www.matematiksel.org/.../
Besinlerin küflü kısmını kesip kalanını yemek sağlıklı mı?
www.matematiksel.org/.../

Hepimiz zaman zaman ihtiyacımızdan fazla yiyecek almışızdır. (Özellikle indirim varsa 😀) Aldıklarımızı bitiremeyince de bu besinlerde küf oluşur. Pek çok kişi bu küfleri temizleyip yemiş veya yenildiğini duymuştur.
Peki bunu yapmak sağlıklı mı? Yoksa kendimizi riske mi atıyoruz?
Bildiğim asla yenmemesi gerektiği çünkü o dışa vurana kadar içeriyi ele geçirmiş oluyor. Ama bu sabah bir parça ekmek vardı misafirlikteydim kuflenmeye baslamis beyazlasmis orasini kesip diğer tarafını yedim geri sayım benim için başladı 😄
Hahah 😂 Bile bile lades denir buna 😀
Neden bildiğini yapmadın?
Bize bu işin psikolojisini anlat 🙂
Yani şimdi kadın beni çağırmış birsuru hazırlık yapmış ve sofrada ekmek yoktu ben istiyince getirdi muhtemelen evdeki tek parçaydı almayı unutmuş bende bozuntuya vermedim.
Hey gidi hey arkadaşi için çiğ tavuk yiyen kaç kişi kaldık (topu lehime ceviriyim😂😂)
Hahaha 😂 İyi çevirdin ama geçerli bir sebep, pek çoğumuz böyle yapabilirdi.
Bu seferde yirttik çok şükür 😂😂
😂😂
Rokfor gibi zararlı olmayan, gıdanın lezzeti ve aroması için özel olarak küflendirme işlemine tabi tutulmuş gıdalar tüketilebilir. Ancak bunun dışında oluşan küfler sağlığımız için tehlikelidir.
Bence her ihtimale karşı tüketilmezse daha sağlıklı olur. çünkü yemeğin bir kısmı küflendiğinde genel olarak yiyecek bozulmuş oluyor, çürük olduğunda tabi ki yapılabilir. ama küflenmiş yemek genelde yenmez
Güzel detay vermişsin Barış 😀
Hayır sağlıklı değil, sebebi ise şöyle; bir besin küflendiği zaman o küf yaklaşık olarak 1 saate o besinin tümüne yayılır tabi biz bunu gözle göremediğimiz için sadece oranın küflendiğini düşünürüz ki bu yanlış bir düşünce mikroskop altına alınırsa o besin tümüyle küflendiğini görebilirsiniz. Bunun için küflü yeri kesip atmak mantıklı değil
Eline sağlık, güzel bilgiler 😇
Asla yenilmez. Geçtiğimiz hafta mandalina aldım. Daha 1 gün sonra 1 poşet mandalina ezilmeye, çürümeye başladı. Komple çöpe attim. Sanırım derin dondurucudan çıkardıkları mandalinayı satıyorlar.🤨
Her şeyi beklerim...
Ortalık iyice kim kimeye döndü...
Cevap
4Cevap
Sağlıklı değil ama domates ya da biber ya da başka sebzeyi kesip geri kalanını yemekte kullanıyorum. İşlem görünce ölür mü küf? 😄
Onu güncellemede görücez, bu konuda biraz bekleticez efenim 😂
Yok yapılmamalı, sağlam kalan yerlerde görünüşte sağlam gibi olsa da içerik olarak etkilemiştir ama yaşadiginiza gore..😀
Belki benim bünyem sağlamdı, olamaz mı? 😀
Olabilir o da bi ihtimal 😀
Siz yine de bilginize güvenin Prenses hanım 😀
Yok sizi asla baz alamam zaten Yinelenen bey 😀
Aaa nedenmiş dünyalıyım diye mi? 😂
Yok benim midem minnoş olduğundan sizin yöntem bana uymaz 😅
Laf aramızda bir haberden yola çıktım, güncellemede paylaşıcam, yoksa bana da uymaz 😀
Bekliyorum güncellemeyi 😀
😇🙏
Güncelleme yaparken şu fotoyu da kaldirsaydin keşke 😬😀
Hangi fotoyu? 😀
Küflü meyveyi gordükçe 😝
😂
Yeniden maruz bırakmış oldum kusura bakma ama onu değiştiremiyorum 🙃
Estağfurullah e artik sorudan çikma vakti geldi o zaman eiglemişsin zaten 😀
Tabi tabi bir daha bakma o fotoya 😂
Eig ile ilgisi ne peki? 😀
Yani eiglenince konu kapaniyor diye biliyorumda ondan 🤔😀
Yoo öyle olsa yazamazdık prenses, sizin galakside öyle olabilir 😀
Hatta yeni görüş bile geliyor 🙃
Tamam yanlış biliyormuşum 😀Bizim gezegende KS yok 😀
Ha sen o yüzden buradasın, şimdi oldu 😂
Ha mı 😂😂Ne kadar kibarsız Yinelen bey sdjjdj
😂
Kibarlığımı bir ha'ya indirgemeyelim lütfen Prenses hanım jdjdj
🤷♀️😂 sdjkloldjgfjd
Bizim kaleci gelmedi üzdü sjskksks, soruna gelirsek bende yemiyorum direkt atıyorum
Ya o geldi bence, hatta ben yazdığını bile hatırlıyorum biraz, futboldan pek anlamam vs. yazdı 😀
Yok ya kullanılmaz. Zaten pis bir koku oluyor. Yiyebilen var mı bilmiyorum ama ben yiyemem.
Sen zaten sakın yaklaşma bile 😀
Çek çek, alışkanlık oldu bak iyice 😀
Bir daha ki seneye yolcuda gelir geçmem diyorum ama olmuyor. Aklıma gelmişken dinleyim şu şarkıyı 😂
music.youtube.com/watch
İyi ki soruyu akşam sormuşum bunu sabah göndersen gitmişti modum 😀
Yok yok bu yetti sağ ol 😂
Sağlıklımı bilmiyorum ama sağlıklı olsada öyle bir şey yapmam, midem almaz sanırım.
Hassas midelerde dikkat edilmeli kesinlikle 🙂
Midem hassas değil aslında, çoğu şeyde hemen bulanmaz bünyem kaldırırda görüntüsü sadece midemi bulandırır.
Burada haklısın bak 😀
Biz asla stok yapmıyoruz bu sebeple aldıklarımız küflü de olmuyor şükür 😅
Aslında en güzeli keşke herkes stoksuz olabilse 😀
Yarın zam gelecek diye fazla fazla alıyor herkes 😀
Kesinlikle...
Sağlıklı değil. Zaten bir taraf küflendiyse tamamı bozulmuştur. Zamanla hepsi küflenir. O nedenle tüketmemek gerekir.
Yani bir besin küflenene kadar çok zaman geçer. Demek ki o öyle beklemiş. Şahsen yememek daha mantıklı.
Küflü olan hiç bir şey yenilmemeli bütünüyle çöpe atılmalı
Yenmemesi gerekiyor. Küflü yenilen peynirleri bile anlamıyorum berbat kokuyor.
Hayır küflenince gözükmese de hepsi küflenir diye biliyorum.
Ben dediğin gibi yapıyorum
Detayda yazan gibi mi, temizleyip yiyiyorsun yani? 🙂
Evet komple ziyan edemem 🙂
Etkilemiyorsa... 🙂
Valla şimdiye kadar ölmedim 😄
😂
Bundan sonra da olmasın o zaman 🙏
😅 olmasın madem🙏
Yeriz garibanın yüzü gülür mü... Fakirlik böyle bir şey
Sağlıklı değil. Ben yemem.
Bilmiyorum ama ben yemem
Bilinmeyen şeyleri yememek çok mantıklı 😀
İlk insanlar bu sebeple gidiyordu öteki tarafa 😂
Sağlıklı değil
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?