Çocukluktan beri farklıyım, sosyal kaygı çekingenlik var ama tam olarak bundan olduğunu sanmıyorum. Konuşurken rahat olamıyorum, kaçınıyorum. Sanki bir şey tutuyor beni. Aslında konuşmak istiyorum ama çıkmıyor sesim ve sık sık sesim kısılır yani sürekli yutkunma isteği oluyor. Bir de bu durum oruç zamanı daha çok oluyor. Sanki kafam çalışmıyor, durmuş gibi. Bu yüzden de konuşmakta zorlanıyorum bir de tek düze aynı şeyleri konuşuyorum. Babamla bile bu konuşma zorluğunu yaşıyorum. Belki çok kaygıdan mı kaynaklı bilmiyorum ama ben 4 5 yaşlarında konuşmuşum. Yani çocukluktan geliyor bu gariplik. Bir de hep çocukken neden konuşmuyor denilirdi bana. Çok samimi olduğum kişilerin yanında çenem açılır ama o da pek çeşitli değildir, tek düze. Hatta konuşmuyorum diye ahraz dediklerini duydum ortaokula giderken. Ahraz demek konuşmayan anlamına geliyor. Sosyal anlamda hep geride hissediyorum yaşıtlarıma göre. Yaşadığım şeyler depresyon sosyal anksiyeteye benziyor ama bence değil. Altındaki sebebin otizm DEHB veya bipolar, şizofren olduğunu düşünüyorum.
Bir de antidepresanlar fayda etmedi ama aripa 5 mg kullandım. Bayağı fark etti. Rahat konuşabiliyorum onu içince. Takıntılarım bayağı azalıyor ve sanki kafama kan gidiyormuş gibi çalışıyor kafam. Ve bu ilaç şizofren bipolar gibi insanlara veriliyormuş. Bence bu bile bir bulgu. Ne düşünüyorsunuz ne var bende
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Bende boyleyım doktor kaygı atakları gecırdıgımı soyledı
Kaygı yapar mı böyle ama bende çocukluktan beri farklılık var. Anne karnından kaygiyla gelmiş olamam herhalde. Gerçi anneminde otizmli olduğunu düşünüyorum
Asjfshdjahsahs bnde cocukluktan boyleyım aılende varsa genetık olarak sende de olabılıyormus
Babamla aynı şeyleri yaşıyorum. Bence genetik. Ve kardeşim de geç konuştu. Kız kardeşim de sürekli mız mız ağlıyordu okula giderken bile. Otizmden şüphe ediyorum
Olabilir kimse normal değil artık bu kadar kafana takma bir iş bulup hobiler edinip sosyallesmeye çalış kitap oku bu şekilde üstüne giderek aşabilirsin
Çalışamıyorum ki özelikle kalabalık fabrika tarzı yerlerde çok zor. Çalışsam her şey düzelecek ama olmuyor
gel benim is yerıme ben senı alıstırırım calısmaya
Ne iş yapıyorsn ki
Markett
Nerde yaşıyorsun. Market sizin mi başkasının mı
bızım degıl uc harflı marketlerden
Nerde yaşıyorsun. Nasıl aldıracajsin ki beni, müdür msn
Dm den yazsana bana
tamam
Doktor ilac yazarken tani koyaraktan yazmistir bir sey demedi mi sana
Demedi. İlaç yazıp gönderiyor
Bir tanisi vardir da sana soylememistir otizim olmaeigi kesin ilac icince duzelecegin bir sey degil cunku herhalde sosyal kaygi var sende ondan vermostir
Ama çocukluktan beri farklıyım 4 5 yaşlarında konuşmuşum ve geç yürümüşm. 33 yaşındayım hiç sevgilim olmadı ve sosyal anlamda yaşıtlarıma göre gerideyim. Bi sürü sorun yaşıyorum
Yani gec konusma otizm belirtisidir de tek basina yeterli olmaz zaten sizpfreni bipolar vs de cocuklikta ortaya cikmaz
Kendimi bildim bileli depresyon anksiyete takıntı var. Uyku sorunları var apne galiba. İşe girip çalışamıyorum iyice izole oldum hayattan insanlardan. Herkesten nefret ediyorum ama o aripayi kullanınca çok daha iyi oluyorum. Şu an düşündüklerim çok saçma geliyor. Hatta onu içince ben kendime ne yapmışım diyorum.. çok mantıklı düşünüyorum ve konuşabiliyorum rahatça. Kafama resmen kan akışı sağlanıyor. Bi de bu yaşadıklarımı babamda yaşıyor onunda ilaç içmesi gereklidir bnce. Hatta ailecek sorun var yanı genetik bizimkisi. Bu yüzden bipolar ve şizofrenden şüphe ediyorum
Oytun erbaş çocukluk çağı şizofrenisi var diyor otizmlile karışıyormuş
Yani bunlar genetiktir genelde ailede varsa olabilir tabi ama sizforeni da sanrilar halisunasyonlar olur sende oyle seyler var mi
Ne gibi mesela örnek verin. Görüntü vs görmüyirim ses de duymuyorum
Yani o tarz seyler iste bipolar olabilir belki depresyon vs dedin ya
Majör depresyon ve boderline bozukluk da olabilir. Borderline ve bipolar benzer olduğu için karışıyormus
Otizm, göz teması kuramama adına tepki verememe ile alakalı daha çok.
Çocuklar için geçerli onlar. Yetişkinlerde dahs farklı
tek başına yetmez
Detayı okudun mu
abicim aslanım
15 yıldır organik olmayan atipil psikozum
bipolar arkadaşlarım var otizmin her seviyesine hakimim
Başka ne olması gerekiyor ki. Bu yüzden çalışamıyorum işe giremiyorum. Hiç sevgilim olmadı ve sosyal olarak hep geriden takip ediyorum yaşıtlarımi. 33 yaşındayım şu an.
İlacı 1 senedir kullanmıyorum ama sanki beynim tmsmeen durmuş gibi. İyice izole oldum. İnsan içine çıkmak istemiyorum ve kafamın içinde çocuğuyla kavga ediyorum intikam alıyorum ve nefret ediyorum çoğundan. Amcama bile gitmedim 1 yıldır. Dinle ilgili çelişkilerim var. Ama ilaç içince geçiyor. Neden
abicim bak önce kendine değer ver evde olma tak kulaklığı dolaş bisiklet dünyada önerilen bir tedavi yolu
Ama önce çalışabiliyor olmam gerek
yoo o noktaya gelmek için çaba her zaman çaba ve doğru doktor
Her hastane de yok sanırım o doğru doktor
piskyatri servisi