Simdi kilo almamiz gereken enejiden veya sekerden fazla alinca vucut yag deposunda depoluyo
Azaltikmi yani dengeli beslenme sporlada
Vucuda fazla yitecek girmedigi icin yag depolari kuculuyo
Ama ben sunu anlamiyiyorum
Vucuda kitliga soktugumuzda egz. Arttirdigimizda niye yagdan degilde kas kaybediyoruz
Mesela ornegin survivirda yarisanlar onlarda az yiyolar ama kaslari yuzleri cokmuyo eriyolar
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Öncelikle survivorda yarışanlar, mevcut kütlelerini koruyacak şekilde makro ve mikro besinleri alıyorlardır, hatta çok hareket ettikleri için tolere edecek ekstrasını da alıyorlardır kesin. Vücudumuzun enerji tüketmesi şöyle oluyor, normal şartlarda kandaki şekerden ve çok az yağdan. Hareket arttıkça kandaki şekerden, yağdan ve özellikle karaciğer ve kaslardaki glikojen depolarından enerji sağlanıyor. Siz kandaki şekeri tüketince, karaciğerde (150 gr), kaslarda (300 gr) bulunan glikojen de tükenince kas liflerinin yıkımı başlıyor. Aslında glikojen depoları hareket sırasında yine kullanılıyor ancak dokularda şeker olduğu için döngü (devirdaim) şeklinde bu depolar sürekli dolu kalıyor. İşte besin gelmeyince bu depolar boş kalınca artık kas lifleri yavaş yavaş yıkılmaya başlıyor içerdikleri proteinler enerji olarak kullanılıyor ama sonuçta zehirli atıklar kaslarda birikiyor bu da ayrı bir sorun. Peki yağ niye kullanılmıyor diyeceksiniz, önemli ölçüde zaten yağ kullanılıyor ama özellikle beyin ve sinir sistemi yalnızca şekerden enerji elde edebiliyorlar (bu yüzden kuru üzüm kafayı çalıştırır derler) ve yağ bu noktada yeterli olmuyor maalesef. Dediğimiz gibi yağlar ya hiç hareket etmiyorken (kış uykusuna yatan ayılarda olduğu gibi) ya da orta ve üstü şiddette hareket edince etkin kullanılıyorlar. Ayrıca kas yıkımının bir diğer sebebi besin kılığında yeterli protein sentezi olmazsa sporla hasar verdiğimiz kaslar onarılamaz ve daha da hasar görürler. Kolay gelsin
Ben bu isleri hic anlamiyorum
Vucut ac kalinca kas kaybeder diyolar cunku vucudun glikoza ihtiyaci daha dogrusu beynin
Beyin enerji yagdan saglayamiyor diyolar
Ee ben spor yaptigimda ve diyette yine kaslari kullaniyorum ama o zaman yagdan gidiyor
Yani bu glikojen depolari cabuk bosalan biseymi birikmiyormu
Çok hareketsiz kalırsan evet yağlar tükeninceye kadar hayatsal fonksiyonlar için enerji sağlar. Ama hareket, ağırlık çalışması yapınca kaslar aktif olunca yağların dönüşüm mekanizması kasa ulaşmasına ve enerji sağlamasına yetişmiyor. Sporda yağla birlikte daha çok şeker ve glikojen depoları dan gidiyor. Glikojen depoları yaklaşık 500 gr yani hiç bir şey yemeden uzun süre 12-14 saat açlıktan sonra 2000 kal gibi yakarsan depolar ancak boşalıyor. Normal işleyişte depolardan kullanılırken bile bir miktar glikoz kandan yine glikojene dönüşüyor döngü şeklinde mekanizma yani.
benn