Aslanlar yaralandıklarında suyla toprağı ıslatıp yara olan yere oluşan çamuru sürüp geçiriyorlarmış. Hayvanlar âleminde insanlar gibi akılsal, düşüncesel bir durum yoktur fakat içgüdüsel durumlar vardır örneğin; ineğin otlandıktan sonra kendi kendine geri ahırına gitmesi gibi. Bu da mı içgüdüsel bir durum mudur sizce?#BuseHatun
Aslanlar yaralandıklarında yaralarını çamurla iyileştiriyorlar derler, sizce bu içgüdüsel bir durum mu?
yapmayın allah aşkına ya tek aklı olan bizmiş gibi konuşmayın hayvanlar akıllıdır öğrenirler sosyal iletişimleri vardır. bunu biraz belgesel seyrederek öğrenebilirsiniz. hatta bazı hayvanlar vardir ki biz insanlardan daha akılılardır.. teklonoji size dünya bilgi sunuyor biraz kullanın onu ve aklınızı rica ediyorum...
Tek aklı olan İNSANLAR demedim zaten beyefendi. Aklını kullanabilen düşünebilen bizleriz demek istedim. Örneğin verdiğim örneğe değinelim, inekler otlandıktan sonra geri kendi ahırlarını bulabiliyorlar. İnsanlarsa işlerinden döndükten sonra evlere gidiyorlar fakat insanlar bunu içgüdüden ziyade düşünsel olarak yapıyor misal evdeki eşini yavrusunu yeğenini annesini veya babasını düşünüp gidiyor, evde olan biteni merak ediyor misal, ne yemek yapacağını kiminle ne konuşacağını düşünüyor, ineğinki ise sadece içgüdüsel bir durum çünkü sadece o ahırda karnını doyurabiliyor ve sahibi ilgileniyor, o ahıra gitmese karnı doymayacak. Hayvanların durumu bu. Sadece karın doyurmak duygusal bir durum yok. Umarım anlatabilmişimdir.
yanin inekte ahırda kaldığını biliyor ve evine dönüyor kısacası ve yavrusuna sut veriyor :) oda yavrusunu düşünüyor. her canlı hem içgüdüsel hemde akılsal yaşar anlatmaya çalıştığım bu aslında ve isaret dili öğrenip insanlarla iletişime gecen orangutanlar var bu dunyada :) onlarda içgüdüsel olarak öğrenmedi isaret dilini ya da ya da insanların çöplerini kendiliğinden toplaya fil var :) kargalar ayni insanlar gibi cenaze toreni düzenler çok zeki kuşlardır.. anlatmak istediğim buydu aslında :) hayvanlarda duygu yok demisken 10 yıl sahibini bekleyen hachiko filmide var izle bence.. ya da yıllar sonra sahibini doğada goren aslanın adama sarılışını izle mutlaka. hayvanlar emin ol insanlardan daha duygusal.. :)
Hepsinden haberdarım. Duygu demişken bence hayvanlarda insanlar gibi sadece bazılarında duygu var. Misal her aslan sahibine sarılmaz. Her köpek ölen yavrusunun başında beklemez. Benim kast ettiğim şeyde sizin fikrinizden pek farklı değil, sadece gidişat yolumuz farklı gibi.
eveg ve bu gidişat farklı algılanıyor sizin sorunuzda hayvanları düşünemeyen ve sadece içgüdüsel olarak hareket eden canlılar olduğu düşüncesini lanse ediyorsun
böyle düşünmem sevindirici ama eksik anlatım yapman ve verdiğin örnek hayvanları düşünemeyen düşünsel hareketi olmayan ve sadece içgüdüleriyle hareket eden canlılar gibi yansıtmış ve dile getirmişsin. ben bu düşünceden rahatsız olmuştum.
Onların aklı yok fakat istekleri vardır.. yani aç olduklarında mesela kendileri rahatsız hissederler ve bu rahatsızlık onları yemeye iter.. diğerleri içinde aynısı geçerlidir.. hisleridir onların aklı.. onlar insanlar gibi düşünüp birşeyler yapmazlar 😃
bir belgeselde disi aslan cok fena yaralanmis ti uyuyup dikmislerdi ama oda fayda etmedi oldu sonra. insan oglu tuvaleti yapmayi hayvanlardan ogrenmistir
Ne icguduseli? Hepsi tip egitimi aliyorlar, kuslar orumcekler falanda muhendislik egitimi aliyorlar... Inek benzeri hayvanlarda gastronomi egitimi aliyorlar...
En İyi Cevaplar