Bir ateist, din hakkında birşey söylediğinde, genellikle inançlı kesim tarafından tv ekranlarında, sosyal medyada veya farklı platformlarda linç edilmeye kalkıyor. Küfürler eden kesimin sıkça söylediği şey ise şu;
'İnanmayabilirsiniz ama hakaret etmek zorunda değilsiniz. Biraz saygı duyun.'

Bu saçma bir düşüncedir. İnanca saygı olmaz, o şeye senin inanma hakkına saygı duyulur. Yani manevi değerlerin, insanlar gibi hakları yoktur. Onlar birer fikir ürünüdür.
Bu konuya şöyle açıklık getirebiliriz. Şimdi hindistanda bir grup inançlı inekleri kutsal görüyor biliyorsunuz. Ama dünyanın her yerinde inekler etleri için kesiliyor. Bu insanların inancına göre ise yapılan bir saygısızlık. O zaman artık inek kesmeyin, madem bu kadar inançlara saygı konusunda hassassınız. Siz de başkalarına saygı gösterin mesela.
Bunu geçersek zaten;
'eheeğğ ineğe tapıyor mallar.'
'yağmur duası edince yağmur yağacağını sanıyor ehe ehe.'
'hahaha duvarın karşısında ağlıyor salak.'
gibi cümleleri kimin kurduğunu hatırlatmamda bir sakınca yoktur umarım.
Senin dinin bana uymuyorsa, ben buna inanmıyorsam ve bu dinin mensupları bu yaşam tarzını bana diretiyorsa saygı beklemeniz mantıksız olur. Senin bu inancı yüceltmeye ne kadar hakkın var ise bana uymadığı için benim de bir o kadar yermeye hakkım var.
Sen özgürlüğün ne olduğunu anlayana kadar, ölüm tehditleri göndermek, binaları basıp insanları katletmek yerine 'katılmıyorum fakat bu da sizin görüşünüzdür, ifade etmek hakkınızdır.' demeyi öğrenene kadar hiçkimse size saygı duymayacaktır.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar