Şeker hastası olmaktan korkuyorum, ne yapmalıyım sizce?

Arkadaşlar benim bütün ailem şeker hastası. Dedem şekerden gitti, anneannem şeker hastası, babam da şeker hastası oldu şimdi 45 yaşında. Diğer akrabalarda da şeker hastalığı vardır da bilmiyorum kim, ne derece yakın. Benim bildiğim ailede şeker hastası insanlar olursa bir insanın şeker hastası olma ihtimali daha da artıyor, bana öyle dediler yani. İnternette de öyle yazıyor. Yani açıkçası anneannemin hayatını gördükten sonra şeker hastası olmak beni korkutuyor, babam 3 gün hastanelerde yattı. Bu da daha çok korkmama sebep oluyor, ailedeki herkes ya sigaradan ya şekerden gidiyor. Geçenlerde de 13 yaşında şeker hastası olan bir çocuk gördüm, ya bende erken yaşta şeker hastası olursam diye düşünüyorum ne zamandır. Her şekerli bir şey tükettiğimde daha da tetikleniyormuş gibi hissediyorum. Bir de ben çok düzensiz ve saçma sapan beslenen bir insanım, öyle sağlıklı da beslenmiyorum hiç. Ne yapmalıyım sizce?

Şeker hastası olmaktan korkuyorum, ne yapmalıyım sizce?
Cevapla