İnançlara saygı duymak yerine "o" şeye inanma hakkına saygı duyulmalıdır.

Bir ateist, din hakkında birşey söylediğinde, genellikle inançlı kesim tarafından tv ekranlarında, sosyal medyada veya farklı platformlarda linç edilmeye kalkıyor. Küfürler eden kesimin sıkça söylediği şey ise şu;



'İnanmayabilirsiniz ama hakaret etmek zorunda değilsiniz. Biraz saygı duyun.'



İnançlara saygı duymak gereksizdir.




Bu saçma bir düşüncedir. İnanca saygı olmaz, o şeye senin inanma hakkına saygı duyulur. Yani manevi değerlerin, insanlar gibi hakları yoktur. Onlar birer fikir ürünüdür.


Bu konuya şöyle açıklık getirebiliriz. Şimdi hindistanda bir grup inançlı inekleri kutsal görüyor biliyorsunuz. Ama dünyanın her yerinde inekler etleri için kesiliyor. Bu insanların inancına göre ise yapılan bir saygısızlık. O zaman artık inek kesmeyin, madem bu kadar inançlara saygı konusunda hassassınız. Siz de başkalarına saygı gösterin mesela.


Bunu geçersek zaten;


'eheeğğ ineğe tapıyor mallar.'


'yağmur duası edince yağmur yağacağını sanıyor ehe ehe.'


'hahaha duvarın karşısında ağlıyor salak.'



gibi cümleleri kimin kurduğunu hatırlatmamda bir sakınca yoktur umarım.



Senin dinin bana uymuyorsa, ben buna inanmıyorsam ve bu dinin mensupları bu yaşam tarzını bana diretiyorsa saygı beklemeniz mantıksız olur. Senin bu inancı yüceltmeye ne kadar hakkın var ise bana uymadığı için benim de bir o kadar yermeye hakkım var.



Sen özgürlüğün ne olduğunu anlayana kadar, ölüm tehditleri göndermek, binaları basıp insanları katletmek yerine 'katılmıyorum fakat bu da sizin görüşünüzdür, ifade etmek hakkınızdır.' demeyi öğrenene kadar hiçkimse size saygı duymayacaktır.

İnançlara saygı duymak yerine "o" şeye inanma hakkına saygı duyulmalıdır.
Cevapla