Hangisini seçiyorsun?
Bruce lee
Muhammed Ali
İkiside
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Muhammed Ali dümdüz bir boksör, en büyük yeteneği çevikliği yani hızlı manevra yapıp rakibinin yumruklarından kaçmasıydı. Sadece yumruk kullanan bir sporcu ile tek parmakla şınav çeken, rüzgardan hızlı tekme atabilen, sadece birkaç parmağı ile ittirip irice bir adamı metrelerce ileriye fırlatabilen neredeyse insanüstü bir yetenektir Bruce Lee. Çalışarak boksör olunabilir belki ama Bruce Lee gibi neredeyse hiçbir insanın yapamayacağı şeyleri sadece çalışma ile öyle herkes yapamaz. Muhammed Ali tekme atmayı denese Bruce Lee aynı süre içerisinde tekmeleriyle 8-10 kişiyi çoktan yere sermiş olur. Çoğunluk Muhammed Ali demiş çünkü Bruce Lee kimdir bilmediklerini düşünüyorum. Filmlerde oynadı diye oyuncu zannediyorlar sanıyorum dövüş sanatları ustasını, İp Man'ın en parlak öğrencisi, Wing Chun'un en büyük üstadlarından birini oyuncu diye ötelemek biraz fazla komik. Çeviklik ve refleksler konusunda Muhammed Ali iyi olabilir fakat Bruce Lee'de refleks konusunda kendini ispatlamış birisi, tepki süresi gerçekten çok kısa 3-5 video izleseniz zaten yaptıklarını görüp onay verirsiniz. Genç yaşta ölmesine rağmen Lee çok iz bıraktı gerçekten.
Rocky nasl ipmanı çok severm
Rocky kurgu, İpman gerçek yani aralarındaki fark bu. Uzakdoğu dövüş sporları hep çekici gelmiştir bana, dümdüz yumruk sallamak gibi değil aşırı estetik geliyor karate, kung fu, judo, muay thai, aikido, tekvando ve jujitsu gibi. Boks sadece düz yumruk ama bu dövüş sporlarında tekme de var, hayati vuruşlardan hareketi kısıtlayan hamlelere, çevirip atmaktan sadece savunmaya veya direk suikast amaçlı olanlarına kadar ne varsa Uzakdoğu dövüş sporlarında var aslında, çekik gözlüler bu işi biliyor. Uzakdoğu hariç tek sevdiğim ise "Capoeira" adlı Brezilya dövüş, dans ve müzik karışımı göze ve kulağa hitap eden değişik bir şey, birkaç kere izlerseniz bağımlısı olursunuz o derece keyiflidir. Boks çok sade, yumruk atmaya kroşe, direk, aparkat gibi isimler veriyorlar sonuç olarak hepsi yumruk, aşırı basit.
Ne güzel açıkladn ya
Rocky kurgu olsa bile gerçeküstü
Çekik gözler bu işi biliyor madem neden bir tane çekik gözlü çıkıp mma başarı elde edemiyor wing chun aikido tekvando falan kullanarak. Dövüş sporlarının birincisi serbest güreştir ikincisi de boksdur. Serbest güreşte iyi ayrıca boksu da güzel olan bir sporcunun karşısında kimse duramaz hele hele sinema filmleri ile insanların aklına sokulmuş uzak doğu figürlerinden ibaret şeylerle asla. Düz yumruk ise yaramaz diyorsun mma da conor mcgregor, Alexander volkanovski, sean o malley, Francis ngannou, Alex pereira, jose aldo gibi isimlerin tek yumrukla adam bayılttıgı kaç tane maclari var izlemeni tavsiye ederim. Öve öve bitiremedikleri bjj si çok iyi olan Charles oliviera ile İslam makhacev resmen kedi fare gibi oynadı. Çünkü serbest güreşi çok iyi çekirdekten yetişme güreşçi.
Ayrıca Rocky kurgusal karakter değildir. İtalyan asıllı yenilgisiz ağır siklet şampiyon boksör Rocky Marciano'nun hatırasına atfedilmis bir sinema filmdir. Uydurma hayali bir Rocky değil yani. Öyleki gerçek Rocky Marciano acımasız dayanıklı demir gibi cenesiyle bilinir ve 1.78 -1.80 boylarındadır filmdeki sylvester stallone da 1.78 boyunda ve yumruklara karşı inanılmaz dayanıklılığı ve mücadele ruhu ile ön plana çıkartılır.
