Fenerbahçe 1959'dan önce amatör olarak milli küme adı altında oynanan ulusal şampiyona'da 9 şampiyonluğa ulaşmış, ve bu şampiyonada sadece İstanbul , Ankara ve İzmir takımları katılmış yani türkiye'nin genelini bağlamayan bir şampiyona... ve aynı yıllarda aynı tarihlerde türkiye futbol federasyonu şampiyonası oynanmış başka takımlarla ve aynı yıl iki takım şampiyon olamayacağına göre bu şampiyonlukların geçersiz sayılması doğaldır... polemik olmasın diye beşiktaş'ın iki şampiyonluğunun sayılması 1959'dan önceki iki sezon türkiye'yi avrupa'da temsil etmesidir... bence ali koç başarısızlığının üstünü örtmek için ve gündem değiştirmek için yaptığı bir girişimdir ve masa başıyla nasıl galatasaray'ın tekrar önüne geçerim hamlesidir ve fenerbahçe başkanına yakışmayan ucuz bir harekettir! Madem takımın zayıf o zaman iyi hoca getirip iyi transfer yapıp 3 sene üst üste şampiyon olup galatasaray'ın önüne yine geçebilirsin yani bu işi masa başında yapmasını onun başarısızlığına bağlıyorum, kaldi ki madem böyle şampiyonluklar vardı neden 60 yıl beklediniz hakkınızı aramak için diye adama sorarlar? Siz ne düşünüyorsunuz?
Fenerbahçe 1959 öncesi 9 şampiyonluğunu istemekte haklı mı?
Bu mevzu yıllardır var fakat camia içinde olduğu için dışarıya yansımadı. Her şeyin bir vakti olduğu için vakit o vakittir. TFF 1923te kuruldu, milli takım, resmi müsabaka sonuçları resmi olarak geçiyor da bunlar neden geçmiyor komik değil mi? Metin Oktay ın Lefter in golleri, asistleri neden silinsin. Kupalar müzelerde yerini almış fakat resmi olarak geçersiz. Bütün kulüpler bu kararın arkasında durup geçmişindeki başarıları, kupaları tescillemelidir. Olayın mevcut durumu haliyle komik ve düşündürücüdür.
3 puanlı sistem olması ve milli küme adı verilen ligdeki takımların üst ligde olması yeterli. Haliyle GS BJK de o ligde. Neyse tarihi silenleri biz iyi biliyoruz.
Fenerbahçe, galatasaray ve beşiktaş'ın o ligde olması profesyonel olduğu anlamına gelmez, kaldı ki kimse lefter'i metin'i sildiği yok çünkü onlar profesyonel olarak'ta bu takımların formasını giydi...
bunu FB isteği olarak görmek yanlış. Bu ülkede 1959 dan öncede futbol kurallar dahilinde oynanan bir oyundu. 1959 dan önce takımların kazandıkları şamipyonluklar, gol krallıkları ülkenin resmi kurumu tarafından kabul edilip takımlara hakları iade edilmeli. Kupalar bu takımların müzesinde varken bu neyin kafasıdır. Ve bunlar tff nin organizasyonlarıdır ayrıca.
lefterler, cemil turanlar, metin oktayları nedin yok sayacakmışız ki?
o zaman ki lig tüm türkiyeyi temsil etmez derken ligimizde bazı dönemler sadece İstanbul dan 6-7 ankaradan 3 izmirden 3 1 trabzon gibi sezonların oynandığı ligler oldu onlar çok mu temsil ediyordu türkiye toplamını sana göre!!!
dönemi değerlendirirken dönemin şartları içinde değerlendirmek gerekir. O dönemi bugunun yol, futbol kuralları ve bilgisi çevresinde değil dönemin şartları ve sınırları içinde okumak gerekir.
ligi 1959 dan başlatıp sonrada AMA deyip 58 deki bjk nin avrupa katıldı diye sayılması neyin kafası o zaman bir zahmet yine AMA densinde dahada geriye yani futbolun oynandığı ilk zamana çekilsin.
bu konu yıllardır konuşulan bir konu yani bir konu değil. Sen belki yeni haberin oldu.
