Ben sigara içiyorum diye annem de içiyor, bırakamaması benim suçum mu?

Annem epeydir sigara içiyor, yıllardır tamamen bırakamadı. Ben birkaç aydır içiyorum. Birkaç hafta önce annem bırakmaya karar verdi. İlk başta iyi gidiyordu hiç içmiyordu. Bu aralar sürekli benden sigara istiyor. Neredeyse benim kadar içiyor. Gece ben uyurken çantamdan alıp içiyor. Ben bırakmak istemiyorum. Sınava hazırlanıyorum ve çalışırken mola verdiğimde sigara içmek hoşuma gidiyor. Sınav bitince seneye bırakmayı düşünüyorum zaten. Bu sene de sınav stresinden başlamıştım. Bırakmak istemiyorum o yüzden “niye içiyorsun çok zararlı” gibi kamu spotlarınızı kendinize saklayın. Ben sadece annem konusunda fikrinizi almak istiyorum. Annem sigarayı bırakamadığı için çok vicdan azabı çekiyorum, belki ben içmesem de paket alıp içer ama ben teşvik edici oluyorum gibi geliyor. Kendimi suçluyorum. Kızıyorum istediği zaman, sürekli içme anne diye uyarıyorum ama nafile. İsteyince vermek zorunda kalıyorum. Ne yapmalıyım? Bıraktım diye yalan söylemeyi bile düşündüm. Ona bunu söylediğimde “sen içmesen de alırım belki” diyor ama ben üzülmeyim diye diyor bence. Ben içmezken de bırakmayı deniyordu ama olmuyordu ama ne bileyim kendimi suçluyorum. Bırakmaması benim suçum mu sizce?

Güncellemeler
+1 yıl
Güncel
Güncellemeler
+1 yıl
Güncel ama her zamanki gibi kimse benim soruma bakmıyor :D
Ben sigara içiyorum diye annem de içiyor, bırakamaması benim suçum mu?
Cevapla