Gece uyurken odanın tamamen karanlık olmasını mı tercih edersiniz yoksa az ışıklı olmasını mı?

Özellikle çocukların uyuduğu odada en ufak bir ışık bile olmamalıdır. Bu sebeple uzmanlar çocukların odasına gece lambası konulmasına sıcak bakmıyor. Ayrıca uyurken odada ışığın bulunması testosteron hormonlarının kısmi olarak salgılanmasına neden olur.

Ayriyeten bakınız: #Testosteron hormonlarının en çok salgılandığı saatler 23.00 ile 01.00 saatler arasıdır. Büyüme çağında olan her bireyin bu saatler arasında uykuda olması gerekir.

#Melatonin denilen bir hormon var, biyoritmi belirler, gece salgılanır. Bu melatonin hormonunun salınımının olması için uyuduğunuz ortamın tamamen karanlık olması gerekir. Ufak bir aydınlık, #Güneş ışığı melatonin salınımını baskılar ve uykuyu sürdüremezsiniz, uyanık yaşarsınız.

Ayriyeten bakınız: Thomas Edison'un ilk ampulu bulduğu zamanlarda gazetelerde ''sizin uykunuzu etkilemez'' şeklinde başlıklar atılıyordu.

Etkilemez mi gerçekten? Etkiler, çok ciddi etkiler. Bizim kötü uyumamızın önemli bir nedeni ışık kirliliği. Eskiye göre daha aydınlık bir ortamdayız. Aydınlanma araçları melatonin salgılanmasını sürekli baskılıyor.

#Türkiye'deki insanların %10'unda uyku sorunu var. Sağlıklı bir uyku için yatağın rahat olması önemli değil. Önemli olan odanın tamamen karanlık ve sessiz olması.

Gece uyurken odanın tamamen karanlık olmasını mı tercih edersiniz yoksa az ışıklı olmasını mı ?



Tamamen karanlık odada uyurum.
Az ışık alan odada uyurum.
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Gece uyurken odanın tamamen karanlık olmasını mı tercih edersiniz yoksa az ışıklı olmasını mı?
Cevapla