Bu hayatta en çok sevdiğim şeylerden biri olabilir. Spor sonunda hiç atlamam. Bazen kafama esince bile durduk yere yapıyorum. O kadar iyi geliyor ki kaslara. Faydaları saymakla bitmiyor. Özellikle fitnessle uğraşan birçok kişi esnemeyi ihmal ediyor ve bunun sonucunda sakatlıklar kaçınılmaz oluyor.
*Kasların sahip olduğu esnekliği artırır. *Eklemlerin hareket kapasitesini (mobilite) artırır. *Postür (Duruş) bozukluklarını düzeltir, daha sağlıklı bir duruş sağlar. *Sakatlık oluşumlarını önler. *Kaslara daha fazla kas pompalanarak kasların beslenmesini artırır. *Kas ağrılarını azaltır. *Gerginliği azaltır. *Zihnin sakinleştirilmesinde yardımcı olur. *Enerjiyi artırır.
Düzenli olarak streching (esneme) egzersizleri yapan var mı?
Antrenmandan önce kısa süre streching yapıyorum. Sonrasında çalıştığım bölge özelinde ufak esnetme hareketleri de yapmayı ihmal etmiyorum. Gerçekten iyi geliyor.
Şu an düzene oturtmadım ama ara ara yapıyorım. Geçmişte düzenli yapıyordum. Özellikle uyanır uyanmaz yataktan kalkmadan başlıyorum yarım saat açma germe işine. Bu sayede yıllarca uzak kaldığım break dans yetimi üst düzey korumayı başarabilmiştim.
Ama şu an bu düzen uzun zamandır bozuk, hamlaştım. Toparlamaya çalışıyorum da ağır tembellik var.
Genel olarak da kesinlikle yaşam biçimi haline getirip ömür boyu yapılmalı 🍀
Çıkmaya başladı zaten senelerdir eve kapalı yaşıyorum güneşe çıkmıyorum yürüyüş yapmıyorum temiz hava almıyorum gençliğim hep böyle geçti ve artık bu durum sağlığımı olumsuz etkilenmeye başladı
En önemlilerinden biri de; ana bölümden önce "ısınma" bölümü olarak geçer. (Vücut sıcaklığını +1 derece yükseltmek) pekiiiiii; ısınma ya da esneme ya da sterechinh nasıl yapılıyor; aktif ısınma (esneme) ile yapılır.