Dilimizi o kadar çok seviyorum ki İyi ki bağımsızlığımızı kazanmış Atatürk Bu dünyada Türklerle rahat yaşayabileceğim özgür olabileceğim bir cumhuriyet vermiş bana Ama gel gör ki şu an ekonomik durumum çok kötü Yurtdışının imkanları ve parası için giderdim Çünkü artık rahat yaşam orda Ama aklım ruhum hep güzel sahillerimizde Güzel şehirlerimizde El değmemiş koylarımızda Güzel kalpli samimi insanlarımızda kalırdı Türkiyenin gelişmesini En üst zenginliğe ve teknolojik zenginliğe erişmesini gönülden isterim Gelecekte bu olursa dönerim Maalesef içim kan ağlasa da ben de hayata bir kere geliyorum 1 kere doğuyorum Bende mutlu olmak istiyorum Refah içinde yaşamak istiyorum ama sık sık Türkiye ye gelirdim kısa süreli Özlerim çünkü
Bu şey gibi sevdiğin insanla evlenirsin ama fakirlik zamanla aşkınızı ve yuvanızı yıpratır ya Boşanırsınız Aynı o durum Severek ve o sevgiyi tüketerek ayrılmak gibi Yıprana yıprana
Kosa kosa gidecegim, hiç bir şekilde burda kalmam. Ama firsatim yok işte, şu imkanları şu fırsatları bi yakaliyim. Ardıma bile bakmayı düşünmüyorum. Neresi olursa giderim. Türkiye yaşanılacak yer olmaktan çıktı. Markete bi giriyoruz alarm takınmadık bi falım sakız kalmis. Bi tişört almaya barakaya giriyorsun. Cüzdanını bırakıp çıkıyorsun. En basit şeyler en kolay alınabilir şeyler bile dünya pahasına olmuşken, bu ülkede ev araba sahibi olmayı düşünemez olduk. Kendi ülkemizde mülteci gibi olduk. Yaşıtlarımız yaşlarının tadını çıkarabilirken, biz ölmeyip, hayata tutunmanın dersindeyiz. Birileri de çıkıp buna 'yasamak' der. Ülke şahlanıyor der. Alay eder. Kalından bir yani kalmadı ancak katlanıyoruz.. fırsatı olan kaçıp kendini kurtarsın. Vatan millet sevgisi eskidendi. Ne vatanına sahip çıkan bir devlet kaldı ki arkasında duralım, ne milletini sayıp seven bir lider kaldı destek olalım. Kalmadı hiç biri. Şu saatten sonra bence herkes kendini kurtarmaya baksın..
Sadece iyi bir iş teklifi gelirse bir kaç yıl için gider geri dönerim. Çünkü turistik olarak bile yurt dışına çıktığımda 2 hafta sonra valizimi toplama güdüsü sarıyor. Bir başkadır benim memleketim 💕
Her ne kadar bu ülkede yaşarken olur olmadık şekilde mutsuz olduğumuzu ekonomik olarak sıkıntılar olsa da yinede vatan hiç bir şeye değişilmez. Bugün yurtdışında yaşayıp Türkiye özlemi içinde olan çok insan var, ama hani derler ya elden gidince insan kıymetini anlar diye bizimkisi de ona benziyor. Dolayısıyla gitmek gibi bir şansım olsa dahi Türkiye'de yaşamayı tercih ederdim.
Bir aklımda gitmek var, bir aklım git diyor ama insanın alıştığı kültürü terk etmesi zor geliyor özellikle belli bir yaştan sonra o yüzden gidip gitmeme konusunda ikilem yaşıyor insan bir yandanda koşullar insanı zorunlu kılıyor. Giderdim büyük bir olasılıkla ama bir ayağımda burada olurdu.
Ne işim var. Benim cennet vatanim gibisi var mı. Sanki Avrupa'da kucak açmış gel kardeşim baş köşeye otur mu diyecekti. Gitmek isteyen buyursun gitsin. Sonra ağlayarak dönersiniz vatanımda vatanım diye. te Allahım
Turkiye cok guzel bir memleket. Ama basimizdaki insanlar sag olsunlar. Onlarin sayesinde refah icinde yasiyoruz. Sirf bu yuzden, rahat lik battigi icin hic dusunmem giderim. Dedim ya cok guzel bir memleket.
Burada popüler cevap bu olmaması gerekir ancak sanıyorum katılımcıların çoğu da giderim seçeneğini işaretleyecektir tabii ki popülarizm yapmıyorsa. Böyle bir imkanım olsaydı eğer gitmek isteyeceğim ülke Kanada ya da yeni Zelanda olurdu.
Pasaportum hazır. Fırsat bulduğum anda imkanlar elimde olursa bir gün bile durmam. Basar giderim. Taşından toprağından, havasından suyundan soğuttular.
Ülkemi seviyorum ama şartları çok kötü ve zihniyetleri gitme ihtimalim olsa giderdim kessinlikle özlersem gelirdim tamamen gelmem içinde zihniyetinin biraz daha iyi olmasını isterdim
Türkiye şartları her ne kadar zorlasa da Ben sevdiklerime yaşadığım ortama bağlı bir insanım kopup gidemezdim diye düşünüyorum. En azından bu gidiş olsa bile temelli olmazdı
Başka ülkede yaşayamam herhalde insanın vatanı gibi olurmu hiç ben İstanbul dışında iki gün geçirince yabancılık çekiyorum arıyorum İstanbujlu Ülke değiştirmek aklımın ucundan geçmez
Gittim , ama yapamadım refah seviyesi yüksek , güvenlik ve huzur problemi olmayan demokratik Türkiye bence dünyanın yaşaması en güzel devleti olabilir bunun için çalışmalıyız.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Bir dakika düşünmem. Rezillik desen var sefalat desen var kadına çocuğa hayvana şiddet var. Eşşeği s*ken bile var aw ülkesinde. Eşitsizlik var. Açlık fakirlik diz boyuu var da var valla. Bi şansım olsa Norveç e gitmeyi çok isterdim.
@zfaffafqeFQ hayır abartma yok bence hanımefendi ve siz nerede yaşıyorsunuz bilmem ama çevresinde bunları gören duyan insanlar diğerlerine oranla daha umutsuz ve kaçış isteği içinde oluyorlar
nerede eşitsizlik var nerede açlık var ben göremiyorum herkes story'lerinde tatillerde eşitsizlik ile ilgili bir haberde yok olsaydı ülke sokaklara dökülürdü zaten ama doğru eşitsizlik var ülkede milletin başındakine karışıyorsunuz
boşa gecmesin bir ömrün gitiğin yol yol değil vaz geç gözlerini biraz aç ülkenin akıllı güçlü kendi ayakları üstünde duran kadınlara ihtiyacı var bilinçli ol tamam mı abisi
Bu topraklar kolay kazanılmadı. Neden herkesin gözü burda sanıyorsunuz vatanimiz toprağımız cennet gibi dünyanın kalbi adeta bakıyorum ki çoğu gitmek istiyomuş. Hayat dışarıda sandığınız gibi cafcaflı degil haberiniz olsun
bende gitmeyi isterdim ölene kadar bi hayalim vardı rus ukrayna moldova ya da oraların yakınlarında bir yere gitmeyi çok isterdim kızların çok bol olduğu yerlere gitmeyi çok isterdim
ben karadenizin kızlarından memnun değilim bakmaktan başka birşey yapmıyorlar turistik bölgede ki kızlar ya da yabancı kızlar daha çok hoşuma gidiyor onun için
Birçok ülkeyi gezip görmek isterim ama Türkiye'den başka bir ülkede yaşamak istemiyorum. İmkanları nasıl olursa olsun. Çok güzel bir kıza aşık olmuş gibi seviyorum bu ülkeyi
Selam, bir şeyi merak ettim, senin için özel değilse sormak isterim.
Nereden Türkiye'ye geldin ve neden geldin?
Şu sebepten çok merak ettim, herkes arkasına bakmadan buradan kaçıyor, kaçamayan da kaçmanın yollarını arıyor.
Sadece hafta sonu çalışmak zorunda kalmamak için İtalya'ya yerleşmiş insanlar tanıyorum ki haklılar, Türkiye'de ki çalışma mantığı Antik Roma'da ki kölelikten beter...
Sosyallik desen sıfır, herkes sosyal görünür ama sosyallik zannedilen şey ıslak hamburger yiyip birbirinin dedikodusunu yapmak. Sanatla ilgilenen, ortak hobi geliştiren insanlar yok denecek kadar az burada...
Kadınlar için ise tam bir kabus, hayvanın biri kızın kıyafetini beğenmediği için otobüste tekme tokat dövüyor kadını, uçan tekme atıyor ama serbest kalıyor, sonra Twitter'dan tepkiler gelince adamı tekrar göz altına alıyorlar, Twitter olmasa madalya takacaklar neredeyse o yaratığa...
Neden geldin gerçekten, özellikle bir kadın olarak?
@H2__O Bazı sebeplerden dolayı geldim fakat şu an çift vatandaşım. Ama dönmek ister misin diye sorsan Belçika'ya hayır derim. Ve ben iş dünyasında Belçika'ya bağlıyım hâlâ. Yani oradaki kanuna göre benim 2 gün iznim olmalı ve günde 8 saatten fazla (mesai olmadan) çalışmak yasak. Tabii mesai seçimini bize bırakıyorlar. Ayıptır söylemesi, euro bazında aldığım için Türkiye'de işime yarıyor.. Şimdi ben asgari ücrete çalışsam, açık konuşayım asla durmam.
Diğer konulara pek ülke olarak bakmamak lazım. Dünyanın her yerinde hasta insanlar var. Dünyanın her yerinde böyle şeyler oluyor, ne kadar biliyoruz? Bilmiyoruz işte sıkıntı orada.. Çünkü haber, olumsuz şeyler üzerinden olur. Hiçbir iyi şeyin haber olarak sunulduğunu görmedim. Belçika'da da var bu anlattıkların, kültürel bir fark değil aslında ama insanlar delirmiş durumda.. Sadece Adalet biraz farklı işliyor, umarım adalet'e sığınma gibi bir durumum olmaz, Allah korusun.
@neveragain6 Teşekkür ederim açık sözlülüğün için.
Burada ki sorun son cümlende aslında. Evet her yerde hasta insanlar var ama bence gelişmiş hiç bir ülkede suçlular bu kadar rahat ortada gezemezler ya da adalet sistemi tarafından resmen ödüllendirilmezler.
Ama bence yine de ortadoğululuktan kaynaklanan psikopatlık oranı dünyanın bir çok ülkesine göre burada daha fazladır. Cehaletin ve kötülüğün çıkış yeri zaten ortadoğu, bunun çok büyük etkisi var.
O yüzden burada yaşayan ve aklı ortadoğulu gibi çalışmayan daha doğrusu aklı normal çalışan insanlar burada bir dakika bile durmak istemiyor.
Burada ticari ilişki olsun, arkadaşlık olsun, aşk meşk olsun insani gibi görünen bütün sosyal ilişkiler tamamen sahtekarlık ve kişisel çıkarlar üzerine dönüyör ve çok güzel makyajlanıyor...
O yüzden normal bir insanın zaten Türkiye'de mutlu olabilme imkanı yok gibi bir şey, ne zaman Türkiye'ye geldin bilmiyorum ama yaşadıkça bu söylediklerimi göreceksin, çok iyi makyajlandığı için ilk bakışta anlaşılmayacak şeyler. Zaten bundan dolayı Türkiye'ye gelen yabancılar ya da başka ülkede yaşamış Türkler ilk bir kaç sene mutlu olup sonrasında geri dönüyorlar, gerçek yüzümüzü görünce yani.
Bak mesela 8 saatten fazla çalışmam yasak demişsin, burada 8 saat çalışırsan, daha çok boş vaktin var diye seni iş yerinde tutmak için türlü oyunlar oynarlar, gece gündüz iliklerine kadar sömürmek için her şeyi yaparlar, beceremezlerse de senin yerine köle olarak kullanabilecek başkasını buldukları an seni gönderirler. Ve işin acı tarafı bu pislikleri patronlardan çok diğer çalışanlar yapar, seni süründürmek için uğraşırlar.
Mesela senin şu çalışma şartlarını öğrenen insanlar senin için kötü düşünmeye, seni nasıl tuzağa düşürüp hayatını mahvedebileceklerini düşünmeye başlamış bile olabilirler.
Bunlar sana çok abartı gelebilir belki ama inan böyle, yıllardır hem çalışan hem de kendi işimi yapan biri olarak söylüyorum, bu ülkede en yakın dostun zannetiğin insana bile çok dikkat et, inanamayacağın şeylerle karşılaşabilirsin.
Ruslara, Avrupalılara sayar söverler ama onların ülkelerinde bu yukarıda saydıklarım Türkiye'de ki gibi standat değildir, oluyordur mutlaka, insan her yerde insandır ama tek tük oluyordur, ki hemen hemen bütün nitelikli arkadaşlarım uzun yıllardır yurt dışında çalışyorlar ve bu durumlara hiç denk gelmediklerini söylüyorlar, en büyük kabusları da bir gün Türkiye'ye dönmek zorunda kalmak...
Yani Türkiye'de ki esas sorun para değil, ahlak... Ahlak yok bu ülkede... Ne iş ahlakaı, ne sosyal ahlak...
Ahlakı evlenmeden önce seks yapmamak zanneden, ama her türlü dalavereyi profesyonelce çeviren zavallı bir insanlar yığını...