Geliyom, gidiyom, geliyo, gidiyo der olduk. R'leri yutuyoruz farkında mısınız?

son zamanlarda dikkat ettimde konuşrken yazarken geliyor demek yerine geliyo diyoruz türkçemizi farklı bir boyuta taşıyıp kelimelerin aslını çürütüyoruz. ben arkadaşlarımla diyolog halindeyken ayşe geliyo yerine ayşe geliyor dediğimde garipseniyorum çünkü r kelimesinin yitirilmesi bizde kulak aşinalığıda yapmış dikkat edelim arkadaşlar konuşurken yazarken üşenmeyelim kelimeleri yutmayalaım yabancı keliemeleri kullanmamayada gayret edelim.türkçemiz turkche olmasın . (not: idol kelimesinin PUT anlamını taşıdığını biliyor musunuz? idolümsün diyoruz Haşa sen benim putumsun der gibi lütfen dikkat edelim )
Geliyom, gidiyom, geliyo, gidiyo der olduk. R'leri yutuyoruz farkında mısınız?
Cevapla