yüksek ama bu, stresle ilglii , bi ara benimde hep yüksek gidiyodu hatta ilaca başladım stres yapan insanlar hayatımdan çıkında hipotansiyon yani (düşük tansiyon) dan baygınlık geçirdim şimdi ilaç kullanmadığım halde tansiyonum 10-11 arası 10 un altına düşerse baş dönmesi oluyo. stres le ilgili doktorlar başka nedenlerden dese asla (yeme, inanma)
06 Yorumla
Soran+1 yılYok bende 18 yaşından beri var yeni çıkmadı 18 ken gittim hastaneye dil altı verildi kaç kere ama rahatsız etmiyordu o zamanlar şu 6 aydır rahatsız ediyordu enseme vuruyor gözüm kızarıyordu gittim hastaneye Sonuç bu çıktı bakalım ne diyecek bana
Soran+1 yılSence Sonuç hipertansiyon kadar yüksek mi yoksa normal tansiyon mu
Soran+1 yıl@ivurkani
- +1 yıl
şu an hipertansiyon tanısı alacağını sanmıyorum bende almamıştım ama 18 tansiyonu görüyordum. ama herzaman stabil bu değer değildi o yüzden doktor tanı koymadı ama ilaç verdi.. bu derece olmaz stres yapan şeyler hayatımdan çıkınca 11 üstü tansiyon görmüyorum. çok çok ayda 1 12 görüyorum ve bu mükemmel bir sonuç. fakat yediklerine de dikkat etmen, kilo sorunu varsa bunuda halletmen lazım tabi (tuz) önemli.
Soran+1 yılAma tansiyon yüksek diyorsun
Soran+1 yılDoktor bir görsün döneceğim sana
En İyi Cevaplar
Yaşınıza göre biraz yüksek yediklerinize dikkat edin tuzu azaltın
0109 Yorumla
Soran+1 yılYani hipertansiyon olma riski var mı sizce
Soran+1 yıl@inciiilla
Soran+1 yılAnladım teşekkür ederim son olarak tansiyonun hiper olup olmadığını nereden anladınız hangileri yüksek hangileri düşük sizin gözünüzden bilmediğimden soruyorum ve doktor bayram sonrasına kaldı maalesef
Soran+1 yıl@inciiilla?
- +1 yıl
Yani normal ortalama tansiyon basıncı 120 80 olarak kabul edilir büyük tansiyon yani sistolun 140 üstü olması ya da diastol yani küçük tansiyonun 100 civarı olması pek istenmez siixn genelde bu seyirde gidiyor ama ikaç kullanmanızı gerektirecek kadsr mı bilmiyorum doktor kakar verir buna belki fazla kilonuz vardır ya da başka bir şey tetikliyordur ama krkulacak derecede değil inananın daha kötülerini gördüm
Soran+1 yılAnladım ama hipertansiyon da sayılmaz umarım 🙏 yaşınıza göre fazla diyince çekindim az ondan sordum
Soran+1 yılBenim tansiyon genelde büyük 140 üzeri küçük 100 hep ondan dolayı sorun yani doğru anlamış mıyım 😅😂
- +1 yıl
Yani yaşınız derken şunu dmeke istedim 40 50 yaşında olsanız normal bile kabul edilir ama yaşınız genç gece saatlerinde uyku halinde tansiyon daha düşer ama sizin 12 ye düşmüş gündüz hareket halinde hep 14 15 o yüzden ihtimal var ama yaşam şeklinizi değiştirirseniz düşebilir korkulacak kadar yüksek değil evet hipertansiyon hastasısın diyemeyiz
Soran+1 yılAnladım teşekkür ederim çok saol hemşire misiniz
Soran+1 yılHemşire misiniz asistan mı
Soran+1 yılOoo süper bayramdan sonra size geri dönüş yapacağım sonuçlar için
Soran+1 yılTeşekkür ederim
Soran+1 yılSorun yok yolunuz açık olsun hep
Soran+1 yılBen sizi bilgilendireceğim durumdan
Soran+1 yılSelam nasılsınız doktor ile görüştüm kardiolokla ve tansiyonumun yaşıma göre yüksek olduğunu holter sonucumun 140/90 geçtiğini büyük ve küçük tansiyonun hipertansiyon hastası olduğumu söyledi 10 mg norvaks yazdı 10 gün dene eğer düşmezse bir ilaç daha yazacağını söyledi
Soran+1 yıl@inciiilla. ?
Soran+1 yılTansiyonun 15 ve üstü diyor
- +1 yıl
Merhaba teşekkür ederim iyiyim siz nasılsınız dediğim gibi 140 ve üstü hipertansiyon kabul edilir sizin normal yaşamınızda tansiyonunuz bu şekildeyse stresli sinirli gergin anlarınızda daha da yükselebilir bu yüzden doktor kontrol altına almaya çalışmış düşük dozlu bir ilaç vermiş ama korkulacak bir durum değil geçmiş olsun
Soran+1 yıl10 gün deneyeceğim ilacı düşmezse bir daha ama yaşına göre tansiyon çok yüksek diyince bir garip gelmedi değil hani
Soran+1 yılYazıcam 10 gün sonra tekrar gel dedi
Soran+1 yılKilo problemim yok zayıf biriyim yiyip kilo almayanlardan
Soran+1 yılYok yemiyorum yağsız ve tuzsuz
Soran+1 yılSaol ilacı kullanıyorum ama hala düşme yok sabah aç karnına öğlen ve akşam yine ölçüyorum düşme yok hala
Soran+1 yılİlacın derecesi yükseklecek o zaman
Soran+1 yılSelam nasılsın tansiyon hala aynı yüksek sabah kalkıyorum ölçüyorum ki sabah düşük olması lazım 150 ve katları küçük 90 -95 arası perşembe günü 168 di 90 kapril aldım mecbur hergun 15 lerde
Soran+1 yıl@inciiilla.
Soran+1 yılYarın gideceğim zaten doktora bakacak sonuçlara birsey soracağım size diyelim doktor yazdı ilacı verdi kullandım zamanla tansiyon diyelim düşmeye başladı 12 kere 11 10 lara gelmeye başladı bırakayım mı ilacı yoksa kullanmaya devam mı edeyim
Soran+1 yıl@inciiilla. Sizce
Soran+1 yıl10 mg düşük bir ilaç mı madem tansiyonum yüksek neden düşük doz verir ki sizde dediniz tansiyonunuz yüksek diye
- +1 yıl
Hayır devam edin bırakırsanız eski haline geri döner düzeldi diye bıraksanız ilk günler tansiyonunuz iyi çıksa en fazla 1 2 gün sürer bu kan basıncını dengelemek için kullanılan bir ilaç ama şöyle bir durum olur tansiyonunuz çok düşürür doktor kontrolünde daha düşük doza geçilir
- +1 yıl
10 mg düşük bir ilaç ama yine hipertansiyonda kullanılan bir ilaç sizin de çok yüksek olmadığını söylemiştim ama hipertansiyonsunuz doğru her vücutta aynı etki oluşmuyor bunun birçok nedeni olabiliyor genetik yaşam tarzı metabolizma insan vücutları birbirinden farklı o yüzden size erki etmeyen 10 mg sizin gibi başka birine etki edebilir doktorunuz da düşük doz ile başlamış çünkü yüksek doz zaten etki edecek direkt onunla başlaması sizin sağlığınız için iyi olmaz ilaçlarda yeterli dozda alınmalı sonuçta fazlası zegir etkisi siz şöyel düşünüyor olabilirsiniz zatem yüksek yüksek mg bir ilaç versin düşsün işte ama bunun yol açacağı pek çok sonuç var siz doktorunuza güvenin derim
Soran+1 yılŞundan diyorum çünkü bana dediği senin tansiyonun senin yaşına göre çok yüksek bu yaştaki kimselerin tansiyonun böyle olması normal değil diyince bende ondan sordum
Soran+1 yılSizin de dediğiniz su mu tam anlamadım benim tansiyonum yüksek mi normal kararda mı ben bunu anlamadım hala açıkçası
Soran+1 yıl@inciiilla 🤔🤔🤔🤔.
- +1 yıl
Normal kararda tansiyonunuz yüksek ama sizin yaşınıza göre çok yüksek doktorun dediği genç yaşınızda yüksek 50 yaşa göre de yüksek ama yaşın getirdiği sonuçlarla beklendik bir durum siizn genç yaşınıza rağmen yüksek olması garip ama korkulacak endişelenecek bir durum yok bu durumu bu kadar gözünüzde büyütmeyin başka ilaç verir o da tansiyonunuzu dengeler ama düzeldi diye bırakmayın bu kronik yani devam eden bir hastalık grio gibi geçici değil
Soran+1 yılSelam günaydın doktora gösterdim ilaçtan sonra tansiyon değerlerini ve delix 5 mg yazdı 5 i sabah 10 mg öğlen ya da akşam üstü kullanacakmışım
Soran+1 yıl@inciiilla Attım ilk ilacı sabah
Soran+1 yılBakicam işte duruma göre bugün tansiyonum 95 65 oldu çift gördüm başım çok döndü halsiz yorgun hissettim normal midir acaba
Soran+1 yıl@inciiilla. A
- +1 yıl
Büyük tansiyonunuz düşmüş yani 95 düşük tansiyon düşüklüğü yüksekliğine göre daha iyi diyebilirim ama evet dediğiniz gibi belirtileti var daha fazla düşmesi de iyi değil mutlaka doktorunuza bunu söyleyin ilaçları değiştirir ya da kullanım dozununu düzenler ama bir süre takip edin sürekli böyle düşük mü seyrediyor diye
Soran+1 yılBeni çok sarstı bugün bas donmesi halsizlik mide bulantısı birine daha baktım tansiyonuna benimkine yakındı o turp gibiydi ben ceset gibiydim
Soran+1 yılOnun tansiyon problemi yok sağlıklı benim gibi değil belki de benim vücut alışkın değil ondan mı kötü oldum acaba 12 yıl hep yüksekti
- +1 yıl
Evet sizin vücudunuz düşük tansiyona alışık olmadığı için bu tepkiyi vermiş dediğiniz tüm şeyler düşük tansiyon belirtileri ama dediğim gibi herkesin vücudu aynı tepkiyi vermez dediğiniz kişinin genel tansiyonları bu seyirdedir vücudu bu şekilde dengededir onun da tansiyonu örneğin 13 olsa belki onun da başı dönecek midesi bulanacak ama sizin tansiyonunuz 13 olsa bu durum olmayabilir vücudun alışık olduğu denge ile alakalı yani umarım anlatabilmişimdir
Soran+1 yılŞunu demek istiyorum benim ben onun tansiyonuna geldim bayılacak gibi oldum peki o benim tansiyon degerlerime çıkarsa ne olur peki
- +1 yıl
O da bayılacak gibi olabilir midesi bulanır yükdrk tansiyon belirtilerini gösterebilit ama kesin konuşamayız hiçbir şey de olmayabilir bünyesi kaldırabilir belki ama bu düşük bir ihtimal şöyşe düşünün yıllardır sağ taraf bildiğiniz sol tarafınızmış bir dengeniz bozulur değil mi vücutta bu şekilde denge bozulunca tepki verir
Soran+1 yılAnladım çok teşekkür çok saol bu ilaçları hep içmek zorundayım değil mi öyle ya da boyle benimle beraber yaşayacak tansiyon
Soran+1 yılSaol iyi geceler 🤚
Soran+1 yılSelam nasılsınız iki gündür tansiyon ilacımı içiyordum icince normal seviyelerde diyordum ya birde içmeden bakayım dedim iki gün içmedim iki ilacı da aklıma geldi bir tansiyona bakayım dedim 186 büyük küçük 110
Soran+1 yıl@inciiilla. 3
Soran+1 yılya da beyin kanaması riski
Soran+1 yılİçince 11-12-13 küçük de 70-80 arası bir yükseldi öyle sansa bakayım dedim yarım saat oturdum düştü kendi kendine iki saatir iyi Şu an tansiyon ne yapayım sizce
Soran+1 yılya da yükselmesi denk mi geldi bana yoksa ilacı içmediğim için mi yükseldi tansiyon yüksek çıktı ama Şu an ilaç içtiğim rakamlar çıkıyor iki saatir böyle o yüzden ben ilacı biraz bırakayım dedim bakalım ne olacak diye
Soran+1 yıl@inciiilla. W
- +1 yıl
İlacı biraz bırakatım demeniz çok yanlış yükseldiğini her zaman anlayamayabilirsiniz ve bu vücudunuzu yorar belki o an yorgun olduğunuz için yükseldi ya da dediüiniz gibi denk geldi ama şu an düşük çıkması ilacı kafanıza göre bırakabileceğinizi göstermez o an da yüksek denk gelmiş olabilir şimdi de düşük denk gelmiş olabilir eğer sağılığınızı düşünüyorsanız ve dengeli bir tansiyon istiyorsanız ilaçlarını düzenli içmelisiniz kafankza göre bırakmak sizin karar vereceğiniz bir durum değil
Soran+1 yılYani siz diyorsunuz ki ilacı ben içmedim vucut yoruldu ve yine eski haline geri döndü ve tansiyon o dakika normal bile çıksa beklemediğim anda bir yükselir ve beni mahveder diyorsunuz hipertansiyon olduğu için bende
Soran+1 yıl@inciiilla;
Soran+1 yılİlacı içmeyerek vücuduma zarar veriyorum öyle mi
Soran+1 yılAnladım çok saol teşekkür ederim
Soran+1 yılSelammmm nasılsın belki bana kızacaksın ama ben ilaçları içmiyorum 15 mg kullanıyordum ya tansiyonum hep yüksek çıkan ben sürekli dil altı kullanan ben ilaçlari 2 ay olacak neredeyse düzenli kullandım bir iki kere yükseldi 10 gündür kontrol ediyorum ve düşük çıkıyor içmediğim halde tek korkum var yalan yok çıkmaz çıkmaz bir patlar ondan korkmuyor değilim açıkçası
Soran+1 yıl@inciiilla
Soran+1 yılOn yargı değil ilaçları 2 ay düzenli içtim dusuk cikiyor Şu an ondan dedim peki sen diyorsun ki sen hipertansiyon hastasısın ne olursa olsun düşükte çıksa içeceksin bir bakmışsın 10 günde değil 1 ayda fırlamış anladım
Soran+1 yıl@inciiilla.
Soran+1 yılAnladım da benim yazdığımı okudunuz mu
Soran+1 yılÇok düşükten kastınız kaç mesela
Soran+1 yılC@inciiilla
Soran+1 yılYok bu rakamların üstü dur şimdi ölçeyim kaç çıkacak bekle şimdi ölçtüm büyük 115 küçük 75
Soran+1 yıl@inciiilla. (
Soran+1 yılHadi ya hep böyle çıkıyor bu düşük olmuyor mu normal mi
Soran+1 yılBen düşük biliyordum
Soran+1 yıl@inciiilla;
Soran+1 yılSenin demek istediğini anlıyorum hipertansiyon hastasısın senin ne olursa olsun ilacını içmen lazım seninki her an çıkacak bir tansiyon diyorsun dusukte çıksa içeceksin ilaclari
Soran+1 yıl@inciiilla :
Soran+1 yılAnladım peki şimdi oldu çok saol ben ilaçları içmeye devam ilaçları içinde de rakam değişmiyor büyük 10 küçük 5-6-7 olmuyor 10 üstü hep 6 üstü hep
Soran+1 yıl@inciiilla,
Soran+1 yılİlk ilacı yazdığında biliyorsun 10 mg etki etmedi 5 mg gramı verip 15 mg kullanmaya başlayınca tansiyon düşmeye başladı ilaclari düzenli kullanacağım söz yarından itibaren eskisi gibi düzenli kullanacağım
Soran+1 yıl@inciiilla)
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
4Cevap
- Sağlık konusunda 39,9b cevap paylaştı.
u +1 yılNormal değil.
02 Yorumla
Soran+1 yılNasıl yani peki çok mu yüksek normal mi yüksek
Soran+1 yıl@baris_lonelyforever
+1 yılyüksek/hipertansiyon değerleri mevcut, genel olarak da birkaç ölçüm dışı hep yüksek çıkmış. geçmiş olsun.
04 Yorumla
Soran+1 yılEee hipertansiyon tam olarak ne oluyor yani ne gibi sonuçları var
- +1 yıl
yüksek tansiyonun 140 ve üstü çıkması sonucu oluşur, en basit böyle açıklanabilir
Soran+1 yılAnladım baktım şimdi beyin hasarları kalp hastalığı felç bırakma tehlikesi varmış
- +1 yıl
Her hastalığın bir etkisi var ama internette yazan her şeye körü körüne güvenmeyin örneğin baş ağrısına da baktığınızsa internette beyin kanaması geçirmeye kadar bilgiler var hipertansiyon evet riskli bir hastalık ama kronik bir hastalık yani ilaçlarınızı düzenli alırsanız kısacası tansiyonunuz dengede kalırsa bir sıkıntı çıkarmaz merak etmeyin endişelenmeyin türkiyenin genelinde bir hipertansiyon problemi mevcut zaten ama herkes felç geçirmiyor değil mi endişelenmeyin böyle ihtimaller çok yüksek tansiyonda olur 16 ve üstü gibi düşünebilirsiniz
+1 yılTansiyon hastası olabilirsin dur bir dakika sonuçları bir doktora gösteriyorum
013 Yorumla
Soran+1 yılGöster rica etsem
Soran+1 yılTansiyon sizce hipertansiyon mu yoksa normal tansiyon mu
Soran+1 yıl@mutsuz_kralice
- +1 yıl
Konuyla ilişkin lütfen dahili doktoruna başvurdun mu
Soran+1 yılBayramdan sonra anliyor musun anlamıyor musun konuyu
Soran+1 yıl@mutsuz_kralice?
- +1 yıl
Tansiyonum bayağı yüksek baş ağrısı baş dönmesi burun kanamayan var mı
- +1 yıl
Burun kanamanı var mı
Soran+1 yılYok göğüs ağrısı var sadece
- +1 yıl
Kardiyoloji uzmanına git
- +1 yıl
Hipertansiyon hastası olabilirsin
Soran+1 yılGittim zaten sonuçları aldım doktor yok bayramdan sonra gideceğim kafa yapmıyorsun değil mi benimle
Soran+1 yıl@mutsuz_kralice?☹️
Kardeşim kolay gelsin son durumun nedir
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılYüksek
03 Yorumla
Soran+1 yılYani yüksek derken hipertansiyon kadar gider mi sizce
Cevap sahibi+1 yılGider
Soran+1 yılAnladım teşekkür ederim
Gizli Üye(45 üstü)+1 yılnormal abisi
02 Yorumla
Soran+1 yılabisi?
Soran+1 yılKötü birsey yok yani öyle mi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer 
