Dizdeki kitlenme şikayetinin bir numaralı şüphelisi menisküs yırtıklarıdır. Özellikle menisküsün bir parçasının eklem arasına girmesi dizin hareketini fiziksel olarak engeller. Görüntüde eklem aralığının iç kısımlarında (medial bölge) bazı koyu düzensizlikler seçiliyor, ancak bunun bir yırtık olup olmadığını anlamak için diğer kesitlere bakmak şart. Kitlenmeye bazen eklem içinde serbestçe dolaşan küçük bir kıkırdak veya kemik parçası sebep olur. Dizinde ağrı olduğuna göre eklem içinde muhtemelen efüzyon dediğimiz sıvı artışı vardır. Bu da dizde gerginlik ve hareket kısıtlılığı yapar.
En son spora gittim ve ordan sonra çok şiddetli ağrı başladı önce, sonra birkaç gün tam olmasa da kısmi kitlenme hissi oldu dizimi aç kapa yapabiliyordum ama çok ağrım vardı diye kitlendi gibi hissettim ağrının ilk başladığı günde hiç bu kadar yoğun ağrım olacağını düşünmedim spora da ara verdim orada en son ağırlık kaldırdım sonra bu hale geldim şu an biraz yürüyebiliyorum ağrım devam ediyor ama özellikle bacağımın arkasında iğne batar gibi batma ağrıları oluyor
gönderdiğin mr kesitinde de zaten diz ekleminin iç kısmındaki menisküs dokusunda sinyal değişikliği ve düzensizlik fark ediliyor. ağırlık kaldırırken başlayan şiddetli ağrı ve kilitlenme hissi genellikle bu bölgedeki bir yırtığın eklem arasına girmesiyle oluşur. bacağın arkasındaki iğne batması hissi ise yırtığa bağlı gelişen ödemin veya eklem sıvısının geriye doğru baskı yapmasından kaynaklanabilir. bu durum ön çapraz bağda zorlanma veya menisküs arka boynunda bir hasar ihtimalini güçlendiriyor. bu tek bir kare üzerinden kesin teşhis koymak sağlıklı olmaz çünkü diğer kesitleri ve resmi raporu görmek gerekir. en kısa sürede bir ortopedi uzmanına muayene olmalı ve mr raporunu göstermelisin. fiziksel muayene yapılmadan uygulanacak herhangi bir yöntem durumu kötüleştirebilir. şu an için dizi zorlamadan dinlenmeye devam etmelisin.
Dün doktor aynı zamanda bacaklarımda biraz çarpıklık olduğunu söyledi diz kapağına baskı oluyor kıkırdak ağrısı çekiyorsun dedi Spor olarak fitnessa gidiyorum Koşu bandını eğimsiz yavaş yürüyeceksin dedi Bacağınla ağırlık kaldırmayacaksın dedi e fitnessta o zaman hangi makineleri kullanabilirim ben dizime zarar vermeden
tek diz mi çift diz mi tam hatırlamıyom da , ezilme var dedi onun bi adı vardi onu söylemişti , 1 kere kitlenmişti adım attırmamıştı o zaman gitmiştim , uzun bi süre katlı durunca kıt diye ses geliyor düzeltince
bendede o tip şikayetler var ve yırtık var. inşallah seninkide değildir dicem ama benziyor gibi. dizlerini büküp zorlama o şekilde oturma namaz varsa sandalyede kıl.
Menisküste herhangi bir yırtık gözükmüyor detaylarına bakamadığım için münimal bir yırtık varsa buradaki fotoğrafta göremem ama çapraz yan bağlarında zorlanma veya kısmı yırtık söz konusu ama
En son spora gittim ve ordan sonra çok şiddetli ağrı başladı önce, sonra birkaç gün tam olmasa da kısmi kitlenme hissi oldu dizimi aç kapa yapabiliyordum ama çok ağrım vardı diye kitlendi gibi hissettim ağrının ilk başladığı günde hiç bu kadar yoğun ağrım olacağını düşünmedim spora da ara verdim orada en son ağırlık kaldırdım sonra bu hale geldim şu an biraz yürüyebiliyorum ağrım devam ediyor ama özellikle bacağımın arkasında iğne batar gibi batma ağrıları oluyor