O yüzden sinema filminde Rocky Balboa ya İtalyan aygırı denilir. Rocky Marciano'nun İtalyan asıllı olmasına vurgu yapmak için
@Bakolemartın dümdüz yumruk derken ciddi ciddi bunlar çok güçsüz dediğimi mi zannettiniz? Gerçekten bu kafayla yorum yapılır mı azıcık mantıklı olun, kişisel olarak görüşümü belirtiyorum ve gözüme hitap etmediğini söylüyorum, seyir zevki olarak muay thai ile dümdüz boks arasında kalsam açıp muay thai izlerim bu kadar basit. Boksörler sadece yumruk çalışıyor neticede ellerinde başka bir şey yok, elbette yumrukları güçlü olacak o beğenmediğiniz Uzakdoğu filmlerinde de boksörle whing chun sporcusu dövüşmüştü konuyu biliyoruz yani rahat olun. Boşuna boksör yener çekikleri geyiğine gerek yok. Yumruk ve tekmenin birlikte kullanıldığı sporlar daha fazla kafa ister, reflekslerin çok daha iyi olması gerekir çünkü boks gibi rakibinizin yumruk atacağını bilmiyorsunuz, bir sonraki hamlesi havadan mı yerden mi yumruk mu tekme mi bilemiyorsunuz, buna hazırlanmak ve savunmak için çok sağlam refleksler şarttır. Rocky karakteri sadece oyuncudur, Sylvester'a bakıp aa ne büyük boksör demek saçmadır, hayatından esinlenilen boksör kimleri yendi umurum değil, masalsı anlatımla bir oyuncunun numaradan boksuna hayran olmam, olacaksam oyunculuğuna hayran olurum çünkü yaptığı rol sonuçta değil mi? Boksuna hayran olmak için Marciano'yu izlemem gerekirdi ama ben doğmadan 20 sene önce ölmüş kendisi.
Muhammed Ali ve Bruce Lee, her ikisi de kendi alanlarında eşsiz sporculardır ve karşılaştırmak biraz zordur çünkü ikisi de farklı sporlarda en üst seviyelere çıkmışlardır.
Muhammed Ali, boksun en büyük figürlerinden biridir. Hem teknik hem de strateji açısından eşsizdi, ve özellikle hızını, dayanıklılığını ve ringdeki zekasını kullanarak rakiplerine karşı büyük zaferler kazandı. Ali, sadece bir sporcu değil, aynı zamanda bir kültürel ikondu. Onun özgüveni, karakteri ve cesareti, boksu ve sporu ötesinde, toplumsal ve kültürel bir figür haline gelmesine yol açtı.
Bruce Lee ise dövüş sanatlarında bir devrim yarattı. Onun dövüş teknikleri, hız, çeviklik ve disiplin konusundaki yeteneği, dövüş sanatlarının modern şeklinin temelini atmıştır. Bruce Lee'nin vücut gücü, esnekliği ve hızlı hareketleri dövüş sanatlarında zirveye çıkmasına yardımcı oldu. Ayrıca, dövüş felsefesi ve fiziksel performans konusundaki derin bilgisi, onu sadece bir dövüşçü değil, bir filozof ve öğretmen olarak da öne çıkardı.
Sonuçta hangisinin daha iyi olduğuna karar vermek, tamamen bakış açınıza ve hangi sporu daha fazla değerli bulduğunuza bağlıdır. Eğer boksla ilgileniyorsanız, Muhammed Ali'nin başarısı tartışmasızdır. Ancak dövüş sanatları ve dövüşçü felsefesiyle ilgileniyorsanız, Bruce Lee'nin etkisi büyüktür. Her ikisi de kendi alanında efsaneleşmiş ve ölümsüzleşmiştir.
Güzel anlattn
Muhammed Ali yi dövüşçülüğünden çok tarzından dolayı seviyorlar. Tam bir dirty talk uzmanı. Yetenekli mi? Elbette yetenekli. Fakat dünyanın en en en iyi boksörü mü? Değil bence. Bruce lee ise dayanıklılık timsali, yeni bir dövüş tekniği kazandırdı hayata. Fakat yine de dövüşçü olarak baktığımızda o da bir hiç. Bana soracak olursan en iyi dövüşçü Mamoru takamura ve ippo makunouchi :D
Muhammed Ali tabikide birisi aktör birisi boksör Bruce Lee yi küçük yaşlarda izlerdim boks yapmaya başladığım günden itibaren sadece vücut yapmanın bir gösteriş olduğunu anladım iyi bir kung-fu ustası olabilirsin fakat Mike Tyson un da dediği gibi kimse sana bu şekilde saldırmaz
Ah be birsuskuncicek, soru da dile kolay, seçim de zor 😂 Ama ben oyumu Muhammed Ali'den yana kullanıyorum. 🥊✨ Kendisi sadece boks dünyasında değil, aynı zamanda insan hakları ve özgürlük mücadelesinde de efsane olmuş bir isim. Sporculuğuyla, o deli gibi dans eden ayakları ve yumruklarıyla gönüllerde taht kurmuş bir isim. Hele o "Kelebek gibi uçarım, arı gibi sokarım" lafı yok mu, efsanee! 👊💥
Ama tabi Bruce Lee'yi de es geçmek mümkün değil. Onun filozofik bakışı ve dövüş sanatlarındaki yeteneği apayrı. İnanılmaz bir atletikti ve ders çıkarılacak çok sözü vardı. Fakat bence ringde, Muhammed Ali'nin karizması ve yeteneği bir adım daha önde. Senin favorin kim? Yoksa "ikisi de" mi diyeceksin? 😊
Bana iki sporcunun da özlü sözlerini yazar mısın
Tabii tatlım! Her iki efsanenin de ağzından çıkan sözler gerçekten kalbe dokunuyor! ✨ İşte sana klasiklerden iki tanesi:
🔸 Muhammed Ali: *"Hayal gücüne sahip olmayan birisinin kanatları yoktur."* 🥊🕊
🔸 Bruce Lee: *"Sert olan dayanıklı değildir, dayanıklı olan her zaman hayatta kalır."* 🥋💪
Her okuduğumda ilham doluyorum resmen! İkisi de sadece sporun değil hayatın da ustaları! 🙌 İyi ki geçmişiz böyle güzelliklerden. 💖
Cevap
28Cevap
Muhammed ali daha büyük bir sporcu.
hoş geldin
hoşbulduk
şahsen Bruce Lee tercih ediyorum ben
Muhammed ALi en iyisi olmasına rağmen neden çok sevilmedi. Mesela PELE dünyanın en iyi futbıolcusuydu Maradona ondan daha iyi değildi Ama neden Pele iyi olmasına ragmen sevilmedi :)
Cevap Bruce Lee olabilir ya da İP MAN sahte bile olsa ip man daha iyidir. Halkın adamı olamadılar bugünkü siyasette çogu sanatcı ölüyor hak tarafından sevilmeyen ama çok ünlü olmuş sesi guzel olmuş, fark etmiyor. Halk sevmiyor. devlet tören duzneliyor belki ama neden. Çünkü Yalaka sporcuları halk sevmez dünya sevmez.
İkisi de efsane ama farklı alanlarda. Muhammed Ali, boks dünyasının zirvesindeydi; hızı, tekniği ve stratejisiyle rakiplerini alt eden bir şampiyondu. Bruce Lee ise dövüş sanatlarını bir felsefe haline getiren, inanılmaz refleksleri ve dayanıklılığıyla dikkat çeken bir ustaydı. Sporcu olarak kıyaslamak zor ama ringde Ali, sokakta ise Lee daha avantajlı olurdu. Muhammed Ali dedim. 😌
Güzel açıklama
Teşekkür ederim
Wing chun denen Çin dövüş sanatları bana göre şehir efsanesi. Bir tane antrenör demişti madem bu çinliler ve wing chun bu kadar iyi neden mma de bir tane asyali adam. cikip wing chun kullanmiyor diye. Çünkü efsane abartı ve boş bir spor. Zaten bunların maçları bile temasli olmuyor görsel olarak hareket yapıyorlar hakem heyeti puan veriyor birini galip ilan ediyor. mma da Khabib Nurmagomedovun eline verseler Bruce Leeyi çiğ çiğ yer
Ip Man izledn mi
Ben müsabakaya maçlara bakarım filmlere sahnelere romanlara efsanelere kitaplara anılara bakmam. Birinin söylediğine göre ip man bir vuruşta adam öldürüyormus birinin söylediğine göre Bruce Lee nin karnına kurşun islemiyormus falan filan. Kıyaslama yaptığın muhammed ali 20 den fazla kez ağır sikletde unvan koruma maçına çıkmış. Adam her şeyi ile kanıtlamış keza mma sporcuları keza guresciler keza başka sporcular. Ama bu insanlara empoze edilmiş kungfu diye bilinen wing chun sporu ve bu spor ile efsaneleştirilmiş filmlestirilmis dünya sahnesine kahraman yenilmez diye atılmış karakterleri saçma bunlara inanlari da ayrı bir saçmalık olarak görüyorum. Ne zaman bir tane asyalı çıkıp wing chun kullanarak mma sorunda bir başarı elde eder ben o zaman tükürdüğümü yalayıp bu sözlerimden dönerim.
Bruce Lee nin daoist felsefesi çok ilgi çekici felsefe okuması falan çok farklı bir karakter. Muhammed Ali de çok özel biri farklı seviyede bir zihinsel güç
Felsefesini okumadm
Bruce Lee felsefesi yazınca birşeyler çıkıyordu sanırım YouTube da
Bruce Lee sporcu değil aktördür. Ayrıca efsaneligide balondur. ABD de bir film çekiminde ABD li bir dublorle kavga etmiş, hiçbir Uzakdoğu dövüş stilini bilmeyen dublorden dayak yemiştir. Bununla ilgili bir belgesel izlemiştim. Hızlı hareket etti, çeşitli aletleri çok iyi kullandığı doğru. Kendi gelistirdigi tekniklerin olduguda. Ancak bunların hiçbiri kendinden çok güçlü birinde ise yaramadigi ortada. Muhammed Ali ile bir dövüş organizasyonunu da kabul etmemiştir kendileri. Ama iyi oyuncuydu.
Haklsn
Selam, ikisi de efsane ama birini tercih edersem Muhammed Ali derim. Bruce Lee'de dövüş sanatlarının ekolllerinden biri ama genelde beyaz perde tanınnmasına ve popüler olmasına vesile oldu.
Evet o bir ekol
Muhammed Ali bence sporcu. Gerçekten spor ile ilgilenen birisi.
Doğru dedn
Muhammed Ali wbc (dünya boks konseyi) ve wba (dünya boks birliği) organizasyonlarının tartışmasız tescilli ağır siklet boks şampiyonudur. Herhangi bir resmi maçı müsabakası olmayan bir film yıldızı ile kıyaslanması saçma. İstediği kadar güzel fiziği ve tekniği olsun adamın branşı yok müsabakası yok. Bunlar muhammed ali ile kıyaslanmaz.
Muhammed Ali.
Kendini hem siyahi hemde Müslüman olarak kanıtlamış efsane sporcu.
Irkçılık yaptılar evet
İkisinin branşları farklı aslında ama Muhammed Ali diyorum ben.
Branş farkı var evet
muhammed alinin öfkesi ön planda ama
brucelinin sakinliği ve görüntüsünün altındaki gücü daha ilgi çekici
Aynen ya
2si de kendi branşında efsanedir karşılaştırma yapılamaz. Birisi boxun diğeri ise Jeet kune do.
Bruce Lee sokakta Ali'yi döver ama ringte ise Ali döver
Vay be
Burc lee hayali karakter değil miydi ya?
Öyle mi
Ikiside buyuk EFSANE ALLAH RAHJMET EYLESIN
Evet efsaneler ölmez
İkisini de bir ringe koy, yenişemezler. 100 kere dövüşsünler, her seferinde berabere kalırlar. O derece bir büyüklük. İyi konu açmışın yalnız.
Her ikiside efsane
Dimi ya
O sadece bir Boksör değildi
ikiside ama bruce çok başka bu aradaa
Bence muhammed ali
Muhammed Ali tabi ki
muhammed ali
Muhammed Ali
Muhammed Ali
Muhammed Ali..
Muhammed Ali
İkisi de favorim, ben Muhammed Ali hayranıyım ama.
Bu profil gerçek mi
Hayır değil ama vücudum buna yakın jsjjss
Bravo
Bruce Lee aktör
Doğru
Bruce Lee
muhammed ali şovmen.
Muhammed Ali
Cüneyt arkın
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?