Karabasan sizde de oluyor mu? Gerçekten böyle bir şey var mı, yoksa bilimsel bir açıklaması var mı?

Bana arada bir oluyor, artık çok korkmaya ve uyumak istememeye başlamıştım. Ama ufak bir araştırdım, bilimsel bir açıklaması varmış çok şükür, doğaüstü bir olay değilmiş: Uyku felci ya da karabasanı deneyimleyen kişi uykunun REM evresinde (uykunun dördüncü aşaması olup, kişi uykuya daldıktan 90 dakika sonra gerçekleşen, rüyaların görüldüğü uyku evresidir.) uyanır, yani bilinci açıktır fakat kasları hâlâ felçli olduğu için hareket edemez veya konuşamaz. Bu nedenle kişi, bedenini hareket ettiremediğini ve bir tür kısıtlılık yaşadığını hisseder. Bu esnada beyin rüyaları işlemeye devam ettiği için bazı kişiler, görsel ve işitsel halüsinasyonlar yaşayabilirler. Kişi rüya mı gerçek mi olduğunu anlamlandıramadığı bu durumdan çok korkar ve doğaüstü bir varlığın göğsünü sıkıştırdığı hissine kapılır. Halbuki durum sadece beyin ve vücut arasındaki koordinasyonun geçici bir aksaklığından ibarettir.

Karabasan sizde de oluyor mu? Gerçekten böyle bir şey var mı, yoksa bilimsel bir açıklaması var mı?
Karabasan sizde de oluyor mu? Gerçekten böyle bir şey var mı, yoksa bilimsel bir açıklaması var mı?
Cevapla