2 ay

Beden dilini okurken midemde şekiller, renkler ve fikirler hissetmek sinestezi mi, doktora gitmeli miyim?

Benim duvar kağıdımda telefonumda yani karakterler var, onların duruşu ya da bakışı ile müziği, duyguyu bir fikri eşleştirme yapıyorum hatta çoğu zaman da bir fikri eşleştirme yapmasam bile müziği o duruş ve bakış ile eşleştirme yapsam sezgisel olarak ya da his olarak diyelim, fikirler geliyor. Ne düşünüyorsam eğer o zaman mesela psikoloji üzerine bir kitap okudum ve bunu yaptıktan sonra ya da yaparken aklıma bir fikir geliyor? Mesela aklımdan bir senaryo ya da filmden bir senaryo, saçma bir şey yani alakasız olsa da yeni bir fikir doğuruyor bende, bir şekil bir duruş bir davranış alakasız başka bir şeyle yani diyelim ki psikoloji ya da felsefe hakkında aklıma bir fikir veriyor bu? Mesela ben bir fikri bir şekil ya da bir duruş ve davranış ile eşleştirme yapıyorum, mesela bir teori okudum diyelim genel görelilik, onun bir şekli var gibi ya da ben arkadaşımı okuyorum diyelim ve bana o şekil olarak geliyor, midemde yuvarlak bir çember hissediyorum ve rengi de var? Ben küçükken motor sesinden ağlamıştım şimdi yine aynı şekilde huylanıyorum, bir de güneşte ve seste başım ağrıyor, bir de kalabalık ortamlarda başım ağrıyor ve sesten gözüm kızarıyor? Kar yağıyor ve güneşte kara vuruyor ya, o ışıktan da hapşırma geliyor? Bunlar ne anlama geliyor? Doktora gitmeli miyim?
Beden dilini okurken midemde şekiller, renkler ve fikirler hissetmek sinestezi mi, doktora gitmeli miyim?
Cevapla