3 ay

Konuşmakta zorlanmak bipolar belirtisi mi otizm belirtisi mi?

Çocukluktan beri farklıyım, sosyal kaygı çekingenlik var ama tam olarak bundan olduğunu sanmıyorum. Konuşurken rahat olamıyorum, kaçınıyorum. Sanki bir şey tutuyor beni. Aslında konuşmak istiyorum ama çıkmıyor sesim ve sık sık sesim kısılır yani sürekli yutkunma isteği oluyor. Bir de bu durum oruç zamanı daha çok oluyor. Sanki kafam çalışmıyor, durmuş gibi. Bu yüzden de konuşmakta zorlanıyorum bir de tek düze aynı şeyleri konuşuyorum. Babamla bile bu konuşma zorluğunu yaşıyorum. Belki çok kaygıdan mı kaynaklı bilmiyorum ama ben 4 5 yaşlarında konuşmuşum. Yani çocukluktan geliyor bu gariplik. Bir de hep çocukken neden konuşmuyor denilirdi bana. Çok samimi olduğum kişilerin yanında çenem açılır ama o da pek çeşitli değildir, tek düze. Hatta konuşmuyorum diye ahraz dediklerini duydum ortaokula giderken. Ahraz demek konuşmayan anlamına geliyor. Sosyal anlamda hep geride hissediyorum yaşıtlarıma göre. Yaşadığım şeyler depresyon sosyal anksiyeteye benziyor ama bence değil. Altındaki sebebin otizm DEHB veya bipolar, şizofren olduğunu düşünüyorum.

Bir de antidepresanlar fayda etmedi ama aripa 5 mg kullandım. Bayağı fark etti. Rahat konuşabiliyorum onu içince. Takıntılarım bayağı azalıyor ve sanki kafama kan gidiyormuş gibi çalışıyor kafam. Ve bu ilaç şizofren bipolar gibi insanlara veriliyormuş. Bence bu bile bir bulgu. Ne düşünüyorsunuz ne var bende

Güncellemeler
3 ay
Güncel soru
Güncellemeler
3 ay
Neden böyleyim. Otizm mi sizce
Konuşmakta zorlanmak bipolar belirtisi mi otizm belirtisi mi?
Cevapla