Hastalığı yeni başlamış birisinin şizofren olduğunu anlaması mümkün müdür?

Biraz uzun yazacağım ancak içimi dökmek istiyorum. Lütfen sorumu da alay ve hakaret etmeden yanıt verecek kişiler cevaplasın. Arkadaşlar ben 2022 yazında psikiyatriste gitmiştim ve psikiyatristim okb ve anksiyete belirtileri gösterdiğimi ancak hemen tanı koyamayacağını söylemişti. Sonra şehir değiştiğim için yeni bir psikiyatrist ile görüşmeye başladım ve ona hasta olmaktan çok korktuğumu, devamlı olarak kendimi temizlediğimi, hastalıklı hissettiğimi ve etrafıma da hastalık bulaştırmaktan korktuğumu söylediğimde okb tanısı koydu. Ancak bu durum bir ay içerisinde çok değişti. Bu ay yine aynı doktor ile randevum var ama randevu günüm gelene kadar bir fikir almak, içimi dökmek istedim. Son bir aydır o titiz halimden eser kalmadı. Aksine pis bir insana dönüştüm. Basit eylemler bile bana zor gelir oldu, çok içime kapandım. Bazen anlamsız öfke patlamaları yaşadım. Öyle ki bu öfke nöbetleri esnasında kendime fiziksel zarar dahi verdim. Annem bana denilenleri başka türlü anladığımı, kafamda farklı yorumlayıp sinirlendiğimi söylemeye başladı. Bir de izleniyormuş hissiyattı... Bir ay kadardır bazı yetkili ve üst düzey kişilerin her hareketimi izlediği ve dinlediği yönünde içimden atamadığım bir hissiyat var. Bunun saçma olduğunu bilen bir yanım olsa da ne yapsam kurtulamadım. Bu izleniyor hissiyatı bununla kalmadı. Bazen yolda yürürken arkama bakarken buluyorum kendimi. Ya da duyduğum her sesten ürkerken. Bazen düşünürken bir anda kesiyorum düşünmeyi çünkü öyle ki o an düşüncelerimin dinlendiğini hissettiğim kısa bir an oluyor. Sonra kafamın içinde beni yönlendirmeye çalışan sesler ortaya çıktı. Bana ne yapmam gerektiğini söyleyen, yapmazsan başına kötü şeyler gelir diyen sesler. Bazen anlık unutkanlıklar yaşıyorum. Beş saniye önce yaptığım şeyi yapıp yapmadığımdan şüphe duymak gibi. Şizofren birisinin şizofren olduğunu anlayamayacağını biliyorum ama erken başlangıç aşamasında anlaşılması mümkün müdür? Buradan teşhis konamayacağını ve bir profesyonelle konuşmam gerektiğini biliyorum ama randevu günüme dek derdimi anlatacak biri lazımdı. Bazen de insanı yargılamadan en iyi dinleyen kişiler hiç tanımadıkları olur bildiğiniz gibi... O yüzden buraya yazdım.

Hastalığı yeni başlamış birisinin şizofren olduğunu anlaması mümkün müdür?
Cevapla