Geziyor

Bayram Tatilinde Yaptığım Küçük Gezinin Notları

Gezmek bizim işimiz!

Bayramda şöyle ufaktan bir dolaşalım dedim fazla da evden uzaklaşmadan bayramlaşmalarımızı yapıp düştük yollara bakalım nasıl olmuş sizlerde beğenecek misiniz?

İlk durak Sivrihisar

Bayram Tatilinde Yaptığım Küçük Gezinin Notları

İlk durağımız Eskişehir'in Sivrihisar ilçesi. M.Ö. 5000 yılına uzanan bir tarihin yattığı güzelim ilçede en çok merak ettiğim Selçuklu döneminden kalma Ulu Cami idi ancak ilçenin her yerinden tarih ve kültür fışkırıyor. Türkiye'nin ilk açık hava heykel müzesi, tarihi saat kulesi ve seyir terası tarihi yapılar ve evler gerçekten görülmeye değer keyifli bir ilçe.

Bayram Tatilinde Yaptığım Küçük Gezinin Notları
Bayram Tatilinde Yaptığım Küçük Gezinin Notları

2. durağımız Afyonkarahisar

Bir hisardan diğer bir hisara doğru yola devam ediyoruz ancak Afyonkarahisar'a gidene kadar yol üzerinde tam bir tarih yatıyor binlerce yıllık Anadolu medeniyeti öylece orta yerde ziyaretçilerini bekliyor. Afyonkarahisar'da yine en çok tarihi mekanları görmek istiyoruz Sivrihisar Ulu Cami'nin bir kopyasının da Afyon'da olduğunu biliyoruz ve görmek için can atıyoruz. Afyonkarahisar'a giderken yol üzerinde gördüklerimiz bizleri heyecanlandırmadı dersem yalan olur. Defalarca geçtiğim yollar her geçişimde yeniden aynı heyecanı yaşatıyor.

Bayram Tatilinde Yaptığım Küçük Gezinin Notları
Bayram Tatilinde Yaptığım Küçük Gezinin Notları

Hava çok rüzgarlı olduğu için kaleye çıkmadım akşam serinliğinde tarihi Taşhan'da çay kahve lokum ve tatlı molası uykudan önce çok iyi oluyor.

3. durak Şuhut

Dostlarımızın davetini kıramadığımız için Denizli'ye Şuhut üzerinden gitmeye karar verdik. Sabahın ilk ışıkları ile yola düştük 25 km lik bir kısa mesafe haşhaş tarlaları çiçek açmış lale gibi güzel görünürken yollar sıkıcı gelmiyor mükellef bir sabah sofrası kurmuşlar dostlarımız sağ olsunlar.

Bayram Tatilinde Yaptığım Küçük Gezinin Notları

4. durak Salda Gölü

Denizli'ye doğru yola çıktık nereden aklımıza geldiyse yüzmek istedik hadi o zaman yolumuzdan da sapmadan Salda Gölü'ne.... Denizli'nin Çardak İlçesinden bir dağ yolu vardır Salda Gölü'ne biraz dar ve ürkütücü olsa da harika bir gezinti yolu yanımızda dürbün olması ayrıca güzel etrafı izlemek keyif veriyor. Salda Gölü'nde kil banyosu yapmak ayrı bir güzel.

Bayram Tatilinde Yaptığım Küçük Gezinin Notları

5. durağımız Denizli

Çocukluğumun geçtiği Denizli beni her zaman heyecanlandıran bir şehir bitmeyen bir güzellik doğası, tarihi, lezzetleri ve gelişmişliği ile doyumsuz bir tat. Laodikeia, Hierapolis ve Pamukkale olmazsa olmazımız. Müze kartınız olsun mutlaka yanınızda çünkü çok ciddi fiyat avantajı sağlıyor sadece Pamukkale'ye giriş 50 tl müze kartla bedava. Denizli,ye gitmişken Çınar Meydanı, Serinhisar leblebinin anavatanı, Kaklık mağarası, Keloğlan mağarası gibi yerleri es geçmeyin. Alışveriş özellikle de tekstil alışverişi burada çok ucuza gelir değerlendirmenizi tavsiye ederim.

Ayrıca Çınar Meydanındaki Kervan Lokantası'nı tavsiye ediyorum kesinlikle ülkenin en iyi kıymalı pidelerinden birisini yapıyor ve kelle paçası 30 yıldır çok iddialı.

Bayram Tatilinde Yaptığım Küçük Gezinin Notları
Bayram Tatilinde Yaptığım Küçük Gezinin Notları
Bayram Tatilinde Yaptığım Küçük Gezinin Notları
Bayram Tatilinde Yaptığım Küçük Gezinin Notları

Dönüş yolu

Dönüş yolunda yine birkaç yere uğradım Afyon'un Çay ilçesinde sucuk ekmek öneriyorum ve patatesli köy ekmeği ile yol üzerinde satış yapan çiftçilerin ürünlerini görmeniz iyi olur. Son olarak dönüşte Sivrihisar'da Nasreddin Hoca'nın doğduğu evi ziyaret ettim evi köydeki minik çocuklar gezdiriyor çok tatlılar onlara harçlık vermeyi ihmal etmeyin.

Bayram Tatilinde Yaptığım Küçük Gezinin Notları

Okuduğunuz için teşekkür ederim :))

Bayram Tatilinde Yaptığım Küçük Gezinin Notları
Cevapla