınıza geldiği varsayımını yapmadan insanlara saygı gösteremiyorsunuz diye söylüyorum, diyelim ki birgün kızınız oldu. Minicik elleri ve ayaklarıyla kucağınızda uyuyor, sizin için o asla büyümeyecek belki, her zaman o minik kız olarak kalacak peki ama ya dünyanın geri kalanı için?


Kadın-Erkek Eşitsizliği ile İlgili Duyarlılık Kasmaya Devam mı?


Sadece düşün!


Kızın otobüs durağına doğru yürürken babası yaşında bir adamın sözlü tacizine uğrayacak belki.bBelki de otobüse bindikten sonra tanımadığı insanların kirli dokunuşlarına maruz kalacak, aynı otobüste kendisinden önceki son kişi indiğinde korkudan tir tir titreyecek!


Problemin temeli taciz korkusu değil, kadın hayatı boyunca kendisine "kaşar", "motor" kelimelerini sarfeden insanların her zaman daha fazlasını yapabileceği düşüncesi. Çünkü neden yapmasınlar ki?


Belki şu an aynılarını sen de yapıyorsun. Sırf sana yüz vermedi diye bir kıza küfür ediyor hatta adını çıkarıyorsun. Sırf seni terketti diye onu ölümle tehdit ediyorsun, sarhoş veya baygın bir kız gördüğün zaman bunu fırsat bilip değerlendiriyorsun, arkadaşın tecavüzle ilgili espri yapınca ona gülüyorsun...



İleride aynılarını kızına yapacak olan pisliklerden ne farkın var?



Elindeki klavyeyi bırakıp bu durumu düzeltmek adına GERÇEK bir şeyler yapıyor musun?


Kadın-Erkek Eşitsizliği ile İlgili Duyarlılık Kasmaya Devam mı?

Kadın-Erkek Eşitsizliği ile İlgili Duyarlılık Kasmaya Devam mı?
Cevapla