Bulunduğunuz şehre özgü şivelerden bir kaç tanesini yazar mısınız?



Örnek vereyim dedim 😃
iki anteplinin günlük konuşmaları:
örnek1
-la nediysiz yoorum (napıyorsunuz lan?)
-ne edek iki çit hanek edek dedik sen geldin (ne yapalım? iki çift laflaşalım diyorduk sen geldin)
-la bedeninize fransız topu deyesiceler ekşama ne yiycik?(akşama ne yiyeceğiz?)
-malhıtalı köfte yoğurucuk (mercimekli köfte yoğuracağız)
-la benim madem balhir acı yarın yapak mı?(lan benim midem yanıyor yarın yapsak olmaz mı?)
-yoorum ne tintebaat adamsın bilmiym ki.(yav ne cins adamsın sen yav)
-köylü maamedin fırınında balcan kebabı yaptırak (köylü mehmetin fırınında patlıcan kebabı yaptıralım)
-küncülü de alak mı yanına?(susamlı pide alalım mı yanına?)
-gara gara dert yiyesice... nidicin küncüsünü? (ölümlere gelesin susamı ne yapacaksın)
-yiri ağam yiri şordan gedek de hösün dayıya uğrayak (hadi ağam hadi şurdan gidelim de hüseyin dayıya uğrayalım)
hizliresimyukle.com/.../FB_IMG_1446057776140.jpg
Yok heriii 🍏🍎
Ahaha hepsi birbirinden harika
Tokatlimisin?
Hayır
Yukardaki sive yi oraya benzettim de
Nersi burası ya afyon mu kütahya mı uşak mı
Amasya
Tokat ta kullanıyor hepsi Amasya Tokat Sivas yakın zaten aynı neredeyse
amca, eğitim fakültesine nasıl gidebilirim?
- höle getcen...
* efendim? ne tarafa?
- * höle getcen?
* bu yerin adı var mı amca?
- bayramyeri'ne getcen amcam, orda soruvecen, kim olsa gösteriveri sana...
* abi merhaba, eğitim fakültesi'ne nasıl giderim?
- nerden geliveriyon sen?
* şu aşağı taraftan...
- yanlış gelmişin sen, şu aşşşa taraftan dolmuşa binivericedin...
* ben yürüsem ne kadar zamanda giderim?
- valla bir yarım saat gada yörürsün... yollarda eğlenmessen pek daha da önce varısın...
* dolmuşla?
- 10 dakke çeke, çekmez...
İstanbuldayım normal İstanbul ağzı işte :) Memleket Ordu ağzından Karşıdan adam geliyi, Emice uşakları, Araba götün geri geliyi, Bıldır sene bu vakıtlar fındık yaprak dökiydi :)
Haha güzelmiş sizin dereniz yeter
Öyle :)
Cevap
87Cevap
Beya,
Mari,
Sus be susak,
Kapçık ağızlı,
Kızan,
Piinir,
Ayriye-asan-üseyin,
Sitilin içinde mişmiş, samut, pirpirim var; teşti getir içine goyarız.
- Kovanın içinde kayısı, dereotu, semizotu var; büyük leğen getir içine koyarız :D Özellikle bahçeye yabancı biri geldiğinde bunu duyunca bir şaşırırlar :D
Hös diym hös diym hösmiy ammel garşıma geçmiş bağa kerj ediy..
(Sus diyorum sus diyorum susmuyor, daha cok karşıma gecip benimle dalga geciyor)
Haha çok değişikmiş neresi ki
İlk kez duydum
kerj'i ilk defa duydum :D
Ahaha 😂😂raffik yein berg gonuşuksun yav 😂
'LA' bu kelime size kabaca gelebilir ama bizde kibarca :)
Gel heriii yokk herii ellağamene gelmeyecek ilerki gün gelmişidin bayaktan göğğ sitili getüdüydü helkeye gaynar suyu doldu günüledin mi sümdük :D vee daha bir sürüsü
Nasılsın gıccağzım?
Çok Taaasin gafasın.
Ihlamur toplicam.
Aklıma bunlar geliyor. Aslında çok güzel şeyler var. 😊😂
Ooo ne değişiklik
Otogara Otokar,
Kara da Gar diyor bu Gonyalılar :D
angara angara :) otobuscülerin çağırma tarzı
Canım sıkıloken Sanki bütün dünya toplanık eğlenoda beni çağırmayıklar kimi hissedom
Dinime kafayı yicim kalan.
