Rahatsız olduğunu şeyi googledan YouTubedan araştırıp bir şeyler okuyorsun, aklına takılanı da gittiğimde doktora sorarım diye aklının bi köşesine yazıyorsun, doktora şurda şöyle bir şey okudum diye söylediğin zaman sanki çok bilmişlik taslıyormuşsun gibi anlıyorlar, ben 6 sene okudum benden iyi mi bilecen der gibi, tamam işte biz de böyle bir şey okuduk doğru mu değil mi diye soruyoruz, merak ettiklerimizi soruyoruz, hastalık hastası olup sürekli gidenleri demiyorum, zorunda kalmadıkça da hastaneye gitmem ben zaten. Ayrıca bir hastaya ayrılan zaman kısıtlı, araştırıp bakmak iyi değil mi?
AI Persona’ya Sor
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Aslında oradaki tahammülsüzlüğün sebebi siz değilsiniz, doktorlar tamamen "çaresizlik ve zamansızlık" yüzünden tahammülsüzler. Çünkü bir türlü kendilerini ifade edemiyorlar ve diyelim ki zamanları bol olsun (1000 de 1 ihtimal) ve sessizce dinlesinler. O konunun sonu bir türlü gelmeyecektir doktorlar bunu çok iyi bilirler. Çünkü yaptığınız şeyi yapan ilk kişi siz değilsiniz. Bir doktor ta stajyerliğinden beri benzer hastalarla binlerce kez karşılaşmıştır. Belki doktor egosu diyeceksiniz ama ben buna deneyim diyorum, uzaktan görüp tanısını doğru koyup emin olmak için muayene edip haklı çıktığımız çok hasta oldu, yüz mimiklerinden bile hastanın neden geldiğini yüzde 70 anlıyoruz, konuşunca bu oran yüzde 95 e çıkıyor, ben şahsen hastanın sırtını dinleyip içtiği sigaranın markasını söyleyebiliyorum. Yani arada sırada yanılsak da biz hastaları çoğunlukla kendilerinden daha iyi tanıyoruz. Mesela bu konuya sizden örnek verebilirim. Mesela siz bildiğinizi, araştırdığınızı zanneden birisiniz ama aslında yaptığınız tek şey kafanızı daha çok karıştırmak. Neden mi? Çünkü hiçbir bilinçli doktor google dan youtube dan araştırma yapmaz, bi kere güvenilir değiller, yalan yanlış bilgi çok, eski, değişen bilgi çok.. Doktor ya gider internette halka açık olmayan, paralı, doktorlara özgü yabancı dildeki, lisanslı güvenilir yayınlardan o bilgileri araştırır ki bunlar google da yer almaz ya gider kongrelere katılır, eğitim toplantılarına gider ya güvenilir doktor gruplarındaki paylaşımları takip eder ya da 1-4 sene arasında sürekli güncellenen kendi branşına ait çoğunluğu 1000 sayfa olan textbooklardan okur. Hiçbir bilinçli doktor google daki bilgilere güvenmez.. Eğer bir bilimsel yayında yer almıyorsa meslektaşının söylediğine bile güvenmez. O yüzden sakın google dan, youtube dan araştırıp bilinçli olduğunuzu iddia etmeyşn. Zira doktorlar bilinçli olabilmek için dünyanın parasını harcıyorlar. Siz öyle olmadığını düşünseniz bile böyle yapıyorlar, yapmak zorundalar, tıp değişiyor çünkü.. Öte yandan diyelim ki google da anlatılan bilgi doğru olsun. Salt bilgi tek başına bir şey ifade etmiyor. Esas önemli olan o bilgiyi yorumlayabilmek, ne anlama geldiğini bilmek. Burada da işin içine o doktorun deneyimi ve aldığı eğitim tekniği giriyor. Örnek vermek gerekirse bir sefer üniversite 5. sınıfta yazılısını yüksek puanla geçtiğim dermatoloji sınavının sözlüsünden kalmıştım. Hocaya sordum dedim ki sizin sorduğunuz lezyonu yanlış mı bildim, bu yüzden mi kaldım? Hoca dedi ki:"Hayır, doğru bildin". Peki neden bıraktınız beni Hocam diye sordum. O da dedi ki:"Sen lezyonu şıp diye bildin ama ben bilmeni istemiyordum, yorumlamanı ve ayırıcı tanı yapmanı istiyordum, onu, ona benzeyen diğer lezyonlardan nasıl ayırt edersin, kafanı çalıştırıp bunu bulmanı istedim, yarın bir gün bir köye atanırsan orada elinin altında laboratuvar olmayacak, lezyonun birebir aynısı da gelmeyecek, o yüzden biraz daha oku da mantığını öğren diye seni bütünlemeye bıraktım"dedi. Özetle tıpta esas mesele bilgiyi bilmek değildir, hastalığı hiç bilmeyebilirsin, ama mekanizmasını bilirsen, hastalığı anlarsan o zaman bazı problemleri de onlar henüz ortaya çıkmadan tahmin edebilirsin. Size kızma sebepleri aslında bu.. Siz hastaları çok iyi tanıyorlar, ama kendilerini sizin kadar iyi ifade edemediklerinden ya da etmek istemediklerinden, ifade etmekten sıkıldıklarından dolayı sizi kızdırıyorlar. Yoksa soru sormanız yanlış değil. Eğer (vakitleri varsa) çoğu doktor sorulara düzgünce cevap verir, düzgün cevap vermeyen de olabilir ama onlar tek tüktür. Öte yandan ben google dan youtube dan araştırdım bilinçli hastayım diye söze başlarsanız istisnasız hepsi sinirlenir. Çünkü bu onların gözünde ilber ortaylı ya "ben bizim bahçede kazı yaptım 50 sene önceden kalma plastik tabak, çanak buldum, uzun uzun araştırdım atalarım sümerli olabilir, sizin bu konudaki görüşleriniz nedir" demek gibi bir şey.. Sinirlenen de sorduğunuz sorudan çok araştırdım demenize sinirlenmiştir. Bilmem anlatabildim mi? Öte yandan şundan da adım gibi eminim benim bu kadar yazıp anlatmam da hiçbir işe yaramayacak, boşa yazmış olacağım, çünkü gördüğüm şu, insanlar bilgi sahibi olmadan fikir sshibi olmayı çok seviyorlar, hele de biz doktorlar sevilmeyen bir grup olduğumuz için haklı olduğumuz konularda bile derdimizi anlatamıyoruz,. Doktorlarla kötü anısı olan herkes direk saldırıya geçiyor. O yüzden çoğu doktor cevap vermek yerine susmayı ve kısa kesmeyi tercih ediyor. Bu konunun uzayacağını bildiğimden bu konuda daha fazla yorum yapmayı düşünmüyorum. Eğer sonuna kadar okuyacak kadar sabrettiyseniz size teşekkür ederim..
Evet yazdıklarınızın hepsini okudum öncelikle teşekkür ederim, ben söze ben bilinçli hastayım diye başlamıyorum, mesela şunu okudum doğru mudur gibisinden şeyler söylüyorum, kimseye saldırıysa gectigim yok, kendimize özel muamele hele ki hiç beklemiyoruz
O zaman sıkıntı yok, bizimkiler de ak kaşık değiller bunu biliyorum ama şu an ki ortam doktorlar açısından gerçekten çok çok kötü. Belki de gittiğiniz doktor öncesinde o kadar dolmuştur ki basit bir soruya cevap verecek tahammülü kalmamıştır, bu anlık bir şey de olabilir ya da doktorluk konuşmayı gerektiren bir meslek olmasına rağmen bazı doktorlar küçüklüğünden beri hep çalıştıkları, az sosyalleştikleri için az konuşan ya da sosyal ortamlardan haz etmeyen kişiler olabiliyor. Mesela tıbbi bilgisi iyidir, ama adam konuşmayı sevmez, bunun gibi şeyler. Hele hele de 5 numaralı kişilik tipiyse onlarda birazcık paranoya da olabilir, onlar genelde bilgiyi kendilerine saklamayı severler. Çok bilirler ama paylaşmak istemezler, sosyal anlamda yabanıl ve tahammülsüzdürler ya da bunların hiçbiri değildir sadece o anda ya birine sinirlenmiş, sıkılmış ya da bunalmış olabilir, anlık bşr tutum da olabilir. Eğer sizden kaynaklı bir durum yoksa ondan kaynaklı bu gibi durumlar da olabilir. Bir önceki yazıda daha çok doktor bakış açısıyla yazıp sizi eleştirmiştim, bunda da hasta bakış açısıyla doktorları eleştiriyorum. Öte yandan bu daha kısa oldu. Çünkü şimdi bende yorgunum, uyumam gerek:)) bir de sayfalarda zaten yeterince dr eleştirisi var, azcık da kendimize torpil geçelim değil mi? ;) Kafanıza takılan başka sorular olursa çekinmeden, her zaman yazabilirsiniz iyi geceler dilerim.
aynen kompleksliler