Beşiktaş'ın iki şampiyonluğunun sayılması türkiye'yi avrupa'da temsil etmesidir diyorum bunu soru detayında gorebilirsin ve bu beşiktaş'ın şampiyonluklarını savunduğum anlamına gelmez ve bence'de o şampiyonluklarının sayılmaması gerekir, ikincisi kimsenin lefter'i, metin oktay'ı ve cemil turan'ı yok saydığı yok, kaldı ki metin oktay galatasaray'da 1955-1969 arası forma giymiştir keza lefter'de 1964 yılına kadar fenerbahçe forması'nı giymiştir, cemil turan'ın ise 1968 yılında fenerbahçe formasını ilk kez giymiştir, 1962'de profesyonel futbolculuk kariyeri başlamıştır ve 1959 öncesi fenerbahçe forması giymemiştir yani bana ders vermek istemişsin ama sen önce dersine çalış sonra bana ders vermeye kalk! Bir'de unutmadan lefter'de metin oktay'da profesyonel olarak fenerbahçe'nin ve galatasaray'ın formasını giymiştir ama 59 öncesi şampiyonalar ve turnuvalar amatör olarak oynanıyordu... Dediğim gibi konuyu iyice araştırdım rastgele gelişi güzel yorum yapmıyorum... üçüncüsü aynı sene bir ülkede iki tane turkiye şampiyonu olur mu? Yani 59 öncesi şampiyonlukları ancak amatör lig şampiyonluğu diye sayılabilir ama o da profesyonel lig'le sayılmaz, sayılamaz! Onun dışında her sporcu spor'a amatör olarak başlamıştır ve amatör şampiyonluklar profesyonel sampiyonluklarla bir tutulamaz ve sayılamaz, ister kabul et ister kabul etme ama fenerbahçe'de, galatasaray'da ve beşiktaş'ta zamanında amatör olarak oynamıştır ve şampiyon olmuştur ve bu şampiyonlukları profesyonel sampiyonluklarla sayılamaz...
Bir'de dikkat ettim hiç biriniz fenerbahçe'nin başkanını eleştirmemişsiniz, daha bundan 5 sene önce yıllardır bu ülkenin hep önde giden en çok şampiyon olan takımı fenerbahçe değilmiydi sormak istiyorum? O zaman kimsenin sesi çıkmıyordu! Son beş yılda 3 tane galatasaray şampiyonluğu geldi ve öne geçti ve fenerbahçe bu yıl ile beraber şampiyonluk hasreti 6 yıla çıkıyor ve fenerbahçe gibi bir takımın normal de 3 yılda bir sampiyon olması gerekiyor! Ama hiç kimse bu başarısızlığı konuşmamış sadece nasıl masa başıyla tekrar öne geçeriz'in hesabını yapıyor...
ben görüşümü paylaştım takdir insanların... takımlar üzerinden tartışmak istemiyorum, doğal bir hak var bu sadece FB ile ilgili bir durum da değil. O sezonlarda FB dışındada şampiyon olan ve bir kısmı şu an da olmayan takımlarda var. GERÇEK ÖRTÜLEMEZ.
Tamam görüşünü paylaştın sana teşekkür ediyorum çoğu yorumunu'da taktir ediyorum, ancak burda formanı giyip yorum yapmışsın bu da senin objektif yorumculuğuna yakışmadı! Çünkü bu şampiyonluklar amatör olarak kazanılan şampiyonluktur... Kaldı ki ben hala bu şampiyonlukların sayılamayacağını düşünüyorum, ama velev ki sayıldı ne olacak? Koskoca fenerbahçe taraftarı bu 60 sene 80 sene önceki sampiyonluklarla'mı kandırılacak? Yani devamlı vizyondan bahseden bir ali koç'un bu konuyu gündeme getirmesi bence kendi başarısızlığına kılıf aramaktan ve taraftarın gazını almaktan başka bir şey değildir ve fenerbahçe taraftarı böyle kandırılamaz!! Yani başkan hakkında bir yorum yapmamanı doğrusu yadırgadım...
bu konu tr de daha evvelde gündeme gelmişti defalarca ayrıca bu konu FB nin de bir parçası oldugu bir konu, FB camiası açısından başkan ve yönetimler üstü bir konu olarak algılamaktadır. Taraftarıda böyle düşünür. Bu durum bu yönetimin görevi oldugu gibi bundan sonraki gelecek yönetmlerinde görevidir tıpkı önceki yönetimlerin görevi oldugu gibi. Olayı böyle algılamak gerekir.
FB mücadele ettiği tüm branşlarda kupa kazanmak , şampiyon olmak ana hedefidir bazen buna yaklaşır bazende uzağında kalabilir ama "bu durum yani 1959 öncesi" bu konuların dışında "bu konuların" üstünde bir konudur.
FB Başkanı Ali koçun senin deyiminle başarısızlığı vs ile başlayan lafların camianın gündelik konularıdır. O bahzsettiim konular ayrı bu ayrı dır.
FB başkanı Ali koç un ilk dönemi dediğimiz bu dönemde gerek yönetimsel gerekse attığı adımlar itibariyle eksiklikler, yetersizlikler veya teçrübesizlikten kaynaklı aksaklıklar var. Bunu taraftar zaten biliyor. Ama FB kültürü gereği seçilmiş bir başkan vebaşkana yol açmak çalışmaları için yol açmak için camia bir bütün olarak yardımcı olmaya çalışıyor. Olay bu yani...
başarı denilen konu insanın doğumuyşla başlayıp ölene kadar hep başarılı oldugu bir süreç değil. Zaman zaman aksayan şeyler olur. Yeni sezonda yeniiden yarış olacak ve gelecek sezonlardda zaten iddiamız her branşta yarışın içinde olup kupa ve şampiyonluk kazanmak olacak. yarış ile bu geçmişteki konular ayrı mevzular bunu ayırmak gerekir işin özü... lefter diyorsun, turgay seren sezonu diyorsun, baba hakkı denecek belki gelecek sezon ama adamların oynadığı sezonları yok sayıyorsun bu yanlış. Bunlardan kimsenin rahatsız olmaması lazım. TOTAL FUTBOL sonuçta... neyse...
Tamam her zaman yönetim başarılı veya şampiyon olacak diye bir şey yok ama ben ali koç'un tecrübesiz bir yönetici olduğunu düşünüyorum sonuçta aziz yıldırım yönetiminde bildiğim kadarıyla 3 yıl başkan vekilliği görevini yaptı. Kaldı ki ali koç 3 puan farkla bence ikinci olmuş iyi bir takım aldı, ancak yapılan transfer hataları ve satılan iyi oyuncular yüzünden takım zayıflamıştır ve alınan oyuncular giden oyuncuların kalitesinde değildir! En büyük hatası'da aykut kocaman'ı göndermesidir ve bence psv dışında hiç bir kariyeri olmayan tecrübesiz bir cocu'ya ve comolli gibi para düşkünü bir menajeri takıma getirmesidir ve takım dediğin gibi her sene şampiyon olacak diye bir mecburiyet yoktur ama takımın durumu'da ben kendimi bildim bileli fenerbahçe'yi hiç bu durumda görmedim 24 hafta geride kalmış bir ligde hala fener kümede kalacak'mı diye tartışan yorumcular var ve bu fenerbahçe tarihinde olmamış birşey'dir... onun dışında turgay şeren veya lefter dediğim gibi zaten profesyonel olarak bu takımlarda forma giydi baba hakkı haric, yanlız bu sezonlara bu eski futbolcu veya başkan isimleri vermek kimse kusura bakmasın ama marifet değildir zaten böyle uygulamaları ancak türkiye'de görebiliriz, mesela sen hiç ingiltere'de alain shearer premier ligi diye bir şey duydun'mu? Veya ispanya liginde? Federasyon türkiye ligine isim vereceğine ligimizi önce yabancı ülkelere pazarlasın! Metin oktay 'lar lefterler türkiye'nin gelmiş geçmiş en iyi futbolcularının başında gelirler ama bir dünya yıldızı'da değildirler, metin oktay sadece bir sene palermo'da oynamıştır lefter ise aek athenes takımında, mesela can bartu 6 sene italya'da oynamıştır ve bence ikisinden'de daha başarılı olmuştur...
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
0
Cevap
2
Cevap
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
60 yıl beklenmedi sallama daha öncesinde de devreye girildi zaten tam okumamış yorum yapıyorsun türkiye şampiyonası olan kupaları istiyorlar bölgesel lig şampiyonluklarını değil madem baba hakkıdan metin oktaydan lefterden turgay şerenden söz edilip sezona ismi konuyor şampiyonlukların verilmesi en doğal hak bjkye verilen şampiyonluklarda o zaman avrupada temsil ediyormuşmuş gülüyorum sadece 1959da profesyonel lig olup 1959 öncesi amatör lig miydi hahaha
Futbolu yıllardır takip ediyorum ve bu konuda iyice araştırma yapıp bilgilendim öyle laf olsun diye soruyu sormadım tarihe bakıp inceledim senin gibi fanatik yorum yapmıyorum ve ilk defa şimdi bu konu gündeme geldi, kalkıp burda fanatik yorum yapmaya kalkma!
çok şükür fanatik değilim ailemden çevremden ibret aldım da tutuyorum takımımı burda galatasaray fenerbahçe trabzon beşiktaş mesele değil madem tff logosunda 1923 olacak madem lefteri turgay şereni baba hakkıyı kullanacaksın o zaman sayacaksın haa yookk saymam diyorsan da bjknin elinden o 2 kupayı alacaksın eşitlik adalet istiyorsan fakat sürekli avrupadan örnek veren siz nedense futbolda kupaya gelince yan çiziyorsunuz garip :D
Dikkat edersen beşiktaş'ın şampiyonluklarının sayılmasını o 2 sezon beşiktaş'ın türkiye'yi avrupa'da temsil etmesidir diyorum yani nedeni'ni söylüyorum ve bu şampiyonluklarını savunduğum anlamına gelmez ve bence'de o iki şampiyonluğun sayılmaması lazım, ikinci'si tff logosu olması hiç bir şey ifade etmiyor çünkü şampiyona turnuva şeklinde amatör olarak oynanıyordu, fenerbahçe, beşiktaş ve galatasaray'ın o ligde oynaması o ligin profesyonel olduğu anlamına gelmez!