Arkadaşlar bizim buranin konuşması genellikle böyledir 😀😀😀 tabi kibarca konuş anda var herkes böyle değil
Orası neresi bişey anlamadın 😂
Ki ekleriz genelde biz kelimenin sonuna çekirdeğe Çiğdem simite gevrek deriz l*n nasıl özlemişim oranın insanlarını 😄
Aa İzmir
Evet şivesiyle konuşmam biraz komik olur diye böyle söyledim 😂😂
Değişikler sizi zaten bir siz öyle söylüyorsunuz
İzmir'li olmak ayrıcalıktır 😎 normalde de hep böyle konuşurum çok güzel insanlar samimi içten cana yakın 😇 neyse daha fazla övmüyim kendimi 😛
Burada herkes bir taraftan gelmiş zaten kendisine özgü doğru düzgün şivesi yok :D Heye- evet. Aklıma bir bu geldi :/
Heye nedir ya 😂
enki nedir?
yetivesin gari :) deyyon
götüveyceksen götüver götü veymiceksen götüveycekler var
nedip baaasın bakeyn? gibi gibi:)
Kizz egeli misinn bizde boyle konusupduruk :D
@mavisevencekik evet DENiZLİ :)
kim götü vermicek anlamadım ki :)
Örnek1: Asaan kay az öte be eyy kızanda otursun
Örnek2: naabün bea
naabüm sen naabün
naabiyım bea :D
:))) yok heri hemı gıı. irülüyün emmi oğlu geldi. soyha badallarda sorutma. azıcım, bidıhım. nedydiyon. esssahmı :) mozopa, ükçam et, nosi. d. d.. d
ne diyon abla ya
türkçemiz İstanbul ağızı çünkü günlük dilimiz zazaca canısı
Yok ya
Herkes yanlış sen mi doğrusun yani koca ağızlı
Genel olarak şive denildiği zaman herkes anlıyor ağız demiş olsaydım çoğu anlamazdı
Götürdük yerine, göttük, götüve.
Gıyneşın, haşgeş.
Orası neresi gız 😂
Afyonda okuyorum ben :d
Haha çok komikli 😂
İndi çömçürüvecem sene :)))) tamamen bizim dilden ayri bir dil
Ahaha sen nereye gittin kız öyle?
Altımızda ama ben yeni duydum ya sizi değişikler 😂
Tamam işte sen mersinlisin
Ne demek o ya onuda söyleyiver gari 😂
Sağlasan ne olur
Yalandırıkçı
Çekirdeğe çiğdem simite gevrek domatese domat diyorlar benim gördüğüm bu kadar bunlar da şiveden sayılmaz herhal :/
bulunduğum şehirde şive yok ama bir dönem yaşadığım şehirden hatırladıklarımı yazabilirim;
gadasını aldığım, nöördün niiittin, nöörüyon, :)
Nalet dada
Napiyon beya iyi beya sen nabiyon
Napti marı
Salak salak yabma bakalım kendinii
Ağzını yirim asdswn :D
:) :) :)
Mydnzun sorusuna cevap yazam da geleem zere. birde Lise ye liiiise diyen yani ii yi uzatan kimse gordunmu bilki eskisehirli (eskisehir)
Balim neydirsin eymisin anangil neydir hec gormirem cohdandur selam soyle nenengile (erzurum)
Şive sayılmaz ama. :/
"50 kuruş ver l*n tırrek."
This is Bağcılar. :(
O da size özgü demek
Pek bana özgü değil, yaşadığım yere özgü.
İlk kez duydum ben
@Aysunb "keko" gibi bir kelimeyi çağrıştırıyor. Genelde meslek liselilerinde türk olmayan bazı ergenlerin diğerlerine kullandığı hitap biçimi gibi gibi. Ben kullanmadığım için bilmiyorum.
Ekşi kelimesine eşki derler ve bunu gayet normal bir şekilde hiç hata yokmuş gibi söylerler :)
Neresi ki orası
Çiçek Abbas deseydin 😂
Aksıray Aksıray diyordu
Barakk gelde cekirdek cintek
Aaaooaaaa o pantol g*tune yapismis cikar onuu
Ayyy kizlarrrrrr
(Bn bunlari hrgun duyuyomm)
Aaabide kiz kankalar arasi Bacinik var 😂😂😂
bir gidiyom ki sorma.
Ayni sehirde olma ihtimalimiz var ahahah bu resimdekiler bize ait siveler hahahhaha
+Abi simit verir misin?
-Simit değil o gevrek
+Almıyom o zaman :D
Ne edip durun. .
azcık giyneş bakem. .
götürüveceksen götürü ve götürü vemiceksen götürü vecekler va. ..:)))
Kategorin yanlış bunu niye sporda sordun ki bütün soru cevaplama isteğim gitti şu an 😐
Hı sanki çok vardı
Bilmem yanlış olmuş olabilir
La bebe adamı deli etme
Degişik degişik sorular soruyon sen nörüyon burada duruma ayıkamadım?
::D
Nördün , nörüyüm sen nörüyon?
(Kayserili)
:)
Edem: hitap sekli abi anlaminda
Acer:yeni
Don:pijama
Mırrık:çamur
Teh:üzüm
Gadasini aldigim:sevme şekli
Nabüsün be Kapcik agizli? dedigim zaman tekirdag bilmen lazim
İstanbul' dayım.. Buraların şivesi yok, argosu var..
O da olur
Argolardan bi' demet için bkz:
https://i.hizliresim.com/n2lXg0.jpg
Teşekkürler
Ne demek ne demek..
Bilmem sence ne demek?
