İbs ( Huzursuz bağırsak sendromu ) Detaylar kısmını okuyun lütfen?

Öncelikle doktora git kolonoskopi ol gibi şeyler yazmayın , bende bunun farkındayım zaten. Sadece bu durumu yaşayan ya da bilgisi olan var mı diye soruyorum. Benim yıllardan beri ara ara sıkıntılarım oluyor. Mesela 1 hafta 10 gün sürüyor sonra haftalarca aylarca olmuyor. Karın ağrım ve aşırı gaz oluyor. Ara ara kabız ve ishal oluyorum ama çoğunlukla yumuşak dışkılama ishale yakın oluyor ve mukuslu oluyor ayrıca kötü kokuda var. Sürekli olarak tuvalete çıkmak istiyorum , çıksam da saniyelik rahatlama oluyor sonrasında tekrar şikayetlerim başlıyor. Bir türlü rahatlayamiyorum. Sürekli tuvalete çıkmak istiyorum , çıkıyorum ama yapamıyorum yapsam bile rahatlama olmuyor. Mesela daha yeni tuvaletten çıktım ama şimdi tekrar gitmek istiyorum. Hep tuvaletim varmış gibi hissediyorum ama tuvalete gidince de her gittiğim de az da olsa diski yapıyorum ama kabız olmadigim halde yumuşak dışkı olduğu halde zorlaniyorum yaparken. Aşırı stresli biriyim hastalık hastasiyim en ufak şeyi kafama takarım. Bu belirtiler nerdeyse 2 3 seneden beri var ama gün olarak bu kadar uzun sürmüyordu sanki 1 hafta içinde geçiyordu ama bu sefer ki geçmedi , baya stres yaptım. Stres yaptıkca daha da kotulesiyorum gibi hissediyorum , hatta dün kalbim çok fena hızlandi bayilcam sandı. İbs de bunlar olur mu? Kötü kokulu dışkı , dışkıda mukus ve ishale yakın yumuşak dışkılama. Bunlar oluyor mu?

İbs ( Huzursuz bağırsak sendromu ) Detaylar kısmını okuyun lütfen?
Cevapla