Sorgulayan Bir Deneme, Epik Bir İrdeleme ve Hayatı İnceleme Yazısı

Lincinize talibim. Çünkü bilincinizde yok yerim. Farklıyım ve farkındayım. Hayır egolu değil, düşünceliyim. Bazı şeyleri irdelerim. Bunlar çok küçük şeyler de olabilir, insanlık tarihince irdelenmiş aşkın mevzular da... Ama genellikle her irdelemem aynı değeri görür, daha doğrusu aynı değersizliği...

Sorgulayan Bir Deneme, Epik Bir İrdeleme ve Hayatı İnceleme Yazısı

Yok saymaya çalıştıkça aşacak bizi zihnimizdeki soru işaretleri...

Sorgulayan Bir Deneme, Epik Bir İrdeleme ve Hayatı İnceleme Yazısı

Mesele bu çağda en çok unuttuğumuz en çok bastırdığımız şey: Sorularımız. Ertelediğimiz yok saydığımız ama eninde sonunda yapmamız gereken sorgulamalarımız. Ne, niye, nasıldır? En temel sorudur, bence. "Hayat neden adil değildir?" sorusunda can bulur bu büyük kalıp en ideal haliyle. İrdelemeye başladıysam kusuruma bakmayın. Linç edersiniz kızmam, ödeşiveririz.

Bu resim de nereden çıktı şimdi? Paylaşılabilecek onca emoji varken

Sorgulayan Bir Deneme, Epik Bir İrdeleme ve Hayatı İnceleme Yazısı

Ertelenmiş sorular, bastırılmış sorgular bazen çok yıkıcı sonuçlar doğurabilir. Mesela o sorular birikir bir deniz olur, erdeminiz, insanlığınız, değerleriniz de o koca denizin ortasına bir küçük bot. O bottaki göçmen aile olur duygularınız. O duyguların en küçüğü umut olur ve umut sorgulanmamışlık denizinde boğulur. Biraz irdelemiş oldum ama darılmayınız lütfen, linç edersiniz olur biter.

Türküm, Müslümanım, Batılıyım, illa kendimi bir şeylerle tanımlamalıyım

Sorgulayan Bir Deneme, Epik Bir İrdeleme ve Hayatı İnceleme Yazısı

Benden hem Türk olmaktan mutlu olmamın hem de Müslüman olduğum için Allah'ı bolca anıp ağlamamın beklendiğinin farkındayım. Tabi batının tekniğini alırken üstüme bulaşan modernliğin açmazlarına takılıp kalmazsam. Ya da belki de üçünden de biraz olmam gerekiyordur. Uzlaşma çabalarım sizi gerdiyse kusuruma bakmayın. Biraz linç size de bana da iyi gelir.

Kafeslerimizde yapay gündemlerle beslenirken ne de mutluyuz oysa

Sorgulayan Bir Deneme, Epik Bir İrdeleme ve Hayatı İnceleme Yazısı

Sosyallikten bihaber sosyal medya bağımlılarının, yüz yüze diyaloğu başlamadan bitirdikleri çağdayız. Hipsterler, emolar, fanboylar ve daha nice "goygoylar" birbiriyle "genel ağlar"da buluşurken, sermayenin, gücün, baskınlığın ve dayatılmış gündemlerin amansız atakları sonucunda top yine ağlarımızla buluşuyor. Ama pozisyonu tekrar seyir etmeksizin ben linç etmek isterseniz. O da olur tabi...

Bu da mı gol değil?

Sorgulayan Bir Deneme, Epik Bir İrdeleme ve Hayatı İnceleme Yazısı

Tabi canım siz de haklısınız. Kimse hiçbir şeye mecbur değil... Sorgulama, irdeleme, dayanışma ve çözüm arama ne kadar da demode kavramlar zaten... Sırtımızı dönmeye hakkımız var her şeye, tabi sırtımızı dönecek halimiz olduğu müddetçe... Hemen ne demek istiyorsun diye kaşınızı çatmayın, size botoks masrafı çıkmasın. Beni linç edin, olup bitsin.

Sosyal medya gelince nasıl ufkumuz açıldı, bir demokratlaştık ki sormayın, gitsin

Sorgulayan Bir Deneme, Epik Bir İrdeleme ve Hayatı İnceleme Yazısı

İmajlar, görüntüler, fenomenler, bunca gözdeyken benim yaptığım da işgüzarlık aslında... Kimse eziklerle aynı safta olmak istemez aslında. Siz mavi kuşlarla cıvıldarken, sesi kısıkları yutuverir bir "Mavi Balina" Belki de selam durmam gerekiyordur oyunların ölümle bitebildiği çağa, ya da siz beni linç edersiniz ikimiz de kurtuluruz.

Derin devlet, derin internet, derin bilinçaltı sarmalları, tek yüzeyselleşen şey ise biz insanoğulları!

Sorgulayan Bir Deneme, Epik Bir İrdeleme ve Hayatı İnceleme Yazısı

Herkes her tehlikenin farkında olamaz ama her birimiz ayrı bir tehlikenin farkında olabiliriz. Tabi demokrasimizi pop kültüründen ve tüketim çılgınlığında kurtarabilirsek... Bir de şu "3 H" ayağınıza dolanabilir biraz: Hipergami, hiyerarşi ve hedonizm.

Sorgulayan Bir Deneme, Epik Bir İrdeleme ve Hayatı İnceleme Yazısı

Şimdi birileri başlar yine, "kendini geliştir, kuyruk acın var, kadınlara laf yok" diye... Mesele bu değil zaten. Hz. Havva'nın Şeytana meyletmesi ve Hind'in Hz.Hamza'nın kalbini söküp yemesi çoğu şeyi açıklıyor zaten anlayabilenlere... Asıl mesele şu ki, "Kötüler seviliyor diye, sırf sevilmek için kötü mü olmalı, yoksa sevginin özündeki iyilikle uyum sağlayabilmek için iyi mi kalmalı?" Ya da ben yine çok fazla felsefe yaptım. Siz beni bir linç edin de kafanız rahatlasın.

Herkes olduğu gibi görünsün tamam da, olağan dışı düşünenlere ne olacak?

Sorgulayan Bir Deneme, Epik Bir İrdeleme ve Hayatı İnceleme Yazısı

"Buradan duyar kasmak kolay tabi!" diye bana atarlanacak siber nobranlarımız olacaktır muhakkak. Bu konularda bir kitap yazmam ikincisini de tamamlamak üzere oluşum onlara fazla bir şey ifade etmeyecektir muhtemelen. Çünkü, kendileri genelde okumadan öğrenengillerdendirler. Tabi kendi inandıkları dinin vahyedilmiş ilk emrinin ne olduğundan da habersizdirler. Olsun ilim okuyacaklarına alimlerine canına okumak daha kolaydır onlar için zaten, bir linç etmeyi unuttukları ben kaldım ben....

Sorgulayan Bir Deneme, Epik Bir İrdeleme ve Hayatı İnceleme Yazısı
Cevapla