Bilmem..
mancaaalı var yen mi?
nen gidiyon l*n
buya gel buya
unu urdan alıver falan filan :D
nolo bre nolo? elim ayağım titriyo dinime! öldümüm ben? ahahahahahahahah
Hellelem
Dıkıcık
Endeği
Hura
Hindi
O nahal şey
Çimmek
:/
Konya mı bu?
konyada da var.
Canın yerem gardaş
Hele sene ya
Süs sana ele herslendim
Bayılıyorum bu şive işine ya
selam
selam
nasılsın
iyiyim sen nasılsın?
sıfır şive öz Türkçe !
Bulunduğum şehirin ağzını bilmiyorum değişik biraz ama memleketime özgü olanını yazayım kuzzulqurt deriz mesela
dıkıcık versene :D manavgatlıcanın en saçma kelimesi dıkıcık D: azıcık anlamına geliyo
Ahaha cidden çok saçma
aynen ben kullanmıyorum ama :D buraya gelen insanlar maruz kalıyo bazen :D çok renkli bir ağız manavgatlıca :D
Ayaan sen hayırdrır ya?
Nabıyooon hacı?
İstanbul semti siz bulun :D
Bilmem pek anlamıyorum böyle şeylerden ama hoşuma gitti
No problem biz de konyalıyız öküzlerin içinde büyüdük 😂
Hindi gelivecekler gosular. Nereye gidipdurun bakem sen?
Ahaha çok komik 😂
Tabi komik.😁
Neresi ki orası 😂
Gelip görmek isterim yerli halkı
Mugla😁 Gel gör gulmekten konusamazsin
Özellikle teyzeler bu konuda büyük ustalar 😂
Şivelerine hakim ve sahipler
Sende gülüyor musun?
Ilk duydugumda gülmuştum biraz garip geldi sonra bir tane teyze ne gülup durun gız gomik mi diyince bir utandim gulmuyorum artik.🙊
" ne gülup durun gız gomik "
Kelimesi de gayet komik bence 😂
Senin o arada gülmen gerekiyordu aslında 🙊
Valla gülucektim ama teyze atar yaptı biraz tirstim.😂
Ben kesin gülerdim 😂😂
Teyzeler sinirli demek ki 😡
Aboo hemde nasil sinirliler.😁
Gelmesem mi ne?
Teyzeler beni dövmesin kesin gülerim ben 😂
Ilk duydugunda cok komik geliyor ama alisirsin gel😂
Alışırsam bana da gülerler 😂
😂😂 hele suna bakive cocum sen hic terbiye almadin mi? Vuu hatce yuru gıı😁
Ahaha 😂😂
Bangonun altında klorak var, çiğdemleri de koy gevrekle birlikte getir
bizi hiç masimiyon
Yani deger vermiyon anlamında
Geliyom, gidiyom yapıyom ediyom. Gali. Hadi gali :)
Gız hatçe sen neden eşini iyi yapmeyon :D misal misal misal :D
Bugün başka yarın başka abe sokayım böyle aşka.
Trakya. 😀
Yürüsene l*n
Bu trafiğinde...
Arkalara doğru ilerleyelim
desem hangi şehir olduğunu rahatlıkla tahmin edersin. :)
hataylıyım ben arap çok leameee ünlüdür her şeye kullanabilirsin :D bir de sinirlenince ericahş :D
Onlar ney kız
leame anlamsız bir şey :) ericahş eşeğin şeysi :D
Öff sus sus
Dezeem napersin?
Kefin geler oğlum?
bir fırt kaldi bunide iç.
Bingöl ağzı, İstanbuldayım ama olsun memleket başkadır.
:D bende okudukça şaşırdım yaşadığım şehir bingöl aynı kelimeler
@KarateciBozkurt Bingöllüyüm, hata yapma lüksüm yok ki
domat çiğdem gevrek garii gelivermek gidivermek peçka peşkir
İzmir mi
aynen öylee :D
Değişikler sizi
Bokiyenun doğurduğu
Bokiyenun oğli
Bokiyenun paçisi
Bokiyenun yavrisi
Bokiyenun siğiri
Bokiyenun lahmisi
Aklımda kalanlar :D
get gerii , elleğam, gelmiyo, getmiyo , gadasını aldım
mayd1z olsaymış keşke adın ne zamandır düşünüyorum ismindeki anlmı çözemedim
nörüyon gadasını aldığım, ağzını yidiğim,
nörek iş güç gidip geliyok ellaam
öllüğün körü
gız
he gı
balcanları ocakta mı unuttun olmaz gomasıca
götüveremde gelemm deyaaaa :D (götüreyimde geleyim ) bu ege şivesiydi sanırım :D
Senin ağzın burnun gıraram
( Erzurum) Türkün yıkılmaz kalesi :D
Allah soykana kalmaya :D
Geliyo zahar
Daha çok var :D ay bir dk gülcem asfgsh
Gı Nediyon Gı
İstanbul #KARABAYIR
NOT: Master bey egonuz çok fazla :)
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar