Bugün eczanede yaşadığım bir durumu anlamak istiyorum. Normalde çekingen biriyim ve kalabalık ortamlarda kendimi rahat hissetmem, özellikle eczane gibi yerlerde daha gergin oluyorum. İlaç almak için gittim. İlacı sorunsuz biçimde aldım, o kısımda bir problem yok. Fakat yaşadığım sosyal durumlar beni rahatsız etti.
Eczanede üç tane kasa/eczacı vardı. İçeri girince karşı taraftaki kasaların işinin bitmesini bekledim. O sırada sol taraftaki kasayı kullanan bir kızın bulunduğu bölümde sıra boşalmıştı. Ben beklerken benden hemen sonra içeri giren bir müşteriye kız “buyrun” dedi ve onun işlemini aldı. Bu durum beni biraz kötü hissettirdi ama önemsemedim.
Sonra karşıdaki orta kasadaki boşalan yere geçtim ve ilacı istedim. Görevli ilacı getirmek için arka tarafa gitti. Tam bu sırada sol taraftaki kız kendi kasasından çıkıp orta kasaya, yani tam benim karşıma geldi. Elinde POS cihazı vardı. Ben bana uzatıyor sandım ama cihazı arkamdaki müşteriye uzattığını fark ettim. Bu ikinci olay beni daha da kötü hissettirdi. Bir “yine yok sayıldım” hissi oluştu.
En merak ettiğim kısım şu:
Kız POS cihazıyla tam benim karşıma gelmişti, bu yüzden bana verecek sandım ama arkamdakine verdi. Bu hareket neden olur? Bu çalışanların normal yoğunluk/dikkatsizliği mi? Yoksa ben çok sessiz ve geri planda durduğum için mi insanlar beni aktif müşteri olarak fark etmiyor? Bu tür durumların psikolojik veya davranışsal bir açıklaması var mı?
Eczanede üç tane kasa/eczacı vardı. İçeri girince karşı taraftaki kasaların işinin bitmesini bekledim. O sırada sol taraftaki kasayı kullanan bir kızın bulunduğu bölümde sıra boşalmıştı. Ben beklerken benden hemen sonra içeri giren bir müşteriye kız “buyrun” dedi ve onun işlemini aldı. Bu durum beni biraz kötü hissettirdi ama önemsemedim.
Sonra karşıdaki orta kasadaki boşalan yere geçtim ve ilacı istedim. Görevli ilacı getirmek için arka tarafa gitti. Tam bu sırada sol taraftaki kız kendi kasasından çıkıp orta kasaya, yani tam benim karşıma geldi. Elinde POS cihazı vardı. Ben bana uzatıyor sandım ama cihazı arkamdaki müşteriye uzattığını fark ettim. Bu ikinci olay beni daha da kötü hissettirdi. Bir “yine yok sayıldım” hissi oluştu.
En merak ettiğim kısım şu:
Kız POS cihazıyla tam benim karşıma gelmişti, bu yüzden bana verecek sandım ama arkamdakine verdi. Bu hareket neden olur? Bu çalışanların normal yoğunluk/dikkatsizliği mi? Yoksa ben çok sessiz ve geri planda durduğum için mi insanlar beni aktif müşteri olarak fark etmiyor? Bu tür durumların psikolojik veya davranışsal bir açıklaması var mı?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer