Bu bencemde, bu konudaki kendi düşünce ve görüşlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu konuda insanların kafasında oluşmuş yanlış bir algı olduğunu düşünüyorum.
Nasıl bir düzen, sistem içinde yaşamaktayız?

Görselde de gördüğünüz gibi bizler öğrenciyiz, beyaz yakalıyız, mavi yakalıyız. Hepimiz bir yapbozun birer parçasıyız. İşsizlik oranının fazla olmasına hiç girmek istemiyorum, umarım her şey düzelir ülkemizde. Ülkemizin her türlü mesleğe sahip insanına ihtiyacı var. Doktora, polise, inşaat işçisine, market çalışanına, hatta kanalizasyon temizleyecek bir insana bile ihtiyacı var.
Küçükken "Büyüyünce ne olacaksın?" sorusuna ne yanıt verdiniz?

Küçükken bana sorduklarında hep "Ben büyüyünce doktor olacağım. :)" diyordum ama sadece içimden geldiği için böyle söylüyordum. Sizler de tahmin ediyorum ki, doktor, polis, öğretmen veya çikolata fabrikası sahibi olmayı istemişsinizdir. (: Bizler büyüdük, koca adamlar, kadınlar olduk ve o küçükken kafamızda olan meslekleri olamadığımızı fark ettik. Belki bunun için çabaladık, belki çabalamadık. Şu an belki sevmediğimiz işleri yapıyoruz ve kendimizi suçluyor olabiliriz. Okumadık diye suçu kendimizde görmek sizce ne kadar mantıklı?
Oku da adam ol, baban gibi eşek olma!

Annemizden, babamızdan ya da herhangi bir yakınımızdan bu sözleri çok duymuşuzdur. Annem bana da eskiden ara ara "Oku, adam ol; yoksa çok sünürsün." gibi sözler söylüyordu. Sizce de okumamak sürünmek midir? Bir fabrika çalışanı olmak, bir garson olmak sürünmek midir?
İşçi, emekçi olan bir kişiye eğitimsiz, öğretimsiz, cahil diyemeyiz.

Geçenlerde Instagram'da gezinirken bir sayfanın böyle bir fotoğrafı paylaştığını gördüm. Fotoğrafta da gördüğünüz gibi, mesleği yerleri süpürmek olan bir adamın, bir okul bahçesine baktığı gözüküyor. Bu fotoğrafa yorum olarak da bunu paylaşan kişi şunları demiş, "Okulun etrafını temizlerken okula bir süre böyle baktı. Görünce üzüldüm lan." Bu işçi gerçekten de okumadığı için mi bu durumda? Gerçekten de okula gitmediği için pişmanlık duygusu mu çekiyor? Kendini hiç geliştirmemiş, bilgisiz bir kimse midir? İnşaatta, fabrikalarda vs. çalışan kişiler okumadıkları için mi orada çalışmaktadırlar?
Kız doktor, adam fabrika çalışanı, o yüzden bu ilişki gerçekleşemez!

Çok fazla duymuş ve yaşamışsınızdır. Kız avukat olur, adam bir yerde asgari ücretle çalışıyordur. Genelde bu adama "O kız seni ezer, sana bakmaz, gider avukatlara, hakimlere bakar, hiç boşuna ümitlenme." gibi sözler söylenir. Gerçekten de karşı cinsin mesleği bu kadar önemli midir? Önemli olan iyi insanlar olabilmek değil midir? Neden böyle karşı cinsin ne kadar maaş aldığını, ne kadar itibarı olduğunu önemsiyoruz?
Çok yanlış düşünüyoruz ama beynimizi tümör gibi sarmış.

En başta da dediğim gibi bu ülkenin doktoruna, polisine, avukatına, inşaat işçisine, garsonuna ihtiyacı var. 80 milyon insanın yaşadığı bu ülkede, hepimiz istesek de doktor olamayız, avukat olamayız; bunun bir kontenjanı var. Binlerce, milyonlarca insan tıp okusa da hepsi doktor olamayacak. O yüzden içimizden bazıları inşaatta çalışmak zorunda, markette çalışmak zorunda, kafelerde garson, barista olmak zorunda. Hepimiz eğitimli insanlar olabiliriz, inşaatta çalışıyoruz diye cahil, görmemiş insanlar değiliz. Bugüne kadar hep işçi sınıfı ezildi, kafalarımıza da böyle kazıldı. Günümüzde de hâlâ işçilere verilmesi gereken değer verilmiyor. Maaşlar az, yapılan iş ağır ve çalışma saatleri fazla. Buradaki sorun okumamış olmamızda değil, sistemin yanlış olmasında; yoksa kimse okumadı diye eşek olmaz, sürünmez. İşçi, emekçi olmanın ne kadar da kutsal bir görev olduğunu unuttuk maalesef ki... Her meslek kutsaldır, her meslek gereklidir; hepimizin birbirimize ihtiyacı var. Bu yüzden birbirimizi sevmeli ve saygı göstermeliyiz.
Bencemi okuduğunuz için çok teşekkür ediyorum. (: Umarım sizlere bir şeyler katabilmişimdir. Her türlü görüşte, düşüncede yorumlara açığım. Yanlış düşündüğüm, eksik düşündüğüm şeyler varsa ekleyebilirsiniz. Benceme bir şarkı ile sonlandırmak istiyorum, görüşmek üzere...
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar