Benim, yanımda biri kriz geçirse artık ikimiz de kriz geçiririz. Ben acayip panik oluyorum ya da soğuk kanlı olup hemen bir yerleri aramam gerekcek.

Siz şahit oldunuz mu böyle bir şeye naptınız ilk?
Benim, yanımda biri kriz geçirse artık ikimiz de kriz geçiririz. Ben acayip panik oluyorum ya da soğuk kanlı olup hemen bir yerleri aramam gerekcek.

Siz şahit oldunuz mu böyle bir şeye naptınız ilk?
Aslında kalp krizi için profesyonel bir ilk yardıma gerek yok müdahale edecek kişi sadece soğukkanlılığını bile korusa yeterli oluyor ambulans gelene kadar krizi geçiren kişiyi sakinleştirmenin yöntemleri üzerindeki kıyafetlerde düğme, kemer, fermuar gibi alanları genişletip nabız kontrolü yapılması, krizi geçiren kişinin bilinci açıksa kullandığı ilacı kişiyi sakinleştirip içmesini sağlamak ve ambulans gelene kadar yatmasını sağlayıp bacaklarını kalp seviyesinin üzerine çıkarıp kalbe giden kan akışını sağlamak. Bu kadar.
İlk yapılması gereken ambulansın aranması. Ambulans atandıktan sonra olay yerine ulaşana kadar ilk yardım bilen bir kişi hastanın başına gelir. Kriz geçiren kişi ayakları hafif kaldırılarak kalp seviyesine getirilir ve kalbe kan akışı sağlanmaya çalışılır. Etraftaki kalabalık dağıtılır. Hastanın üzerini sıkan kravat, gömlek düğmesi vs gibi faktörler gevşetilir ve nefes yolu açılmaya çalışılır. Bu şekilde en kısa zamanda hastaneye ulaştırmak gerekir. Kalp durduğunda kalp masajı uygulanabilir ancak kalp atarken kalp masajı yapmak hastayı daha kötü duruma sokar.
Kalp krizi geçiren birini önce bir yere yaslayıp oturtmak gerekiyor ya da uzandırmak ve nefes alıyor mu almıyor mu bilinci yerinde mi değil mi kontrol edilmesi gerekiyor bu arada hemen ambulansı aramak gerekiyor tabi ki eğer nefes almıyorsa kalp masajı yapılmalı ama bunu da doğru yapmak gerekiyor benim eniştem yanlış kalp mesajı yüzünden öldü mesela tekniğini bilmek gerekiyor bu bilgileri ilk yardım seminerinde öğrenmiştim bu arada bizim ülkemizde ilk yardım eğitimi alan insan sayısı o kadar az ki keşke bunun önemini idrak edebilsek
Is yerinde bir kadin kalp krizi gecirdi. Hemen boynunun altina ceketimi koyum kalbini dinledim ve nabzina bakip kalbini dinledim. Yavas atiyordu. Ellerim ile baski uyguladim.
Bir kezde bisiklet ile giderken Otobus duraginda bir insanin cenesi kilitlenmisti dilini isiriyordu.. onunda yanina varip agzi kemiklerini iki elim ile ayirmak icin baski uygulayip dilini agiz bolgesine sokmustum..
Bircok olaya mudahil oldum yani..
Cevap
16Cevap
Maalesef bende aşırı panik olurdum çünkü daha önce yaşamadığım bir durum umarım da yaşamak zorunda kalmam ama ilk müdahale bilmediğim için tabi ki de hemen amblansı arardım ve haber verirdim. birde en yakınım da kim varsa amblans gelene kadar onu da çağırırdım sonra da başına beklerdim hastanın.. çok çok zor bir durum gerçekten..
Ambulansı ararım sadece gadası
Kasttetiğin şey kalp krizi değil sanki :) çünkü kalp krizi geçirirken hiç bir şeyin farkında olmayabilirsin sonrasında kendini belli edebilir.
Senin kastetmek istediğin şey muhtemelen Kardiyak Arrest dediğimiz kalbin kan pompalamayı durdurması beraberinde solunum ve bilinç kaybının gerçekleştiği olay.
Genelde bu tip durumlarda soğuk kanlıyımdır. O yüzden sorun yaşayacağımı düşünmüyorum. Hastayı güvenli bir yere alır 112 yi ararım. sonra Bee Gees'ten Stayin Alive açar 112 gelene kadar ritme uygun hastaya basmaya başlarım.
https://www.youtube.com/embed/fNFzfwLM72cKalp krizi değilde, önümde araba kaza yaptı. Ben durdum, dondum kaldım. Hareket edemedim. Adam bana bakıyor, kafasından kanlar çıkıyordu hemen 5 metre önümde. Sora 112 yi aradım ama arabadan da çıkamadın. Kalp krizinde de nasıl müdahale edildiğini bilmek gerekiyor. Bunun için eğitim almak lazım.
Önümde motor kazasi oldu adam havada takla atti.. beni bi gör adamdan cok ben bağırıyorum kxksjsjsjs etraftan yakinim zannetmişler
Ahahhaa bende kendime kötü diyordum ahhah boşuna üzülmüşum ahhaahha
Önce panik yapmamak gerekiyor. Sakin bir şekilde 112 i arayıp konu hakkında bilgi verilmesi lazım. Kişinin rahat bir pozisyon alıp nefes almasına yardımcı olmak gerekiyor. Omuzları ve başı rahat bir konuda olmalı lazım. Mümkünse yüksek tutmak faydalı olabilir.
El parmaklarına iğne batırıp kanamasını sağlarım. Bu bilgiyi uzun zamandır biliyorum. Ama kimse kalp krizi geçirmiyor ki deneyeyim😅😅
Kravat vs varsa gevşetirim düzgün nefes alabilmesi için gömleğini vs açar ayaklarının altına taş, yastık artık yüksekte tutacak ne varsa yerleştirir 112, yi ararım
Müdahale edemem, en fazla ambulans çağırırım..
Ambulans gelene kadar nolcak Adam öldü.. napsak ilk yardim mi ogrensek
35 yıldır ihtiyacım olmadı, böyle bir 35 yıl daha devam ederim.. 😂
Ayyy öyle demeee amaaaa.. nerde neyle karşılacağımızı belli olmuyore
Ohh huzura kavuştu dünyadan kurtuldu derim he birde Fatiha tabi
Müdahale edip sorumluluk almamayı tercih ederim. Ortamı havalandırır, ambulansa haber veririm.
İlkyardım eğitimini küçük yaşta aldık, gerektiğinde uyguladık.. dili boğazına kaçandan, boğazına kılçık takılana kadar müdahele ettiğim olmuştur.
Kalp krizi anında ne yapacağımı bilmiyorum. Bu konuda güzel bir eğitim almam gerek sanırım.
Bende kriz geçiririm. Birlikte ambulansı bekleriz.
😂 ..
Bi Sigara yakarım ilk başta
😂sonra
"Olum şaka yapmıyosun di mi bak" derim üfleyerek
😂😂
Gülüyo ya🤦🏽
Hayat öpücüğü verirdim
Karıştırdin
Yo karıştırmadım
Hiçbir şey yapamam bilmiyorum
Müdahale ederdim herhalde
Ambulans çağırırdım
Ambulansı ararım bu kadar.
Ambulansı ararım
112 nin numarasi kaçtı 😱😱😱😱
Bunu burdan alin😂
Şark köşesine 😂
Çok dolanma oralarda
112 yi ararim
Donakalır 112 ti ararim.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?