Ülser rahatsızlığınızın olduğundan ne zaman şüphelenirsiniz?
1 ay
Sık belirtileri: mide ağrısı/yanma hissi, hazımsızlık, bulantı ve bazen kusma, iştahsızlık, gece mide ağrısı. Kesin tanısı gastroskopi ile mümkündür. Ayrıca ciddi sayılabilecek ek belirtiler: kusarken kan, siyah dışkı, ani ve şiddetli karın ağrısı, sebepsiz kilo kaybı, aşırı halsizlik.
Göğüsünün hemen altında orta kısımında ağrı olur. Bunun yanında yanma hissi, sancı, hazımsızlık şikayetlerin olabilir. Ama bunlar gastritte de görülür. Kesin teşhis için endoskopi yapılıp midede gerçekten yara oluşmuş mu görmek gerekiyor. Bir de bonus bilgi vereyim; Açken ağrın varsa mide, tokken ağrın varsa duedenum (12 parmak barsağı) kaynaklı olduğunu gösterir.
Geçmiş olsun acil şifalar diliyorum…
@waybackhome denen kişinin yorumunu gördüm. Siyah dışkı gis kanamasında görülür. Yani hasta zaten yıllardır ülser olmuş ve kanamış demektir. Bariz şekilde bilmeden internetten yazmış. Bilmediğiniz işe karışıp saçmalamayın. Soran zaten kendiside internete bakardı. Ne kadar akıllısın var ya 😒
Bilgi için çok teşekkür ederim. Sibo rahatsızlığım var muayene olduğum doktor tedavisi için karvakrol kullanmam gerektigini söyledi metan sibo da kekik yağı yeterli değilmiş 7 ay boyunca kullandım sonra bıraktım kekik yağını patates haşlaması yerken bile midem yanıyordu bi kaç gün böyle hafif beslendim mide yanması epey geçti ama ani hareketlerde yine yanma hissi oluyor gibi birde çok karnım şiştiğinde ağrı da olmaya başladı acaba ülser olup olmadığımı öğrenmek için teste girmelimiyim?
Kesinlikle seninki farz olmuş endoskopi yapılıp bakılması lazım
Cevap
1Cevap
Her yemekte miden yanar ağrır kramp gibi kusma olur falan ama dönemsel de olabilir veya bazı yediklerin dokunuyor da olabilir doktora git
Nasıl bir rahatsızlık o
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?