Bence gidilir. Hatta Hindistan’ı gezmek bir yana, sadece Tac Mahal’i görmek ve bu muhteşem mimarinin arkasındaki aşkı anlamak için bile gidilir. Ama gitmişken zaman ayırıp çevredeki Babür ve Hint kültürünü ve tarihi mirasını da görme hiç fena olmaz.
Agra şehrindedir. Yapımı 23 yıl sürmüştür. Bugünün tabiri ile bir anıt mezardır.
Jumna Nehri'nin hemen yanı başına inşa edilmiş olan Tac Mahal bir aşkın ifadesidir. Esasen muhteşem bir aşkın ve sadakatin de tam tekmil ifadesidir. O dönemde hüküm süren Babür İmparatorluğunun beşinci hükümdarı Şah Cihan, genç yaşta, 1631 yılında ölen eşi Ercümend Banu Begüm için anıt mezar olarak inşa ettirmiştir. 1666 yılında ölen Şah Cihan da aynı yere gömülmüştür.
Yapı bir başka boyutu ile Bâbürlüler'in güç ve kudretini temsil eder. Hanedanın güç ve kudreti kadar, Şah Cihan ile eşi Ercümend Bânû Begüm arasındaki sevgiyi de anlatır.
Yılda tahmini 3 milyon kişi tarafından ziyaret edilen bu anıt mezar, 1983'ten bu yana UNESCO'nun Dünya Miras Listesi'nde yer almaktadır.
Tac Mahal bir başka çerçevede Dünyanın 7 Yeni harikasından birisidir. Bu da nereden çıktı, diyebilirsiniz. New7Wonder adlı İsviçre Merkezli bir vakıf, dünyanın yedi harikasına alternatif olarak dünyanın yeni yedi harikasını cep telefonu ve internet oylarıyla belirlemek için bir yarışma başlattı. Bu yarışmada Tac Mahal Anıt Mezarı, 7 Temmuz 2007'de ilan edilen listede yeini harikalardan birisi olarak yer aldı.
Jumna Nehri'nin hemen yanı başına inşa edilmiş olan Tac Mahal UNESCO Dünya Mirasları Listesi'nde yer alan ve görenleri kendine hayran bırakan bir eser.
Türbenin inşaatı için mimar ve ustalardan oluşan bir heyet kuran hükümdar, Osmanlı, İranlı, Suriyeli usta ve sanatkârlarla birlikte mahallî Hint ustalara da görev vermiştir.
Tac Mahal’in inşaatında görev alanlar arasında Bağdat’tan hattat, Buhara’dan kakma ustası, İstanbul’dan minare ustası, Şiraz’dan çizim ustası getirtmiş.
Şimdi, bütün bunlardan sonra Tac Mahal’i görmeye gidilmez mi?
Hijyen falan filan gibi sebeplerin sonucunda Hindistan'a gitmekte tereddüt ederim ancak çok merak ediyorum nerede güzel herkesin beğendiği bir şey varsa kaçarım ama nerede herkesin kaçtığı bir şey varsa gider kontrol ederim. Bu da iğrenç bir huyum, hijyen koşullarına çoooook dikkat etmek şartı ile gidebilirim. Ama gitmek istediğim ülkeler listesinde ilk sıralarda değil.
Evet biliyorum. Babür şah mıydı neydi zamanın en güçlü imparatoru avradı mümtaz ölünce parayla mimar mühendis getirtip yaptırdıydı. Belgeselden gördüydüm. Günümüzde ise bizzat gitmeye gerek yok. İnternette bu gibi durumlar için özel siteler var. Üç boyutlu şekilde taç mahal gibi yerleri gezdiriyor. Oturduğun yerden bakıyorsun. Canlı değil ama yine de kullanışlı.
Hindistana geziye giden arkadaşlar aklınız var ise sakın gitmeyin dedi inanılmaz bir pislik ve keşmekeşlik sokağa çıkamadık dediler.. Hitler denen Yahudi köpeği öyle eserler yaptırmayı bilmez..
Burayın şarkısı var tac mahal oradan olabilir. Ünlü Hint ozanı Rabindranath Tagore tarafından “Sonsuzluğun yüzünde bir gözyaşı damlası” olarak tanımlanan bu görkemli yapı, Babür İmparatoru Şah Cihan tarafından, eşi Ercümend Banu Begüm Mahal'in anısına yaptırılmış. Çok sevdiği eşinin ölümü, Şah Cihan'ın çok üzülmesine neden olmuş.
Merhaba @Eʟᴘʀᴏғᴇꜱꜱꜱᴏʀ,
Bence gidilir. Hatta Hindistan’ı gezmek bir yana, sadece Tac Mahal’i görmek ve bu muhteşem mimarinin arkasındaki aşkı anlamak için bile gidilir. Ama gitmişken zaman ayırıp çevredeki Babür ve Hint kültürünü ve tarihi mirasını da görme hiç fena olmaz.
Agra şehrindedir. Yapımı 23 yıl sürmüştür. Bugünün tabiri ile bir anıt mezardır.
Jumna Nehri'nin hemen yanı başına inşa edilmiş olan Tac Mahal bir aşkın ifadesidir. Esasen muhteşem bir aşkın ve sadakatin de tam tekmil ifadesidir. O dönemde hüküm süren Babür İmparatorluğunun beşinci hükümdarı Şah Cihan, genç yaşta, 1631 yılında ölen eşi Ercümend Banu Begüm için anıt mezar olarak inşa ettirmiştir. 1666 yılında ölen Şah Cihan da aynı yere gömülmüştür.
Yapı bir başka boyutu ile Bâbürlüler'in güç ve kudretini temsil eder. Hanedanın güç ve kudreti kadar, Şah Cihan ile eşi Ercümend Bânû Begüm arasındaki sevgiyi de anlatır.
Şimdi, bütün bunlardan sonra Tac Mahal’i görmeye gidilmez mi?
Yorumunuz için teşekkür ederim :)